[AR] Achterover gekiept met 2-wieler... hoe voorkomen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 12:19

Foto 1 is zoals ze oorspronkelijk zaten en zoals ze ook horen. Foto 3 was alleen maar even gemaakt als ideetje om het probleem op te lossen.
Maar de broek moet dus gewoon zoals op foto 1.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 15:05

Josie, zo hebben we dat anders wel geleerd met het koetsiersexamen. De broekriem om het lamoen en de strengen lopen er doorheen.

Zoals ik al zei, dit heb je zo niet geleerd, dan mogen de strengen niet onderbroken worden, m.a.w. deze dienen in een rechte lijn te lopen. Dit laatste had je er niet bij gezet, maar is wel essentieel. ;)
Vaak is dit echter niet het geval en dan kun je beter met strengdragers (in welke vorm dan ook maar) werken.
Maar goed is wel wat off topic.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 06:53

josie schreef:
Josie, zo hebben we dat anders wel geleerd met het koetsiersexamen. De broekriem om het lamoen en de strengen lopen er doorheen.

Zoals ik al zei, dit heb je zo niet geleerd, dan mogen de strengen niet onderbroken worden, m.a.w. deze dienen in een rechte lijn te lopen. Dit laatste had je er niet bij gezet, maar is wel essentieel. ;)
Vaak is dit echter niet het geval en dan kun je beter met strengdragers (in welke vorm dan ook maar) werken.
Maar goed is wel wat off topic.

Hoe weet jij nou of ze iets wel of niet zo heeft geleerd? Vind dat je je toch wel enigzins betweterig opstelt...
Ik heb het namelijk óók zo geleerd op mijn koetsiersbewijscursus! Daar gebruikten we ook geen strengdragers ;)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:27

Ja, dan heb je ook geleerd dat de strengen niet onderbroken mogen worden en in een rechte lijn horen te lopen.
Waar of niet?
Dat ze in een rechte lijn horen te lopen is essentieel, zoals ik al zei en dat was niet vermeld, vandaar mijn reactie dat je het zo niet geleerd had (zie vetgedrukte), info = onvolledig.
Dit (vetgedrukte) hoort er wel bij, anders zet je mensen op het verkeerde been, en aangezien er hier genoeg mensen zijn die zo maar iets doen, kun je dit beter voorkomen door juiste en zo volledig mogelijke informatie te geven.

L_RivaldoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:43

Gelukkig is het goed afgelopen! Daar ben ik blij om, inderdaad strengen strakker doen.
Bij mij is de sulky anderhalf jaar geleden ook achterover geslagen en is mijn paard aan de kletter gegaan en heeft toen 3 weken in utrecht gestaan. Ben dus heel blij dat het goed afgelopen is voor jullie. Ervaringen over tuig laat ik aan de andere over. Ik ben nog leerling :D