haflinger bitloos.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:09

Ikke, ik spreek uit mezelf, want ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar Parelli is in elk geval niet rijk geworden van mij. Een kopietje van zijn dvd's is zo gemaakt, hoor. ;)
En een plezier dat je er van hebt.... Wat een informatie, ik kan het elke paardenliefhebber zeker aanraden. :j

Ik ben helemaal met je eens dat de kosten hiervoor de spuigaten uitlopen, ik weiger daar ook aan mee te doen, maar de mensen die ik ken die aan Parelli doen zijn bijzonder creatief, kan ik je vertellen. Daarbij ken ik iemand persoonlijk die de Parelli instructor opleiding wil gaan doen, zij helpt meerdere mensen met paarden momenteel, maar vraagt er geen cent voor.

Ik denk dat je het zo duur kan maken als je wilt, maar een goedkope, goede tussenweg is ook heel goed mogelijk.

Overigens doe ik zelf aan een combinatie van 'methodes' (inclusief mijn eigen manier trouwens :D ). NH is natuurlijk veel meer dan Parelli alleen, maar Parelli is in mijn ogen wel NH.

En over de term 'paarden fluisteren', ik doe liever aan 'naar paarden luisteren'. ;)

Overigens is de jonge TS allang afgehaakt, geloof ik. :+

Nickas

Re: haflinger bitloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:50

Parelli kost mij niets per maand... Nooit lid geweest van die club, want dat is mij ook te duur en nu ik de basis door en door ken ( de levels 1 en 2 tweedehands gekocht en weer doorverkocht ;)) en er is genoeg info weer op internet te vinden. Goede contacten helpen je ook al verder...
Ik ben het met je eens dat parelli behoorlijk commercieel geworden is, maar daardoor óók toegankelijk.
Emiel Voest gaat nu wel ook die kant op, het laten zien en uitleggen van zijn methodes, maar van de andere NH'er mis ik een beetje de uitgebreide uitleg van het hoe en waarom van hun methode. Dan krijg je dat mensen gaan kopieren (zoals de join up van Monty Roberts) maar niet goed weten wat ze doen.
Dat is de reden dat ik de pakketten van Parelli bekeken heb, want daar is wel duidelijke uitleg, duidelijk beeldmateriaal. Dát maakt het toegankelijk voor iedereen en dat vind ik positief van Parelli.
Gelukkig zijn er inmiddels inderdaad genoeg kopietjes op de markt, want dat meneer Parelli daar zoveel aan verdient vind ik ook belachelijk...

Overigens vind ik dat nog steeds los staan van de vraag waarom Parelli geen NH zou zijn... Jammer dat Ikke tot nu toe niet goed onderbouwt maar steeds kort en fel lijkt te reageren...

We zijn inmiddels behoorlijk offtopic geloof ik ja ;)

Marchador

Re: haflinger bitloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:32

Moderatoropmerking:
Aangezien het hier behoorlijk off topic gaat, hierbij het verzoek om weer on-topic verder te gaan.