Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Echwel schreef:Vrienden van mij fokken Amerikaanse mini's en we zijn samen tot de conclusie gekomen dat het niet te doen is om ze in te spannen
Ze zijn te iel en te klein het materiaal wat je erachter moet hangen kan nooit stevig genoeg zijn..
Deze dingen worden alleen voor shows gefokt, wil je dat niet en er iets anders mee doen moet je toch naar een ander ras toe..
Hetzelfde met hele kleine minishetten deze zijn ooit gefokt voor de lol, niet om te gaan gebruiken

denk toch wel zo eerlijk tegenover het beestje. Wat ik nu wel zeker weten wil is een curcus volgen want dat wil ik wel heel graag gaan doen
Als je graag wilt mennen en echt een paardje wil hebben om echt mee te werken en te mennen enzo, dan neem je toch een groter paardje? Dat is het zelfde als dat je een Shet hebt, maar toch graag ohz. wil blijven rijden. Dan kun je er ook voor kiezen om een groter verzorgpaard te zoeken, of je kiest voor een grotere waar je dus wel op kan rijden.

ik heb de pony omdat ik een kleintje zocht voor bij mijn shet. Dat het zo'n kleintje zou worden wist ik ook niet maar zij kwam toevallig op mijn pad. En toen dacht ik opeens van hé zou ik niet met haar kunnen gaan mennen? Vandaar dit topic geopend maar denk dat ik beter gewoon met haar kan gaan lange lijnen.
. Ze heeft duidelijk iets shets in zich.
deed ze redelijk, maar ze moet veel beter gaan reageren op de commando's maar ach dat komt wel. Hoop dat ik snel buiten met haar kan LLen, dat zie ik wat meer zitten dan wat rondjes door de wei
AMHA's kunnen prima voor een sulky lopen, of je er nu een jerald cart / easy entry / HC klarenbeek sulky's erachter hebt.
Noompiejjj schreef:Op Equitana dit jaar was ook een 'show' van American miniature horses waar er een stuk of 8 (?) voor de kar (njah sulky's) liepen hoor. Waren ook kleintjes, show paardjes waar die vrouw met haar paardje geloof een x ergens kampioen was geworden? Het is dus zeker wel mogelijk! En zo te horen verdiep je je er goed in
Dus met rustig opbouwen denk ik wel dat je er komt
en ik geloof ook zeker dat de dame die de shows rijd goed is voor haar pony's
waar het mij om gaat, dat als je het gezien hebt, of gehoord dat het kan dat het dan ook verantwoordt is! puur op basis van aannames? en daar ageer ik tegen. maar goed ieder neemt zijn eigen beslissingen en verantwoordingen.
Als jij ritten van 20 km onder mennen verstaat en 1 km niet nou fijn dat is jou betekenis van mennen. Voor mij is 1 km wel al mennen hoor
en als je dat aangespannen rijden noemt nou oke dan wil ik aangespannen gaan rijden
maakt mij niet uit hoor.