niet rechtsom longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa1_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:51

girly_1 schreef:
Als je paard aan één kant vast zit in zijn rug of bekken,
is het voor hem heel pijnlijk om op een volte te lopen( omdat op de volte je paard zijn lichaam moet buigen.)
ik heb net gelezen dat je paard het ook niet fijn vind om aan de rechter kant geborsteld te worden.
Dit zou goed kunnen wijzen op pijnklachten.

Klopt, dit had een verzorgpony van mij ook. Je kunt je paard beter na laten kijken, want het kan ook daar aan liggen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:54

sjanghai schreef:
Hoi

Binnen 1 uur ben je er vanaf !

Linksom flink gedwongen laten lopen, tot dat hij het niet meer leuk vind, dan gaat hij rechtsom vanzelf waarderen.

Ik hoop van harte dat je dit niet bij je eigen paarden doet en alleen in je fantasie ;)

Verder als alle medische redenen zijn uitgesloten TS, laat iemand mee lopen rechtsom.

Avalon_

Re: niet rechtsom longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:01

Vind de meeste reacties een beetje overtrokken. Een paard wat zich draait hoeft niet meteen niets te kunnen zien. En het hoeft ook niet meteen aan het feit dat we met de linkerkant werken te maken te hebben.
Wat dachten we er van dat dit paard het gewoon móeilijk vind, zoals elk paard een moeilijke kant heeft. Zet hem op de moeilijke kant, misschien wel bijgezet, op een (kleine) volte en je paard is dermate zwaar in training. Is het logisch dat een paard zich wil omdraaien omdat de andere kant een stúk makkelijker loopt? Tel daarbij vaak een onvoldoende gekwalificeerde longeur bij op. Het word niet op tijd gezien en het paard kachelt weer lekker op de andere kant.

Vraag iemand met veel kennis van het longeren om je te helpen. Een longeerzweep die haar voortdrijft en haar corrigeert als ze wil draaien. Dan moet het goedkomen! :D

Maxitaxi

Re: niet rechtsom longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:51

Mijn paard heeft ook een fase gehad waarin hij dit deed. Ik heb hem toen een tijdje zonder lijn gelongeerd. Dan heb je geen gedoe met de lijn als hij omdraait (mijn paard draaide namelijk zijn kont naar me toe) en kun je hem ook gemakkelijker terugdraaien door voor hem te gaan staan als hij de verkeerde kant opgaat. Na een paar maanden heb ik de lijn weer vast gemaakt en sindsdien nooit meer problemen gehad.

Wie weet heb je hier wat aan!