Longeren aan een halster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:13

Leuk dat het zo goed gaat!
Lekker rustig aan blijven doen, dan komt het allemaal vanzelf. Super dat jullie zoveel plezier hebben samen. :j

Anoniem

Re: Longeren aan een halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:16

Fijn dat het goed gaat :)
Als je gaat longeren zou ik een stukje van de bak of het weiland proberen af te zetten. Als hij dan wel een beetje fris reageert heb je aan een halstertje namelijk niet zoveel te zeggen, daarnaast heeft het paard dan een beetje steun :)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 19:28

Ikm oet inderdaad nog even gaan kijken hoe we t gaan doen. Hij heeeft een niet te grote wei, maar wel een rechte wei. Dus daar kan ik een stukje van afzetten voor te longeren. Bak is jammergenoeg niet tot mijn beschikking :(. De dichtsbijzijnde bak ligt ehmm.. op de handelsstal waari k les heb :P

_silvie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:05

Dat kan makkelijk, ik longeer ook altijd met halster!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:16

Ik longeer ook altijd met halster (als ik hem al iets om heb), ik zet hem daar ook mee bij (longeersingel). Dat werkt bij mijn paardje in ieder geval prima! Als je paard naar je stem en/of lichaamshouding luisterd heb je naar mijn idee geen bit nodig. Veel plezier!!!

Poneo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:59

Ik longeer ook altijd met halster. Geeft geen enkel probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 18:26

Moet prima kunnen toch? Soms heb ik geen zin om dat kamelenhoofd van de mijne naar beneden te werken en dan hou ik het ook gewoon op een halstertje ;)