Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy schreef:Ik denk, SuperMilton, dat je eerder iets hebt aan een cursus Freestylen of PNH (Parelli Natural Horsemanschip) dan een cursus Join-up (want ook deze worden gegeven en kosten een vermogen) Je hele instelling tegenover het dier moet veranderen, je moet leren hoe een paard denkt en daarop inspelen. Dat doet Monty Roberts wel, maar tot het moment dat hij erop stapt. Andere methodes gaan verder.
Als je je wilt verdiepen in de verschillende stromingen van NH, kan ik je het boek "Het paard als partner" van Marike Coverdale aanbevelen. Alle bekende NH-ers komen er aan bod. Je hebt dan een overzicht wat ze allemaal doen. Echt uitvinden welke methode er bij je past (en of je het misschien niet zonder cursus had kunnen doen) weet je pas als je de cursus hebt gedaan...
Fellor schreef:Ik raad een join up zeker aan en iedereen kan het! De meest onhandelbare nerveuze en verpesste pony's bij ons op stal hebben we zo een basis gegeven en het werkt echt geweldig. je paard krijgt een enorm e dosis respect, vertrouwen en onderdanigheid.