[AR] menwagens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:36

Minimaal 5 koetsen leveranciers in nedeland betrekken hun wagen van 1 en de zefde fabriek in polen deze fabriek heet op zij hollands gespeld klingkoffskie de poolse spelling ken ik niet.
Dus van 5 leveranciers is de koets muv het ontwerp en eigen naam. de kwaliteit het zelfde. zelfde staal zelfde vakmensen in de fabriek (lassers spuiters e.d) en de toegepaste technieken zijn allemaal 1. ik vindt het nogal humor dat onder die 5 nederlandse leveranciers men elkaar afz@-kt als het om kwaliteit en prijs gaat. terwijl er op dat punt geen verschil kan zijn! in polen bestaat een branche vereniging van koetsen bouwers om hier bij aangesloten te zijn moet men voldoen aan een kwaliteits norm een soort NEN-norm van alle bouwers in polen zijn er maar 16 die hier aanvoldoen. wil je weten wat er te koop is in polen? google even carriages.pl dan volgt er eenaardige opsomming.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:41

[/quote]
'k Heb er nog niet mee gereden, maar hij oogt heel zwaar. Waarschijnlijk wel comfortabel en vrij degelijk...[/quote]

SuSEQ ik zou denken dat wat zaarder jou wel aan zou staan, omdat je ook graag wat druk op je assen willt zodat je remmen beter werken. en waarom wil iedereen een lichte wagen zijn we zelf te zwaar dan? of is de groom te stevig? of de pony te klein voor het werk wat wordt gevraagt?

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:38

haarlem schreef:
en waarom wil iedereen een lichte wagen zijn we zelf te zwaar dan? of is de groom te stevig? of de pony te klein voor het werk wat wordt gevraagt?

Als ik hetzelfde comfort en dezelfde stevigheid kan krijgen van een wagen die 30 kg minder weegt, dan zal ik voor de lichtere wagen kiezen. Dat is een inspanning die de paarden niet hoeven te doen, waardoor zij het langer kunnen volhouden en ik dus verder kan rijden. Natuurlijk mag de wagen niet te licht zijn, maar nutteloos te zwaar is ook nogal idioot.

Het argument dat enkel de rolweerstand belangrijk is, geldt ook alleen maar als je over een vlakke asfaltbaan rijdt; van zodra het heuvelachtig wordt, gaat de massa die achter het paard hangt ook meespelen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 17:42

Dar komt nog bij als je goed dressuur wilt rijden, hoe lichter hoe beter is.
Als je paard zwaar moet trekken, dan kan hij nooit goed dressuur lopen (tegelijker tijd) met zijn achterhand er onder bijvboorbeeld, omdat hij dan zijn achterhand moet gebruiken om vooruit te komen en die 2 dingen gaan (helaas) niet samen.

@Haarlem: ik ben benieuwd welke 5 fabriekanten hun wagens bij dezelfde pool weg halen, mag ook per PB uiteraard, als je dat liever hebt.

Zo even gegoogled op carriages.pl; dan komt alleen poedersuiker (= geen poedersuiker) naar boven, wel meer maar niets op menwagen gebied.
Hoe zet ik de Boktcensuur uit? Heb inmiddels een PB gehad van iemand, erg bedankt, en heb het al aangepast!

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:18

[quote="josie"]Dar komt nog bij als je goed dressuur wilt rijden, hoe lichter hoe beter is.
Als je paard zwaar moet trekken, dan kan hij nooit goed dressuur lopen (tegelijker tijd) met zijn achterhand er onder bijvboorbeeld, omdat hij dan zijn achterhand moet gebruiken om vooruit te komen en die 2 dingen gaan (helaas) niet samen.

@Haarlem: ik ben benieuwd welke 5 fabrikanten hun wagens bij dezelfde pool weg halen, mag ook per PB uiteraard, als je dat liever hebt.

Zo even gegoogled op carriages.pl; dan komt alleen poedersuiker (= geen poedersuiker) naar boven, wel meer maar niets op menwagen gebied.

als ik carriages.pl googel kom ik waar ik wil zijn dus? welke wagens van 1 fabrikant laat ik mij maar liever niet overuit. kijk komende paard en koets in november maar naar de stand van klingkoffski, vorig jaar stonden zij er ook te concureren tegen hun eigen afnemers. bijzonder zou ik zeggen wil je exclusief en geen massa product maar wel uit de groep die voldoet aan de kwaliteits eisen van de poolse branche vereniging die ik al eerder beschreef. dan zul je moeten door vragen bij je leverancier werkelijk alle koetsen leveranciers kunnen maatwerk leveren maar vraag erom gewicht stel dit als harde eis. bepalde opties etc. doorvragen. ik heb een Clever wedstrijdwagen geheel naar eigen wens ben ook in hun fabriek geweest tijdens de bouw van mijn wagen. deze familie die voor Clever bouwt doet dit echt met veel passie en drie generaties vakmanschap!! en kunnen echt bouwen wat jij wilt maar nogmaals vraag erom geen vragen dan krijg je gewoon een 13 in een dozijn wagen. inpakken weg wezen en niet zeuren wat bij aankoop is dit niet beproken.

josie

Re: menwagens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 18:22

Ik kom dan poedersuiker tegen, als ik google.
Helaas ga ik niet naar Paard en Koets, dit is voor ons wel erg ver weg en mede daardoor te vermoeiend voor mij, onanks het feit dat het mij wel leuk zou lijken en interessant.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:29

voskamp hall maakt geen eigen wagens, maar koopt en verkoopt wagens.

Gerrit jan van boven maakt geen wagens meer, ook allen nog handelen (ben ik pas nog langs geweest)

ik weet neit eens wat voor wagen wij hebben :')

nathalie2807

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:16

van Boven maakt geen wagens meer? We hebben er zelf een vandaan en die heb ik nu 6 weken. Zeer tevreden!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:59

ik ben er van de winter geweest, hij heef tnog steeds goede wagens, maar hij bouwt ze niet meer (vertelde hij ons) hij heeft de tijd niet meer

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:38

Van Boven bouwt al jaren zelf niet meer. Hij was één van de eerste die de wagens uit Polen haalde.
Verder zit er zeker veel verschil in kwaliteit en know-how hoe ze de wagens maken.
Een aantal dealers hebben inderdaad de zelfde fabrikant.
Polen hebben hier vaak een minder goede naam door veel rotzooi wat er tussen zit. Maar er zijn ook hele goede en kwaliteit kost ook geld.
Zelf ben ik ook op zoek gegaan naar een goede fabrikant toen ik afgelopen winter een nieuwe wagen zocht.
Ik ben eigenlijk alle fabrieken van de Nederlandse dealers wel tegen gekomen maar heb er één gevonden welke uitstekende wagens bouwt maar hier geen dealer heeft.
http://www.stalgroenzicht.nl/Rijtuigen_Koetsen/home.htm

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 11:42

Dank je wel voor je tip BlackDevils.
Heb al even de de site rond geneusd, om zo maar eens te zeggen, veel keus en vele mogelijkheden.

nathalie2807

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 08:01

Oh... Ik bedoelde ook uit Polen. Van Boven maakt ze naar eigen inzicht. Dat is wat ik bedoelde. Mijn eerste wagen was ook een poolse maar die kiepte zo om. Die ik nu heb is super! Inzicht en verbetering van een menner dat is wat bij veel poolse wagens mist. en dan krijg je wat Black devils zegt: Rotzooi maar dat zag ik eerst ook niet hoor... ze lijken toch allemaal op elkaar? dus niet...

Black devils.. is de site van jezelf?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:28

nathalie2807 schreef:
Black devils.. is de site van jezelf?
:j

jacqueline44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:02

Ik ga as zondag een 2e hands wagen ophalen bij een menfreak, zal je dan alle details qua gewicht, etc laten weten, ok?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:06

Wij hebben ervaring met Kelders, en we zijn zeer tevreden!! +:)+
We hebben ook proefgereden met De laat, maar de voorwielen trilde, heel raar. Ik heb gehoord dat De Laat failiet is gegaan, en overgenomen is. Dat ze overgenomen zijn staat op hun site.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 12:05

Iedereen heel erg bedankt voor het mee denken.
@Jacqueline44: ja graag, ik ben zeer beneiuwd naar je aanwinst.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:06

Wij rijden met een Leon en ik ben er echt supertevreden over!
Heel goede ligging, degelijk, comfortabel en zit gewoon goed in elkaar.
Verder ook nog mooi ;) .

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 14:40

haarlem schreef:
Minimaal 5 koetsen leveranciers in nedeland betrekken hun wagen van 1 en de zefde fabriek in polen deze fabriek heet op zij hollands gespeld klingkoffskie de poolse spelling ken ik niet.
Dus van 5 leveranciers is de koets muv het ontwerp en eigen naam. de kwaliteit het zelfde. zelfde staal zelfde vakmensen in de fabriek (lassers spuiters e.d) en de toegepaste technieken zijn allemaal 1. ik vindt het nogal humor dat onder die 5 nederlandse leveranciers men elkaar afz@-kt als het om kwaliteit en prijs gaat. terwijl er op dat punt geen verschil kan zijn! in polen bestaat een branche vereniging van koetsen bouwers om hier bij aangesloten te zijn moet men voldoen aan een kwaliteits norm een soort NEN-norm van alle bouwers in polen zijn er maar 16 die hier aanvoldoen. wil je weten wat er te koop is in polen? google even carriages.pl dan volgt er eenaardige opsomming.

ik denk dat je glinkowski bedoeld!