Menno @ VD, Neckrope & DEMO!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Menno @ VD, Neckrope & DEMO!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 15:19

Uhm, ik ben nu denk ik een jaartje bezig? Ondertussen kan hij alweer nieuwe kunsten, zoals apporteren en gisteren gign hij zowaar knielen! :D

Ligt ook aan je paard hoe snel hij/zij leert natuurlijk! ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:11

De basis snapt hij grotendeels al (ho etcetera.) maar 'blijf' snapte die nog niet, dus ik dacht goh, laat ik daar eens mee gaan oefenen.

Na totaal 4 uur bleef hij nog steeds niet staan als ik blijf zei.. zo deprimerend..

later heb ik ooit nog eens geoefend met iets vastpakken, het doekje wilde die echt niet vastpakken, toen de zweep maar geprobeerd.. maar er zat ook echt geen schot in, hij snapte er geen bal van, en vond het gras aan de rand van de bak, en het kokos in de bak veel interessanter...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 17:19

Hihi, waarmee [***] jij dan? gewoon met je stem als beloning? voer? ik [***] zelf nl met de clicker en ik merk dat dit echt super werkt, ligt natuurlijk ook aan je paard of hij graag mee wil doen maar als jij voer heb t zijn paarden toch al gauw bereid wat meer aandacht aan je te besteden en dingen te willen doen! ;)

met blijven;

Je kunt beter korte sessies van bijv. 10 minuten proberen en dan een aantal keer op een dag dan een uur achter elkaar! ;) Dan kunnen ze hun aandacht er beter bijhouden en kunnen ze hetgene wat ze geleerd hebben in die pauzes verwerken! ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:53

Tja, die clickertraining.. ik snap het nut er eigenlijk niet echt van :o Ik bedoel: Je moet je paard eerst leren wat die "klik" nou betekend, en daarna geef je alsnog iets lekkers.. dan kan je toch beter gelijk dat lekkers geven, ipv eerst die klik?

Ik beloon met mn stem, met rijden reageert hij er altijd heel erg goed op.. maar nu blijkbaar wat minder.. (lees: NIET) Op het moment dat ik snoepjes ga gebruiken.. is die alleen daar nog maar geintreseerd in, en zijn mn zakken niet meer veilig.. :+

ik vind het echt vreemd, want normaal is hij toch echt wel zeer leergierig.. Zijn fokster benadrukte dat ook duidelijk: "Mooie zwarte ruin van vijf jaar, laat in de wei vier goede gangen zien. [***] is afgelopen zomer onder het zadel beleerd en is een echte vriend. Hij wil goed zijn best doen, vindt "enge dingen" maar twee keer eng en daarna niet meer. Hij lijkt een mooi rijpaard te worden."

*knip*

en daar had ze allemaal erg gelijk in.. ik snap alleen niet wat er hier mis gaat.. ik beloon hem, geef duidelijke hulpen..
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 21-08-09 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Email verwijderd

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 19:13

Hihi, nou kijk; jij leert je paard dat de klik betekent dat hij iets lekkers krijgt, dit gaat je paard dan koppelen; klik=lekkers, daarna als je makkelijke dingen gaat vragen zoals het meelopen en meedraven en jij klikt en beloont zal hij het gaan koppelen; klikken=iets goeds doen=iets lekkers.

Als je paard dát doorheeft, dus dat hij op 't moment van de klik iets goed doet dan kun je gaan beginnen met moeilijere oefeningen.
Wat het voordeel is van een clicker is dat jij duidelijk bent tegenover je paard; 'je krijgt pas na de klik de beloning, NIET eerder' en dat is bij paarden erg handig! ;)

Als ze namelijk iets willen houd jij ze echt niet tegen! :P
Daarom is het erg belangrijk dat je consequent bent en na de klik pas een beloning geven. Bedelen moet je negeren en duidelijk nee zeggen.

Dan zal je paard gaan snappen dat hij iets moet DOEN voor het lekkers ipv erom vragen! en zo voorkom je met de clicker vaak bedelende paarden! :D

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:18

Bedankt voor de uitleg, heb gezien dat ze niet duur zijn (die clickers) dus ga er morgen maar eens eentje halen, en kijken of t gaat werken. :) Bedankt iniedergeval!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 19:22

Oké! :D

Heel veel succes en natuurlijk plezier! ;)

ilovenozem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:59

Echt zoo knap!!!

Foto 1 heft ie ze banketstaaf uitXD
Niet boos bedoelt hoot....

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 22:13

:= Al was het wel boos bedoelt.. Ik ben alleen maar blij dat hij dat zo af en toe doet. Laat mij zien dat ik 't op de goede manier doe en hij zich dus op z'n gemak voelt. :)

ilovenozem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:29

Hannah_Menno schreef:
:= Al was het wel boos bedoelt.. Ik ben alleen maar blij dat hij dat zo af en toe doet. Laat mij zien dat ik 't op de goede manier doe en hij zich dus op z'n gemak voelt. :)

Haha:)
Hij is echt zoo mooi je paard danXD
Maar kan jij misschien de basis van de vrijheids dressur stap voor stap naar mij oben of in mijn topic reageren?
want ik wil het zo graag leren!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 16:48