Wandelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickas

Re: Wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:34

Ik zou je wel inlezen, want anders ga je er misschien verkeerd mee aan de slag. Les nemen hoeft op zich niet, als je je maar heel erg goed bewust bent van wat je doet en wat je doel ermee is.
Als het gaat om 'een keertje uitproberen', moet je het niet doen...

Annet_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:04

euhm, waarom niet uitproberen, om te kijken hoe ze er op reageert? is dat verkeerd?

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:31

Nickas schreef:
Leer er zelf goed mee om gaan, lees je goed in of ga kijken bij iemand die er al mee werkt.

Christalover, ik weet niet wie je bent, wat je ervaring al is en wat voor verzorgpony je hebt, maar uitproberen klinkt in mijn oren een beetje als: het staat leuk, ik ga het omdoen en ik ga kijken wat er gebeurd.
Dat is niet de opzet van zo'n touwhalster, je moet weten hoe hoog het moet zitten, hoe je een correcte knoop maakt, hoe het zit met druk geven en weer los laten... Op z'n minst inlezen is dus belangrijk... Dat is wat ik zeg...

Ik zou het bijna vergelijken met een hulpteugel. Die hang je ook niet zomaar aan je paard vast zonder dat je weet wat voor inwerking en effect het kan hebben...

Annet_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:18

Nickas schreef:
Nickas schreef:
Leer er zelf goed mee om gaan, lees je goed in of ga kijken bij iemand die er al mee werkt.

Christalover, ik weet niet wie je bent, wat je ervaring al is en wat voor verzorgpony je hebt, maar uitproberen klinkt in mijn oren een beetje als: het staat leuk, ik ga het omdoen en ik ga kijken wat er gebeurd.
Dat is niet de opzet van zo'n touwhalster, je moet weten hoe hoog het moet zitten, hoe je een correcte knoop maakt, hoe het zit met druk geven en weer los laten... Op z'n minst inlezen is dus belangrijk... Dat is wat ik zeg...

Ik zou het bijna vergelijken met een hulpteugel. Die hang je ook niet zomaar aan je paard vast zonder dat je weet wat voor inwerking en effect het kan hebben...

ok, ik heb een vriendin met een eigen paard die me heeft leren omgaan met zo'n ding, en het leek me wel handig. ik kan er dus wel mee omgaan, de pony kent het alleen nog niet.