[AR] Hoe spannen jullie in?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 11:25

Als ik ga mennen of inspannen is er altijd iemand bij, alleen is het veel te gevaarlijk vind ik! Als je bijvoorbeeld aan de ene kant een streng vast hebt gemaakt, of net los, en het paard draaft weg, dan heb je een groot probleem, want dan haal je hem bijna nooit meer in, want dan issie lijkt mij allang geschrokken van het lamoen dat op de grond valt! Dat hadden mijn vader en ik ook een x, we hadden in een binnenbak les en ik had al gereden, mijn vader moest in de laatste les en ik zat in de kantine. Ik was een beetje te laat uit de kantine en mijn vader had al 1 streng los, de buitensingel en de beide broekriemen, ook stond er niemand voor King (ons paard). Ik kwam de bak binnenlopen en king denkt, mooi, daar kan ik er dus uit, mijn vader was net bezig om de laatste streng los te maken en king loopt zo weg, het lamoen viel op de grond King schrok en was binnen 1 sec in galop weg, het lamoen nog meeslepend over de grond, gelukkig was mijn vader er optijd bij, hij greep hem nog net bij de leidsels en trok 'm om, hij was zo geschrokken dat ie even helemaal panisch was. Het was een geluk dat mijn vader hem nog net optijd kon grijpen, anders wassie zo op de kletter gegaan in de bak waar nog 6 aanspanningen stonden uittespannen. Ik les altijd bij Udo de Haan, daar zet iedereen (behalve ik) de paarden vast aan het schut met een halster of een koeienband om de nek, want die zijn meestal alleen, ik ben altijd met mijn vader, en die houd hem dan vast. Nooit een paard aan een hoofdstel vastsetten, maar daar zijn jullie denk ik wel slim genoeg voor om dat niet te doen! Ook als we de weg uitgaan met enkel of dubbel zijn we altijd met z'n tweeen, want de koetsier alleen kan bijna niks doen!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 14:18

Ik doe het nu nog met zijn tweeën maar dat is omdat ik het nog moet leren, maar RB blijft altijd netjes stilstaan. Ik heb er dus goede hoop in dat ik het dalijk ook alleen kan.