[AR] Hackneys

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 17:45

Hahaha, ikm moet er wel om lachen. Het zijn idd pittige dieren.
Ik heb vandaag mijn hoed en kleding binnen gekregen! Dus nu nog even lekker trainen en dan in juni op concour. Zal me benieuwen wie ik allemaal tegenkom!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:49

Hier hetzelfde probleem, stilstaan staat nu eenmaal niet bij hun favorieten. Hoewel Michael op wedstrijden juist weer heel goed kan stilstaan, die parkeert zich direct op 3 beentjes. Maar als eenmaal het lintje eraan hangt dan weet ie het wel, de ereronde. :D Zo hadden we er ook eentje die goed stil kon staan in de baan, totdat die ringmeester zijn hoed afzette, was ie niet meer te houden. Gaf nogal problemen als we net de eerste waren die niet mee mochten overkampen. :+ Die kon ook echt niet normaal aanlopen, was altijd met 4 benen de lucht in en een hertesprong. Op wedstrijd dan, thuis uiteraard schaapmak zodat je die streken ook niet af kan leren. 8)7
Zeer slimme beesten, die hackney's! Maar daarom hebben ze mijn hart ook gestolen. :D

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 14:35

Haha, nou ik moet het nog allemaal zien... Komt tijd komt raad. Het lijkt me wel een uitdaging op zich.
Vandaag mijn 2 toppers getrained, ging goed. De merrie gaat volgende week voor de kar en het hengstje moet er hoonodig ook voor. Hij kent het nog niet, dus dat wordt spannend.
Er staat hier nog een leuk stelletje, 2 zusjes, eentje met een veulen en dan de andere die deze aankomende week een veulen moet krijgen. Ze moeten weg, wegens inkrimping. En ze willen nu meer met shows gaan doen en een paar goede merries aan houden! Dus mocht je iemand kennen....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:42

Wij in ieder geval niet, stallen staan vol, we hebben er al 2 elders onder moeten brengen. :+

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 18:42

Hahaha, tja dat is ook wat. Loop er aan te denken het veulen zelf te kopen, het is van Mistral.
Vandaag in Ambt Delden geweest. Het was erg gezellig. Heb er wel het een en ander van opgestoken. Kom je volgende week in Leersum?

Anoniem

Re: Hackneys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:31

De tuiger die ik gereden heb staat inmiddels bij stal Landzicht in training. Mark gaat haar uitbrengen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:30

Nee, volgende week moet ik al een flinke rit maken om mijn hengst weer op te halen, mijn merrie staat hoogdrachtig, en het is paaseierzoekweekend, heb daardoor ook nog wat verplichtingen. :D

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:17

Neonlight schreef:
Nee, volgende week moet ik al een flinke rit maken om mijn hengst weer op te halen, mijn merrie staat hoogdrachtig, en het is paaseierzoekweekend, heb daardoor ook nog wat verplichtingen. :D

Toch niet verkleed als paashaas???? :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:41

Nee, dat doen mijn ouders, tenminste, die verstoppen de eieren en de kleinkinderen mogen ze zoeken. :D
Het komt me dus helemaal niet zo verkeerd uit dat ons seizoen wat later begint. :P

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:17

Hier nog iemand met een grote maat hackney, wij rijden er recreatief mee. Is een erg heet dier maar wel heel goed mak in het verkeer.

Sieppus ga je nationaal of regionaal rijden? Wij bezoeken jaarlijks wel een aantal (nationale) concoursen misschien zien we je eens rijden?

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 14:25

Jord schreef:
Hier nog iemand met een grote maat hackney, wij rijden er recreatief mee. Is een erg heet dier maar wel heel goed mak in het verkeer.

Sieppus ga je nationaal of regionaal rijden? Wij bezoeken jaarlijks wel een aantal (nationale) concoursen misschien zien we je eens rijden?

Ik ga nationaal en reginonaal rijden. Waar weet ik niet nog niet, daar moet ik het met de baas overhebben.
Ik vind ze geweldig, de grote maat waar ik mee gaat rijden moet nu een paar dagen weg. Bezoekje naar de hengst.
Je zal me vast wel een keertje tegen komen.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:55

Welke hengst wordt ze mee gedekt?

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:30

Jord schreef:
Welke hengst wordt ze mee gedekt?

Dat weet ik zo niet. Ze is vandaag hengstig geworden. De hengtkeuze is aan mijn baas. Die weet goed wat hij doet.
We hebben nu 2 geweldig mooie hengst veulens van Mistral!! Nog 2 merries moeten ergens deze week gaan veulenen en dan hebben we nog onze grote maat die in juni moet.
het meisje wat hiervoor heeft gewerkt had ze op een miniem dieet staan. Ik voer ze een stuk beter en denk dat de veulens daarom aan de late kant zijn. De merries hier waren aardig schraal, maar langzamer hand komt er wel weer een beetje spek bij. Zelfs bij de zogende merries.