Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ieris schreef:En ben je er al uit wat je wilt gaan doen?
Ik moet zelf ook twee en half uur rijden met trailer om bij emiel voest te komen,maar je paardje kan daar lekker uitrusten als je wat eerder komt.
je kunt er ook een dag van te voren komen!
xxx4ya schreef:Bij terra natura had ik ook al gekeken maar dat is meer gericht op t rijden toch? Ik wil liever veel grondwerk doen..
PeppySan schreef:Baalbergen kan ik niet aanraden. Hij heeft een keer met mijn paard "gewerkt" en hij kon er niets mee. Uiteindelijk sloeg mijn paard hem met een voorbeen bijna zijn haar van zijn kop omdat hij het zat was. Mijn paard slaat anders nooit maar vertoont naar andere paarden wel eens wat hengstemaniertjes en zo ook naar Baalbergen. Ik vond hem een vlotte babbel hebben, maar heb er niets aan gehad. Bij een ander paard raakte hij bijna in paniek omdat het paard paniekte toen er een parasol in de bak kwam waar hij het paard wel even aan zou wennen.
Parelli vind ik een hele goede methode, maar niet te betalen. Ik heb de video en haal er de ingen uit die ik gebruiken kan.
Voest heb ik geen ervaring mee.
Anya schreef:geen cursus, heb de banden van Parelli gekocht...Met behulp van boeken van anderen en mijn eigen ervaringen gewoon aan de gang gegaan. Werkt prima. Rij buiten met alleen een halstertje en in de bak tegenwoordig ook zonder halster (niet alle dagen hoor, naast dressuur en western). De cursussen vind ik te duur.
xxx4ya schreef:Ik heb van iemand een band van Emiel Voest geleend en als t me leuk lijkt ga ik een cursus bij hem doen
Saar"]
[quote="ikke schreef:Wij hoeven je geen schuldgevoel aan te praten alvorens we je iets kunnen leren, wij leren je gewoon wat je wilt leren
Saar"]
[quote="ikke schreef:Wij hoeven je geen schuldgevoel aan te praten alvorens we je iets kunnen leren, wij leren je gewoon wat je wilt leren
ikke"]
[quote="Saar"][quote="ikke schreef:Wij hoeven je geen schuldgevoel aan te praten alvorens we je iets kunnen leren, wij leren je gewoon wat je wilt leren
Citaat:En promptertje, als jij het liever alleen doet, vooral blijven doen hoor, vrijheid, blijheid.
ik ga niemand zeggen wat ie moet doen, ik geef alleen maar wat alternatieven voor, in mijn ogen, veel te dure goeroes.