Sin schreef:Eigenlijk zou ik om te beginnen al blij zijn als ik met hem buitenritten kon maken (zonder andere paarden erbij)..
Dit zou je - om te beginnen - als doel kunnen stellen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sin schreef:Vorige zaterdag las ik nog iets op een parelli forum over : alle druk eraf laten.
Met dat in mijn achterhoofd ben ik zondag met snoep de wei opgestapt (zoals je kon lezen in mijn laatste berichtje). En ik was voor mezelf eigenlijk heel blij dat 'het moeten' er even af was.
Want ik zet mezelf onder druk om hem zo snel mogelijk 'normaal' te krijgen, en hem zo snel mogelijk terug 'goed' te laten lopen.. en misschien loopt het daar net fout.

Sin schreef:Ok, ik neig meer en meer naar het NH-gebeuren, maar ik blijf oa. een enorme interesse hebben voor bijvoorbeeld springsport, endurance en dressuur (alles dus). Zijn zo'n dingen in jullie ogen te combineren?
Waar trek je de grens tussen natuurlijk omgaan met je paard en toch nog streven naar de disciplines die jou aanspreken? Of is de keuze ofwel het één ofwel het ander?

) het level1 pakket overgekocht. Ik hoop het gauw in handen te hebben want ik wil hiermee voort.