[AR] Mennen, zal ik het doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:16

daniella74 schreef:
Jasia schreef:
:j dat puntje wil ik ook graag aan werken.. Maar hoe?
In de bak is ze 100 % braaf en wanneer ik "ho" zeg staat ze stil.. Wanneer ik zwaar ga zitten, loopt ze langzamer, enz..
Vanaf de grond kan ik haar sturen en doen op m'n lichaamshulpen..
Maar dan komt dat puntje; buiten!
Wandelen gaat perfect, echt waar.. ook als ze zich even aanstelt, blijft ze netjes achter me..
Maar als ik er dan op zit, voelt ze dat ik onzekerder ben.... :=

En helaas is mennen buiten :+
Nogmaals, er worden in dit topic hele goede tips gegeven door mensen die weten waar ze het over hebben. Doe daar iets mee of blijf anders thuis met de pony. Ik kan je verzekeren dat van een dijk afstorten echt geen pretje is, al helemaal neit als de pony daarna met een wapperende kar achter hem aan op de weg rent of als je pony toch stilstand komt frontaal op de moterkap van een auto of vrachtwagen. Misschien kun je eens de lijst ongelukken op Bokt gepubliceerd nalezen en je realiseren wat een veelal verzekeringtechnische en juridische nasleep een menongeluk heeft om over het andere leed maar niet te spreken.

Daniella: daar heb je zeker gelijk in. Natuurlijk hóeft mennen niet persé altijd buiten te zijn, maargoed ik neem aan dat TS recreatief over weg en door bos wil gaan mennen (meen dat ook ergens in haar berichten gelezen te hebben hier) en niet 'alleen maar' rijden in de bak.
Helemaal vanuit dat oogpunt, lijkt het mij onverantwoord en onveilig om dit paard op dit moment in te gaan spannen.

Jasia

Re: Mennen, zal ik het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 13:40

Dankjewel allemaal :)

Ik wil wel buiten mennen, niet in het bos.. Dat gaat hier niet.. Er is maar één écht breed pad zeg maar..

Daniella; ik weet de risico's enzo.. Ga die dingen maar niet lezen, dan ga ik straks helemaal niet meer met m'n paard naar buiten :+ :=

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:17

Je kan anders ook eens met een ervaren menner praten, je verhaal doen en vragen of hij het vaker heeft mee gemaakt dat het paard het zelfde is ohz als voor de wagen of juist niet, je zou dan verder advies kunnen vragen aan hem wat je het beste kan doen.[/quote]

[/quote] uit mijn ervaring met meerdere paarden die zowel aangespannen als OHZ lopen ervaar ik wel verschil. dit is eenvoudig te verklaren. de oogkleppen van een menhoofdstel maken het verschil. met een normaal hoofdstel kan een paard alle kanten op kijken er gaat een wereld open, zeker als zij normaal alleen een menhoofdstel op hebben. zien veel meer dus reageren zij veel meer op de omgeving!