Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar ik ga het snel proberen.. 
Dani62 schreef:Wat ik er nog aan toe wil voegen.
Paarden zijn zó subtiel in hun aanwijzingen. Wanneer je gebeten wordt door een paard is daar al heel veel aan vooraf gegaan, het paard heeft je al een aantal keer aangegeven dat je (in zijn ogen) een grens overschreidt en dat hij je gaat bijten als je er niet mee ophoudt.
Dus de eerste tip moet zijn, kijk naar je paard. Zet hem in de wei met andere paarden en observeer. Daar leer je heel veel van en je leert ze vooral beter begrijpen.

KiWiKo schreef:grondwerk is niks meer en minder dan op de grond al de grenzen aangeven..........
KiWiKo schreef:nee hoor![]()
grondwerk is niks meer of minder dan bepalen wat het paard naast het mens doet
![]()
en net zoals onder het zadel zijn er gewoon grenzen
RobinandBart schreef:Ik ben nu zelf met Parelli bezig. Vroeger was het mijn moeder die hij als "baas" zag en nu is hij veel meer naar mij gericht. Hij vertrouwd me zo dat hele rare dingen ineens '"niks" kunnen zijn. Een paard heeft ook een eigen gebied, vraag of je daarin mag komen en ga niet meteen naar hem toe in de wei. Ik heb nu een veel betere band met m'n pony terwijl ik pas ongeveer 2 maandjes bezig ben en helemaal niet zo heel veel tijd heb!
Laurabyoux schreef:RobinandBart schreef:Ik ben nu zelf met Parelli bezig. Vroeger was het mijn moeder die hij als "baas" zag en nu is hij veel meer naar mij gericht. Hij vertrouwd me zo dat hele rare dingen ineens '"niks" kunnen zijn. Een paard heeft ook een eigen gebied, vraag of je daarin mag komen en ga niet meteen naar hem toe in de wei. Ik heb nu een veel betere band met m'n pony terwijl ik pas ongeveer 2 maandjes bezig ben en helemaal niet zo heel veel tijd heb!
Wat is parelli precies en hoe ben je ermee begonnen
Lijkt me ook fijn, zon fijne band.
Zou graag wat meer info vinden, heel erg bedankt

Citaat:Wat is parelli precies en hoe ben je ermee begonnen
Lijkt me ook fijn, zon fijne band.
Zou graag wat meer info vinden, heel erg bedankt

?
RobinandBart schreef:Oké, ik heb wel een leuke site voor 'The seven games'.
http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... jk.nl/pnh/
Dat hoort aan elkaar..
Daar staat ook meer over Parelli.
Volgens mij gaat dat met elk paard, ik ben ook van dressuur naar Parelli gegaan.
Het is wennen voor allebij, maar als je een goede instructrice hebt of het hele pakket koopt (wel duur) dan moet het zeker kunnen.
Ik rijdt nu nog niet bitloos omdat ik eerst moet leren 'wijkenvoor druk'. Dat leer je door de hele 'cursus'.
Ik zou even die pagina goed bekijken, als je vragen hebt kun je me beter even pm´en, dat lees ik sneller