Linksom longeren, maar toch naar rechts kijken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soeboenoe

Re: Linksom longeren, maar toch naar rechts kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 22:41

Bedankt annemar! ga het zeker proberen!
De ostheopaat komt nog steeds ;) De volgende afspraak is 20 augustus, dan zal ik dit balletje ook wel eens bij haar opgooien.
maar eerst maar eens kijken of het zo ook gaat lukken! :)

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:40

ik heb juist graag het hoofd naar rechts omdat ze juist die spieren langer moet maken, is er niet iets waardoor ik hem naar rechts kan krijgen?ik longeer al met bijzetjes, maar daar lukt het niet echt goed mee

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:56

als jou pony veel blokkades heeft gehad is hij gewend om in die houding te lopen, misschien ook wat angst om anders weer pijn te krijgen. Als je zeker weet dat hij van de blokkades af is, lijkt het mij eerst een goed idee je pony onder het zadel verder te trainen, dan kun je iets makkelijker wisselen van beide kanten en rechtuit, zodat ze door krijgt dat ze de andere kant ook op kan buigen.

Mijn pony heeft een tijd vast gezeten en deed precies hetzelfde. Ze is nu los en mag vanaf volgende week weer aan het werk, maar dus wel onder het zadel.

Nu weet ik niet of je die mogelijkheid hebt natuurlijk, maar bespreek het eens met je ostheopaat, die kan je vast en zeker verder helpen :)

succes!

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:46

ik rij haar onder het zadel al los, en ze wordt steeds soepeler, vind het alleen jammer dat als ik haar longeer dat ik dat dan niet kan bereiken...

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 20:05

he bedankt! Ik zat zelf ook te denken aan wat grondwerk oefeningen met haar. heeft iemand misschien ook een paar tips voor boeken of sites of zo waar die oefeningen beschreven staan?