Sjonniej schreef:Doe asjeblieft niet alsof ik nu de kwade geest ben en doe al helemaal niet alsof jouw paard de meest bijzondere op aarde is.
Doe jij nou eerst even rustig goed? Dan kunnen we daarna als volwassen mensen verder gaan 
Citaat:
Op elke regel is een uitzondering te noemen, elk paard heeft wel een afwijking, elk paard is in een opzicht anders dan de standaard. Maar het lijkt me wat onzinnig om te gaan oordelen op basis van uitzonderingen. Dan is er namelijk nooit een oordeel te vellen, omdat er altijd een uitzondering zal zijn die het eerdere oordeel weer laat veranderen.
En omdat er op iedere stal waarschijnlijk wel een uitzondering zal staan dan; mogen menners niet komen rijden, leggen we geen springbalken neer, zetten we paarden niet in het land zonder beschermers en rijden we zonder cap.
Gut, maar goed dat ik in al mijn berichten zeg dat er meerdere uitzonderingen zijn én dat op MIJN manege het waarschijnlijk zo is omdat er VOORNAMELIJK dressuurruiters staan en er geen bak is die groot genoeg is om beide te combineren.
Je zit te zeuren over vooroordelen maar dit stukje staat er vol van
Op de stal waar ik rijd staat geen enkel paard waarbij geen springbalken neergelegd worden of dat niet in het land mag. Er zijn er genoeg die zonder cap rijden maar voor menners is er simpelweg geen plek.
Citaat:
De manege's hier in de buurt hebben allemaal meerdere bakken, de meeste zelfs 2 binnenbakken en vaak nog een grote springtuin ook i.p.v. een 20x40 buitenbak. Mogelijkheden genoeg om elkaar te omzeilen en zeker genoeg mogelijkheden om met elkaar wat af te spreken; bijv. mennen tussen 6 en 8. Maar de ruiters willen er allemaal niets van weten. (Om nog maar te zwijgen over alle andere leuke dingen die de paarden niet mogen doen/zien)
(Ik had trouwens nog nergens gelezen dat dressuurruiters allemaal als arrogant, angstig, oid beschreven werden, maar oke)
Nog leuker dat je mijn berichten ook echt LEEST. Ik zeg nl ook dat die andere manege WEL meerdere bakken heeft en dat het daar dus wel kan!! Maar dat de club waar IK rijd dat bv niet heeft dus dat er daar geen optie zou zijn om elkaar te ontwijken.
Ga nou niet flauw beginnen doen en maar half mijn berichten lezen en er enkel uithalen waarop jij kan katten. Als je gefrustreerd bent ga je dat maar op je boksbal uitwerken en niet op mij.
Echwel: Ken genoeg men paarden die de lucht in gaan als ze onder het zadel zijn, omdat er ergens iets staat wat ze niet zien zitten.
Als het echt zo was dat menpaarden zoveel minder schrokken, vraag ik me af hoe al die nieuwsberichten dan op de voorpagina komen, dat zijn er even veel als van dressuur en springpaarden die idioot geweest zijn
Een paard is een paard, het ene wat rustiger dan het andere, maar ik denk niet dat je op basis van discipline kan zeggen of die iets wel of niet zal doen. IMO ligt dát volledig aan het paard. (en aan je eigen ervaringen overigens)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-03-09 20:12, in het totaal 4 keer bewerkt