Silence schreef:Ja, daar heb ik laatst wel mee gewerkt, maar kan zelf niet erg fijn overweg met 2 lijnen tegelijk.
Heb namelijk hele kleine handen, waardoor ik weinig vast kan houden
Daarom werk ik dus met 1 dunne lange lijn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Silence schreef:Ja, ik kan er wel mee oefenen, maar dat maakt mijn handen niet groter. Vrees dat ik het niet allemaal in één hand ga krijgen
) dan knoop je ze rechtstreeks aan je bit, enz enz. En als je zelf de achterhand goed erbij houd, dan heb je echt geen pessoa nodig, desnoods gebruik je als extra achterhand stimulatie wat cavalettis ofzo. Voordeel is ook dat ze er niet op hangen en dat je een doorlopend circuit hebt, zodat je paard in de hals niet belemmerrd wordt.
Zit qua lengte tussen een halstertouw en longeerlijn in, ik denk 5/6 meter?

petitparis schreef:Heb ook een keer een nylon touw van 6m geprobeerd en geknoopt volgens de methode van Lammert Haanstra. Lijkt me fijn en handig, je kan er veel kanten mee uit. Maar mijn paard heeft nog nooit zo hard en lang gevochten aan de longe als toen. Dus de "beste" hulpteugel is niet altijd het best voor jou paard.
Nogmaals, ik zeg niet dat het in jou geval zo is
maar met een touwtje alla haanstra kan je bijna niets verkeerd doen. 

)
. Volgens mij kan je dus ELK paard met een touwtje correct longeren.