een echte draver??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:40

quadripes schreef:
Als je dat een beetje vergelijkt (die hoek die de achterbenen maakt) met onderstaande foto van een te koop staande draver

wil je voor de grap eens kijken in mijn profiel ;) 6 Dravers, allemaal verschillend.

Aan de ts: als ie nu 7 is zal ie toch wel gechipt moeten zijn, heb je hem al eens laten controleren op een chip of een dubbele chip? Beide zijden van de hals laten controleren, Duitsers chippen aan de andere kant.

quadripes

Re: een echte draver??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:43

ja ik zei het al eerder: dravers zijn er in alle soorten en maten ;)... maar deze kwam toevallig een beetje overeen met die van TS... dusss... vandaar.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 20:48

WendyBZ schreef:
quadripes schreef:
Als je dat een beetje vergelijkt (die hoek die de achterbenen maakt) met onderstaande foto van een te koop staande draver

wil je voor de grap eens kijken in mijn profiel ;) 6 Dravers, allemaal verschillend.

Aan de ts: als ie nu 7 is zal ie toch wel gechipt moeten zijn, heb je hem al eens laten controleren op een chip of een dubbele chip? Beide zijden van de hals laten controleren, Duitsers chippen aan de andere kant.

Hij is absoluut gechiped, en hij is gekeurd... ik neem aan dat de dierenarts daar wel naar zal kijken toch? of hij een dubbele chip heeft?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:50

Niet altijd. Als ie van een handelsstal komt kan het best zijn dat ze bijvoorbeeld niet aan de andere kant hebben gechecked en gewoon nog een chip erin hebben gedaan. Anders zou je ook even het chipnummer kunnen mailen naar info@ndr.nl of zij het nummer kennen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:23

quadripes schreef:
Bij dravers en volbloeds zitten vaak geen papieren en paspoorten meer erbij, want zodra ze van de baan af gaan moeten die ingeleverd worden bij het stamboek (ze zijn dan 'doodverklaard'). Vandaar dat het mogelijk is dat er met zo'n paardje van alles gebeurt. Van mijn Flex weet ik de stamboeknaam ook niet :( dus het enige dat ik weet is dat het een Volbloed is en dat ie uit Duitsland komt oorspronkelijk.

Ik vind dat je dit wel wat beter had mogen nazoeken voordat je het voor ' waar ' op het internet gooit.
Je hebt namelijk bij een draver een paspoort EN stamboekpapieren, op het moment dat je wil dat je draver niet meer gaat koersen, lever je de stamboekpapieren in bij de NDR, hij wordt dan zoals hierboven beschreven opgegeven als: verkocht zonder papieren. Wat gewoon betekend dat het paspoort er nog bij zit, maar de papieren om mee te mogen doen aan de koersen niet meer....

Krijg je anders weer van die apenverhalen dat er ' van alles gebeurt' met die beestjes.

TS: het is heel lastig om zonder chip de identiteit van je paardje te ontdekken, dus ik zou inderdaad eerst de tip van WendyBZ opvolgen en anders zou je nog foto's kunnen zetten op verschillende site's, maar je komt pas echt verder als je de oorspronkelijke naam weet... Toch geen optie om die handelsstal eens te bellen o.i.d.? Misschien weten die nog meer?

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:38

[quote="ruitje"]
Krijg je anders weer van die apenverhalen dat er ' van alles gebeurt' met die beestjes.

TS: het is heel lastig om zonder chip de identiteit van je paardje te ontdekken, dus ik zou inderdaad eerst de tip van WendyBZ opvolgen en anders zou je nog foto's kunnen zetten op verschillende site's, maar je komt pas echt verder als je de oorspronkelijke naam weet... Toch geen optie om die handelsstal eens te bellen o.i.d.? Misschien weten die nog meer?[/quote]

De handels stal waar hij vandaan komt weet ik niet, ik heb hem van particulier gekocht, ik ga even speuren met het chipnummer! Ben toch wel benieuwd (A):)