[AR] Yoshino voor het eerst voor het karretje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:33

Yoshino schreef:
Denk dat ze van de broek zelf niet heel veel maakt omdat ze wel dubbele lijnen en pessoa kent en ook met slepen heeft ze de strengen tegen dr benen gevoelt. Hoe ze doet als ze de kar echt op moet vangen weet ik niet. Zal dr eerst helpen met de rem. Friesland is nogal vlak :P dus heb niet veel plekken om het uit te proberen. Mss dat ze bij de manege een mogelijkheid hebben.

Dat zou idd al een eind moeten schelen... Verder kun je het aanleren door bij overgangen niet mee te remmen. En ergen in je buurt moet er toch een brug te vinden zijn?

Searcher

Re: Yoshino voor het eerst voor het karretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 04:58

Ik zit tegen het buitenveld aan. Het platste gedeelte van ons land geloof ik haha. We hebben wel een meertje in het bos wat ook gebruikt wordt voor wedstrijden maar dat is de eerste keer wel heel stijl. Ik verzin er wel wat op.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:33

Jammer van sommige reacties (zeker niet alleen van TS), men denkt het te weten en haald allerlei argumenten aan om het e.e.a. goed te praten, nu gaat het toevallig goed omdat het paard zo erg braaf is, wat ik gezien heb op de foto's is het e.e.a. niet echt verstandig en zeker niet veilig!
Veiligheid hoort op nummer 1 te staan, helemaal met het mennen omdat je dan veel minder te vertellen hebt.
Gelukkig heb je al goede adviezen gekregen, ik hoop dat je er iets mee doet en dat anderen er ook van leren.
Veel menplezier gewenst.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:37

Was ik nog vergeten:

Yoshino schreef:
En ja er zitten stops op het lamoen.

Die moeten dan wel langs de andere kant van je lichtogen zitten. De stops dienen namelijk om te verhinderen dat het lamoen doorschuift als het paard stopt. Zoals ze nu zitten, is er niks om dat te verhinderen en krijgt het paard zonder broek de kar in z'n kont als je er niet aan denkt om op de rem te duwen.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 15:11

@ SuSEQ: er zitten stops aan de voor- en achterkant van de brancardbeugel. Die beugel hoort daar dan tussen te liggen (wat ie dus ook doet). Zal er eens een duidelijkere foto van maken. Morgen hang ik de broek er ook aan.

@ josie: volgens mij zeg ik nergens dat ik het niet eens ben met commentaar maar leg ik uit waarom ik als redelijk onervaren iemand bepaalde dingen heb gekozen, wel met gezond verstand overigens. Als jij dat "goed praten" noemt, prima. En ik heb ook niet beweert dat ik niks met de tips zal doen of het perse beter weet. Ik heb niet zomaar roekeloos mn pony voor een kar gezet en ook niet met de verwachting dat het niet fout kon gaan. Al doende leert men, dus.... En ik heb het geluk dat ik een braaf paard heb en het aan heb gedurft om dit zelf te doen. En dat het alleen maar goed is gegaan omdat ik zo'n braaf paard heb? Ja dat weet je niet he. Bij een ander paard had ik het mss rustiger aan moeten doen of anders aan moeten pakken. Maar dit is voorlopig de enige waar ik een karretje achter hang.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:49

laat de mensen die jos niet kennen maar kletsen. het kan altijd beter, handiger, veiliger, onveiliger, wat dan ook.

volgens mij heeft TS duidelijk gezegt dat ze de tips mee zou nemen voor de volgende keer. dus om dan te gaan roepen dat ze het er niet mee eens is en het "goed praat"
dan klets je bij mijn weten alleen maar uit je nek.

maar zoals altijd, de beste stuurlui (letterlijk, in dit geval) staan aan de wal!!

altijd dat gezeur.. meisje heeft hier hard naar toe gewerkt en is trots op haar knollie, maar dat zien diezelfde stuurlui niet.

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:06

Heey Wia,
Ziet er goed uit hoor 1e x voor kar met Yosh.
Ze is lekker ontspannen en vind het idd de normaalste zaak van de wereld top fjordje.

Groetjes Amanda

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:43

Yoshino schreef:
@ SuSEQ: er zitten stops aan de voor- en achterkant van de brancardbeugel. Die beugel hoort daar dan tussen te liggen (wat ie dus ook doet). Zal er eens een duidelijkere foto van maken. Morgen hang ik de broek er ook aan.

Ik had alleen de voorste gezien... Goed dat er ook achter het lichtoog een zit.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:22

hey,
dat ziet er leuk uit!
zou alleen een iets steviger hoofdstel willen aanraden.
Die rondgenaaide hoofdstellen staan niet bekend als de meest sterke rijhoofdstellen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:42

Paintless schreef:
het kan altijd beter, handiger, veiliger, onveiliger, wat dan ook.

;) precies....maar dan wel jammer van het topic :Y)
(sommige dingen kunnen ook via PB) ;)