wie heeft er Grondwerk-les ipv rijles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:41

Heb ook eerst twee maanden grondwerkles gehad voordat we er uberhaupt op zijn gaan zitten. En tegenwoordig doe ik nog steeds minstens 1 keer in de week grondwerk, al is het maar om even te checken hoe de verhoudingen nu liggen (we gaan nogal door een groeispurt, omgangstechnisch gezien zeg maar) Hij vind het ook leuk, en ik ook eigenlijk wel. Vind het vaak intensiever dan rijden, gewoon omdat ik minder op mezelf hoef te letten omdat ik dus blijkbaar beter kan grondwerken dan rijden. Hm, dat klinkt ook niet best. Maar het is wel zo, vandaar die groeispurt, is met rijden, maar merk wel de invloed van grondwerk op rijden en andersom. En dus vind ik het belangrijk om te grondwerken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:08

Ik heb altijd eerst een uur (min of meer) grondwerkles, en dan een uur westernles (met pauze tussen weliswaar). In het begin was de grondwerkles intensiever, nu alles al behoorlijk goed gaat, worden de rijlessen intensiever. Tijdens de grondwerkles werk ik nu vooral aan oefeningen (bv sidepass) die hij later ook onder het zadel gaat leren. Ik heb echt veel gehad aan de lessen grondwerk, je denkt dat alles best wel goed zit, maar de eerste les werd ik toch eventjes met de neus op de feiten gedrukt dat er nog werk aan de winkel was :)

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:10

chipieke schreef:
Ik krijg grondwerkles van Inge Teblick en binnenkort ook rijles. En ja, ze lachen me er allemaal mee uit :+ Wie steekt er nu €30 in een les om beter met je paard overeen te komen OP DE GROND? :')

Ah super! En valt het mee? Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk :)

Mi_Amore

Re: wie heeft er Grondwerk-les ipv rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:41

Ja het valt echt super mee! Ze legt me alles prima uit, neemt haar tijd, neemt het van me over als het niet goed gaat en toont het me dan correct, echt super!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 00:54

Ik zou een moord doen voor grondwerkles van Inge Teblick, geloof ik... Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet superactief heb gezocht, maar volgens mij zit er relatief weinig hier in de buurt.
Ik vind grondwerk gewoon heel belangrijk, en zie het bevestigen hiervan als voorwaarde, vóór het rijden. :)

Laura_____x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 14:54

Ik heb eens een grondwerkles en rijles gehad van Inge Teblick, in 1 uur tijd bij haar heb ik meer geleerd dan in 5 paardrijlessen waar ik normaal rij!

irisworkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:41

Ik doe nu niets, maar ik wil heel erg graag les 'op de grond', haha.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:29

Ik heb op dit moment ook grondwerklessen, ik ben daar sinds september 2008 mee bezig.
Bij de manege waar ik zit staat grondwerk voorop, eerst moet dat allemaal goed zitten voordat er gereden gaat worden.
Wat ik zo weet van andere lessen is dat bijna elke groep er zeker wel een half jaar tot een jaar met grondwerk bezig is voordat er echt gereden gaat worden (rijden is dan voor de groepen die dat willen).
Ik heb nu een stuk of 4x mogen rijden, maar nog niet heellang meestal een kwartiertje, mijn groep is nu min of mee wel toe om meer te mogen rijden dus dat word in de loop der tijd wel opgebouwd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:33

Bij mij komt inge de 7de eens langs voor rijles, ik ben benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:32

Ik begin volgende week met grondwerk les, vind het heel spannend!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 06:10

Ik heb ook grondwerk les. :) Parelli.
Dat heb ik 1x in de maand, en dan 2 uur verspreid over 1 of 2 dagen. Ik leer er veel van, en kan de weken daarna lekker bezig met de dingen die ik in de les heb geleerd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:17

TurdusMerula schreef:
Ik zou een moord doen voor grondwerkles van Inge Teblick, geloof ik... Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet superactief heb gezocht, maar volgens mij zit er relatief weinig hier in de buurt.
Ik vind grondwerk gewoon heel belangrijk, en zie het bevestigen hiervan als voorwaarde, vóór het rijden. :)

Tegenwoordig zitten er overal wel instructeurs die ook grondwerk geven. :) Als je geen instructeur in je directe vindt kun je overwegen om met een groepje een lesdag te organiseren (bv eens per maand). Met meerdere mensen is zijn de reiskosten ook gemakkelijker te dragen als je iemand van verder weg laat komen. Anders een advertentie bij Diensten plaatsten.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 13:36

Bedankt voor je reactie HL.
Ik heb ondertussen iets gevonden wat me aanspreekt.
Ik ben net van stal verhuisd, en ga straks op vakantie, dus waag me hier nog even niet aan, dat maakt zo lastig afspraken, maar ga daarna zeker verder kijken.
Inge heeft met haar 'clickerclub' nu ook al een breder bereik.

Ik kan me alleen zo slecht voorstellen dat mensen het onzin vinden.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 13:46

Wat leuk om al die verschillende reacties te horen.

Ik ben toch ook wel van mening dat het erg goed is om je paard te leren kennen voor je er op stapt. Maar de manier waarop moet iedereen natuurlijk zelf weten. :D

Maar grond werk zal (over een paar jaar) voor mij de basis zijn voor dat ik mijn paard in ga rijden.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 03:42

Een basis van het inrijden, Kaplaars, je doet zeker je voordeel! :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 06:31

Ik ben een tijdje geleden begonnen met grondwerk, nu krijg ik volgende week nieuwe instructrice en daar ga ik 'verder' met grondwerk! :j Bevalt me erg goed, en mijn pony ook! Ben namelijk te zwaar dus rijden staat onder aan het lijstje :D