[AR] leeftijd groom bij wedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:17

S_zanne schreef:
Ik zeg niet dat je een ander antwoord moet geven, ik zeg alleen dat het wel wat vriendelijker mag!

Niet iedereen is geboren met de hele regelgeving in zijn kop.
We zijn hier op en forum waar mensen vragen stellen, daar mag je dan vriendelijk op antwoorden.

Ts, als ik jou was zou ik vragen of je gewoon mee mag helpen, dus nog niet achterop maar gewoon helpen met het verzorgen en inspannen. Kijk hoe het er op een wedstrijd aan toe gaat. Echt, ook als je aan de kant staat heb je zo veel te doen!
Groom zijn is veel meer dan alleen achterop zitten.
Ga lekker mee op wedstrijd en leer er van, tegen de tijd dat je achter op mag (12 voor dressuur en 14 voor marathon) ben je er helemaal klaar voor.

Veel suc6!

dankjewel ;) :D :o

Anoniem

Re: leeftijd groom bij wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:19

En bij wat voor aanspanning zou je eventueel willen groomen? Ik denk zelf dat je gezien je gewicht, bij een pony-aanspanning in de toekomst het best op je plaats zou zijn.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:20

S_zanne schreef:
Wat een vriendelijkheid hier!

Heb je nog meer vragen hafjesliefde?

Natuurlijk moeten we vriendelijk blijven maar het was een simpele vraag waar inderdaad maar één antwoord op is.
Het onderwerp is trouwens ook net voorbij gekomen in een ander topic die TS ongetwijfeld ook gelezen heeft.
We proberen het klimaat wel voor iedereen aantrekkelijk te houden.

Maar nu we het toch over groomen hebben, was je druk het afgelopen weekend? Ik zag de vierspanmenner uit jouw onderschrift zonder één enkele groom in Winterswijk komen... :+

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:26

suleilitha schreef:
En bij wat voor aanspanning zou je eventueel willen groomen? Ik denk zelf dat je gezien je gewicht, bij een pony-aanspanning in de toekomst het best op je plaats zou zijn.

jazeker, die meneer die het heeft gevraagd aan mijn zus heeft een haflinger, ik werk al vijf jaar met haflingers (wel andere he) maar snap hierboven niet helemaal ;( dus het is niet erg dat ik niet zo dik ben ? :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:27

IK vind je voor een aanspanning met paarden veel te licht, ik zou jou niet mee willen hebben op wedstrijd.
Maar je bent dus 13 jaar en noemt het werken met Haflingers wat je doet? En dat doe je al vijf jaar? Ik kan me er niks bij voorstellen dat een kind vanaf acht jaar wérkt met paarden, ben dus erg nieuwsgierig wat je in dit geval onder werken verstaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-09 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:28

13 jaar , maar het is met een pony hé (dus ook enkelspan :+ )

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 14:46

suleilitha schreef:
IK vind je voor een aanspanning met paarden veel te licht, ik zou jou niet mee willen hebben op wedstrijd.
Maar je bent dus 13 jaar en noemt het werken met Haflingers wat je doet? En dat doe je al vijf jaar? Ik kan me er niks bij voorstellen dat een kind vanaf acht jaar wérkt met paarden, ben dus erg nieuwsgierig wat je in dit geval onder werken verstaat.

met werken bedoel ik mee met de koets gaan enzo, baasje van die koetspony's leerde me mee optomen, alleen was ik voor sommige onderdelen niet sterk genoeg of te klein, maar de staartriem of de broek ofzo leerde ik toen al opdoen, naargelang ik ouder werd kon ik meer en meer doen, nu toom ik bijna alleen op, maar het mennen echt doe ik ook al lang hoor, al vanaf het begin mocht ik soms eens op kleine wegjes mennen, hij leerde me dan ook hoe plassen omzeilen zonder al te veel hobbels en bobbels :D

Anoniem

Re: leeftijd groom bij wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:48

Nou ja ieder zijn mening, maar ik vind dit nog geen basis om goed te kunnen groomen. Ik denk echt dat je nog heel veel moet leren voor je als groom aan de slag kunt.
Een goeie groom kan zelfstandig een span optuigen en dat is nog maar een fractie van wat er allemaal bij komt kijken.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 15:10

suleilitha schreef:
Nou ja ieder zijn mening, maar ik vind dit nog geen basis om goed te kunnen groomen. Ik denk echt dat je nog heel veel moet leren voor je als groom aan de slag kunt.
Een goeie groom kan zelfstandig een span optuigen en dat is nog maar een fractie van wat er allemaal bij komt kijken.

ja, je hebt wel gelijk hoor, ik kan ook vragen om eerst gewoon te gaan kijken enzo...

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:06

BlackDevils schreef:
S_zanne schreef:
Wat een vriendelijkheid hier!

Heb je nog meer vragen hafjesliefde?

Natuurlijk moeten we vriendelijk blijven maar het was een simpele vraag waar inderdaad maar één antwoord op is.
Het onderwerp is trouwens ook net voorbij gekomen in een ander topic die TS ongetwijfeld ook gelezen heeft.
We proberen het klimaat wel voor iedereen aantrekkelijk te houden.

Maar nu we het toch over groomen hebben, was je druk het afgelopen weekend? Ik zag de vierspanmenner uit jouw onderschrift zonder één enkele groom in Winterswijk komen... :+

Dan heb je mij over het hoofd gezien. ;)
Er zou iemand komen, maar die kon op het aller laatste moment niet meer (prive omstandigheden)
We hebben een 2e groom van iemand anders geleend, zodat de paarden toch nog voor de ploeg konden. (ja het was echt ploegen voor ze)