Anoniem schreef:Ik start mijn draver B dressuur. En hij is springen B parcours klaar.
Bedenk wel dat je met een draver zijn gangen in de dressuur niet mee heb en bij sommige dravers je heel erg veel moeite moet doen om op zijn gangen 6jes te scoren... Maargoed alles is mogelijk!
Foto's van springen en dressuur in mijn profiel
Had het daar vandaag nog over, imago van een draver is niet goed. Had ik direct mijn eerste onderlinge last van, die van mijn zusje is minder "draver" is ook 100% draversbloed maar lijkt niet zo.
Maar niets is onmogelijk, want haflingers en friezen was ook een ras wat bedoeld was voor de kar en niet voor de dressuur en die zijn toch aardig van hun imago af.
Als je het niet volhoudt een volte in galop te rijden, dan is het logisch dat je daar commentaar op krijgt. Net als middendraf, dat is iets anders dan even een stukje hard gaan, zeker met een draver, die valt dan snel uit elkaar. Dat heeft dan te maken met het niet juist uitvoeren van een oefening, niets met het feit dat het een Draver/Fries/Haflinger/enz is. Ik vind dat er snel naar de jury gewezen wordt, maar dressuur is gewoon niet makkelijk, een b proefje netjes uitrijden is echt wel moeilijk.
) moet na een jaar nog elke hindernis van dichtbij zien voor ie hem springt.