Mijn pony valt met aan als ik longeer .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurahi

Re: Mijn pony valt met aan als ik longeer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:33

Ik vind het slap dat iedereen meteen zegt dat je overal iemand bij moet halen. Ze kan het best eerst zelf proberen met de tips die ze krijgt, en gaat het over een tijdje nog niet dan kan ze er altijd nog iemand bij halen, toch?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:37

laurahi schreef:
Ik vind het slap dat iedereen meteen zegt dat je overal iemand bij moet halen. Ze kan het best eerst zelf proberen met de tips die ze krijgt, en gaat het over een tijdje nog niet dan kan ze er altijd nog iemand bij halen, toch?

Ze is nog maar 13, dus om er een ouder iemand bij te halen vind ik geen verkeerd advies.
Ik moet er niet aan denken dat mijn dochter tijdens het longeren door haar paard word aangevallen, die is geen partij. ;) Gelukkig heeft ze iemand gevonden op stal die haar wil begeleiden. Succes! :)

sassiej92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:18

duidelijk een dominantie probleem

ga eerst zorgen dat zei jou als haar leider ziet en niet andersom
ze meot respect hebebn
wees neit bang af en toe flink boos te worden
je mag best een filnke klap uitdelen zo gaat het er in de kudde ook aan toe bij ongeacepteerd gedrag

als je gaat longeren meot je duidelijk zijn
wat wil je hoe maak je dat je paard duidelijk
let op je lichaamstaal
en vooral niet terug dijnzen dan kun je helemala opnieuw beginnen
als ze naar je toekomt strenmg zeggen dat ze meot stoppen (leer een comando of gebaar) doet ze dit niet stap opzij en van de zijkant naar haar toe (leer haar wijken voor druk) duw haar opzij of zorg dat ze op indirecte druk wijkt en jaag haar weer weg

lukt het zo niet zou ik proberen zonder lijn gewoon los laat haar maar lopen en rennen
laat maar gek doen en boos kijken als ze jou maar niet omver loopt of aanvalt dan jaag je haar strenger weg net zo lang totdat z elief naar je kijkt of braaf naar je toe komt
het zal in het begin lang duren misschien ben je wel anderhalf uur bezig maar ze stopt er echt wel mee als ze meo is of als ze je respcteerd

CONTROLLEER OOK OF JE SPULLEN PASSEN MISSCHIEN DOET HET PIJN OF IS ZE BANG EN VALT ZE DAAROM AAN!!!!

Daihyo

Re: Mijn pony valt met aan als ik longeer .

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:55

OPG --> GVL