idd bijzet evt. een stukje afzetten is ook een goed idee, eigelijk is het meeste hier wel gezegd. Naïma is niet te dik maar ze moet ook niet dikker worden
ZusJacobs
Geplaatst: 11-08-09 17:43
_Kiki_ schreef:
@ZusJacobs; ik longeer niet met slof
Vraag ik dat? Nja, laten we hier over ophouden want dit heeft weinig te maken met de ts haar vragen..
Ann_e
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-09 13:33
Zullen we 't hier even gezellig houden, anders word m'n topic dalijk gesloten, en dan kan hier niemand nog 'n andere/toevoegende tip geven! Allemaal harstikke bedankt! Helaas is het te nat in het zuiden vandaag, dus even zandvlakte zoeken, of niet longeren want op de wei gaat schuiven... Ik snap alleen niet hoe je een slof vast kan zetten aan een (longeer)singel ?
Een slof kan je vast doen aan een longeer singel. (kan volgens mij ook wel aan zadel). Je kan het ook met elastieken proberen en dan de bineste iets straker zetten. Mijn pony vind de zweep niet eng maar ook niet leuk miss kan je het touwtje van de longeerzweep om de zweep doen ?? dat deed ik ook altijd en nu vind hij hem niet meer eng. of gewoon een dressuurzweepje. suc6
Ik longeer altijd met een elastiek, gaat super, dan doe je de binnenste iets strakker, en dan heeft hij zoiezo de goede stelling, je kunt ook met dubbele lijnen longeren, maar dat is wel veel moeilijker .
rikkybergy
Geplaatst: 05-12-09 16:32
Mijn pony van 4 was nog nooit met een zweep in aanraking geweest heel fout Maar als je voor haar gaat staan en en met de zweep beweegt gaat ze dan ook al gek doen?
Je paard loopt met het hoofd naar buiten om zijn natuurlijke balans te houden. Denk dat je wel voorzichtig moet zijn met bijzetten tijdens het longeren, haal er in ieder geval een deskundig iemand erbij, anders verpruts je je pony.