de ellende met clickers.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:08

Giraf schreef:
Ja hij staat inderdaad op het land (van 8.00 uur tot 17.00 uur) en hij eet z'n dagelijkse muesli en peen ook slechter tijdens het weide seizoen (eet alleen de peen op en een heeel klein beetje muesli de rest laat hij liggen :\ ), hij krijgt 's avonds altijd wel een beetje kuilgras en daar doet hij dan weer een moord voor :roll:

Ik probeer 'm met kleine stukjes peen te trainen, ik ben nog niet eens aan het targetten toe gekomen sta dus nog helemaal aan het begin.
Ik geef dus een klik met de clicker en duw gelijk een stukje peen onder z'n neus hij eet het dan wel gelijk op maar het lijkt of hij het verband met de klik en het krijgen van een stukje peen niet snapt.
Moet ik misschien al doorgaan met targetten? misschien begrijpt hij het dan beter?

Gisteravond hij reageerde hij weer anders, bij de eerste 'klik' deed ie gelijk een stap achteruit alsof hij er bang voor was, later deed 't hem weer nix |o , begrijp er echt niks van wat ik heb er eentje die je in kan stellen op een harde en zachte klik.

Als hij de peen op de wei al slecht eet en een moord pleegt voor kuilgras, waarom train je dan niet met kuilgras? Daarnaast zou ik idd niet te veel tijd besteden aan het klik-belonen, die link duurt erg lang. Je kan beter met kleine oefeningentje beginnen zoals wachten met eten, targetten en voeten optillen. Aangezien de jouwe niet heel voergevoelig is zou ik het wachten met eten overslaan, dus ga idd aan de gang met targetten :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:35

@giraf: Op welke tijden kom jij om te trainen? Als hij tussen 8 en 17 uur in het land staat heeft clickertraining pas zin na 18 uur als hij weer wat meer hongerig is.

Na een paar keer voer en klik (tegelijk) snappen ze dat al. En dan kun je al verder naar een andere oefening. Dan gaan ze daarna heel snel snappen dat ze IETS voor de klik (=voer) moeten doen.

Giraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:54

@ Amable dank je wel voor de tips! *D
Ik ben inderdaad gestopt met de peen en ben over gegaan op kuilgras maar daardoor werdt Raffi (mijn paardje ;) ) weer te enthousiast :):) had niet eens meer tijd om te clicken want het kuilgras was al op :\ dus ben ik maar overgegaan op kleine stukjes paardensnoep en dat werkt beter (@rissa) :D

@ HippoLogic ik ben meestal pas rond 19.30 uur op stal dus dat is wel goed getimed.
Hoe lang mag je eigenlijk met 1 oefening bezig zijn of verschilt dat per paard?

Moet je VHD trouwens iedere dag oefenen of kan je ook een dag (of meerdere) over slaan?