KiWiKo schreef:waar woon je.......... misschien is er een deskundige bokker die je kan en wil helpen
Ik vind dit geen gek idee. Dat is zowel qua kosten als qua veiligheid waarschijnlijk het beste. Wel een heel vervelend probleem, pas wel op, want het kan nog gevaarlijk zijn ook zo hoor. Je eigen veiligheid is het belangrijkste hè!
Als je de regio waar je woont wil vertellen, kan iemand je misschien verder helpen.

Mijn merrie kan ook zeer dominant zijn maar toch weet ze wel bij wie ze het moet doen. Bij haar paardenvriendjes in de wei, niet bij mij want dan is ze heel erg aan het verkeerde adres. Natuurlijk proberen de dominantere paarden je wel uit, maar als je ze op hun plek zet, dan bedoel ik niet meteen afranselen ofzo, maar door zelf de rol van leider op je te nemen, zullen ze zeker niet tot de aanval overgaan 
TS, ik zou hier toch eens over nadenken
? Sorry, maar als je 14 bent kun je nog niet fatsoenlijk een pony inrijden, en al helemaal niet zonder deskundige begeleiding. Ik zou zeggen, zoek een andere verzorgpony. Deze is gewoon te moeilijk voor je
. En de eigenaresse van het paard is 12? Dan heeft ze toch ouders? Doen die er dan niks aan dat het paard van hun dochter gevaarlijk is? Het kan maar zo iemand verwonden! Ik zou het met haar ouders er over hebben, ik kan me niet voorstellen dat zij jou met een gevaarlijk paard op willen scheepen.