[AR] beleren voor de wagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: beleren voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:25

Het borsttuig zit echt niet te hoog.
Waar ik meer moeite mee heb is de nonchalance waarmee er met dit dier wordt omgesprongen en dan bedoel ik dat je nooit een opgetuigd paard los moet laten staan. Gewoon omdat dat kan uitlopen op levensgevaarlijke taferelen.
Verder bereik je niks met een sleutelbos, een paard is niet gek en weet dondersgoed dat dit niet het geluid is van iets wat hij meetrekt.
Mijn advies is dus ook, zelf niet aanmodderen maar laat het aan mensen over die er meer verstand van hebben.
O ja, en doe een elastiekje om de voorpluk of vlecht die even in als ie het menhoofdstel aan moet ;)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:19

Arvantihaf het gaat hier niet om een onbeleerde pony maar een die het wrs ooit wel heeft geleerd, maar niemand die weet wat er ooit gebeurt is en waarom niet verteld is dat hij voor de wagen kan..
Daarmee moet je heel voorzichtig zijn..

Off topic fijn je weer te zien Sul ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:11

over dat stilstaan zonder dat iemand hem vast houdt is mijn eigen risco. Ik heb me paard goed opgevoed en hij weet ook als halt is halt.

Tuurlijk kan er wat mis gaan, Ik had hem ook maar even een paar seconde los. Verder weet ik ook dat in die paar seconde heel wat kan gebeuren. Maar ik vertrouw me paard.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:21

Wat een leuk gezicht :-)
Hij ziet er erg ontspannen uit.

Ik ben nu net een maandje bezig met mijn paard. Hij heeft er ooit al voor gestaan (voordat hij van mij was) en daarbij is toen iets mis gegaan. Dus hij moet weer opnieuw beleerd worden.

Ik ben nu ongeveer in hetzelfde stadium, erachter lopen en aan de strengen hangen. Hij reageert tot nu toe nergens op. Maar voor het echte werk stuur ik hem toch maar een maandje naar mijn instructeur. Hij reageert me nog net iets te heftig op geluiden van achter. (En een paard van +/- 800 kg durf ik toch niet zo goed zelf te proberen ervoor te zetten).

Heel veel succes, en wel foto's blijven plaatsen hoor! Ben benieuwd hoe het verder gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:24

plutolover schreef:
over dat stilstaan zonder dat iemand hem vast houdt is mijn eigen risco. Ik heb me paard goed opgevoed en hij weet ook als halt is halt.

Tuurlijk kan er wat mis gaan, Ik had hem ook maar even een paar seconde los. Verder weet ik ook dat in die paar seconde heel wat kan gebeuren. Maar ik vertrouw me paard.

Je zult me wel een ouwe zeur vinden maar daar ga je al ernstig de fout in. Er hoeft maar iets te gebeuren, schrikken van iets heel onbenulligs, en stel hij vliegt er van door en raakt verstrikt in het tuig. Dan heb je dus 1 zekerheid en dat is dat ie voor het leven verpest is en je hem daarna nooit meer hoeft proberen in te spannen. Een halve seconde is genoeg om een paard het leven te laten kosten. Ik blijf er bij dat ik het totaal onverantwoord vind.
Ervaring heb je nog niet, je komt pas kijken en nu maak je al zulke basisfouten.
Ik kan maar 1 ding zeggen, doe dit alsjeblieft echt nooit meer en wees voorzichtig!!!!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:10

oke in iedergeval ik zal het niet meer doen. Je hebt natuurlijk gelijk het is ontverandwoordig.

Als hij voor eerst voor de wagen ga. Zorg ik dat ik hem vast heb en dat iemand die al 26 jaar ervaring heeft. hem ook de eerste paar keren door de bak heen gaat sturen. Als hij dat allemaal goed doet. Ga ik pas sturen enz en neem ik les van hem.

ik ben echt voorzichtig. Zoals ik al zei vele zeggen van doe hem er gewoon voor. Ik zelf doe hem er pas voor als mijn gevoel zegt nu is het goed. Verlopig is mijn karretje nog niet klaar. En diegene die 26 jaar men ervaring heeft en al heel wat paardjes beleerd heeft. Heeft nu last van een onsteking aan zijn voet. Dus verlopig komt stanley er nog niet voor. Ook al hebben we meerdere menners op stal. Ik wil dat hij het doet en geen ander,

Mocht ik er achter komen dat meneer een slechte ervaring heb,Ben ik van plan om te kijken of ik een beleerstal kan vinden die dat soort problemen weet op te lossen. Of ga ik langzaam proberen het samen te overwinnen.

nogmaals ik ben voorzichtig juist omdat ik niet weet hoe en wat. Als het aan sommige medestalgenoten had gezeten had hij er nu al voor gestaan.

Anoniem

Re: beleren voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:14

Nog even een tipje, je moet pas zelf gaan mennen NADAT je jezelf de menkunst eigen hebt gemaakt. Je zou nu alvast les kunnen gaan nemen, zodat je er klaar voor bent tegen de tijd dat je kar af is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 18:20

suleilitha schreef:
Nog even een tipje, je moet pas zelf gaan mennen NADAT je jezelf de menkunst eigen hebt gemaakt. Je zou nu alvast les kunnen gaan nemen, zodat je er klaar voor bent tegen de tijd dat je kar af is.

ja is een goede tip.Ik kan ook een theorieboek lenen. En ben van plan om in de toekomst me mencursus te gaan volgen.

En ik ga zker kijken of ik les kan nemen. Alleen eerst nu me operatie en opknappen. Dan pas kijken we weer verder.