randalinpony schreef:Lukt mij ook nog wel zonder.![]()
(maar ik word nog weleens unaniem door de andere gebruikers van het naturalforum gebannen....
)
Volgens mij zijn wij het weer eens helemaal eens
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
laura1986 schreef:Zeg jullie standpunt is duidelijk hoor. Maar verwacht nou niet op dit deel van het forum dat je veel berijkt. Alles kan, koffiekan, theekan etc. Maar een bitloze optoming blijft iig weg uit de mond, wel zo prettig.
Hahahaa moest hier toch wel hard om lachen:Waratje schreef:Bij de endurance en TREC kan het wel tot hoog niveau, maar dat zijn over het algemeen genomen volstrekt onbekende ruiters (voor het grote publiek, dus)
hihi!Waratje schreef:laura1986 schreef:Zeg jullie standpunt is duidelijk hoor. Maar verwacht nou niet op dit deel van het forum dat je veel berijkt. Alles kan, koffiekan, theekan etc. Maar een bitloze optoming blijft iig weg uit de mond, wel zo prettig.
Ik kan je met zekerheid vertellen dat mijn paard haar trensje verkiest boven de hackamore, dus zij is het niet per definitie met jou eens![]()
Wat een prettige optoming is, hangt voor een groot deel af van de individuele wensen van het paard en in hoeverre de ruiter daar mee om kan gaan. Zo lang je vast blijft houden aan zwart/wit denken, zul je nooit de signalen van je paard goed kunnen interpreteren.
Waratje schreef:laura1986 schreef:
Ik kan je met zekerheid vertellen dat mijn paard haar trensje verkiest boven de hackamore, dus zij is het niet per definitie met jou eens![]()
Wat een prettige optoming is, hangt voor een groot deel af van de individuele wensen van het paard en in hoeverre de ruiter daar mee om kan gaan. Zo lang je vast blijft houden aan zwart/wit denken, zul je nooit de signalen van je paard goed kunnen interpreteren.
moonprayer schreef:Waratje schreef:Ik kan je met zekerheid vertellen dat mijn paard haar trensje verkiest boven de hackamore, dus zij is het niet per definitie met jou eens![]()
je mag het proberen.
mijn paard met trensje rijden, moet jij die spanning eens voelen, die kaak gaat op slot, (ja ook bij normaal gebruik)
hij gaat duwen en hangen. okai, zo erg is het ook weer niet, maar het verschil met dat en een hack is levensgroot.
met de hackamore heb ik geen spanning, een ontspannen paardje wat lekker sjouwt en keihard voor je wil werken.
met een trensje, en geloof me ik heb in 4 jaar veel geprobeerd wat hij wou accepteren, het is gewoon veel minder, hij is dan alleen gefocust op dat bit, en vooral hoe hij er onderuit komt.
als je weet wat je doet, en je gewoon je handen stil kunt houden is een hackamore zeker geen marteltuig, ik heb gewoon de korte scharen, en de neusriem mooi hoog, en alles onderlegd met bont.
voor mij was het duidelijk, mijn paard vond dit echt een oplossing.

Waratje schreef:Wat een prettige optoming is, hangt voor een groot deel af van de individuele wensen van het paard en in hoeverre de ruiter daar mee om kan gaan. Zo lang je vast blijft houden aan zwart/wit denken, zul je nooit de signalen van je paard goed kunnen interpreteren.
Cassidy schreef:Je slaat de spijker op zijn kop. Zou dat de reden zijn dat er zo weinig wedstrijdruiters bitloos rijden? Puur omdat een paard niet zo moeilijk doet over een trens en die barriere in ons hoofd zit?
Het wordt zo vaak aangekaart: een bit is zo hard als de handen die het hanteren. Soms is het even zoeken naar het geschikte bit. Wie die zoektocht niet wil afleggen en meteen naar bitloos grijpt slaat in mijn ogen een stukje over.
Cassidy schreef:Waratje schreef:Wat een prettige optoming is, hangt voor een groot deel af van de individuele wensen van het paard en in hoeverre de ruiter daar mee om kan gaan. Zo lang je vast blijft houden aan zwart/wit denken, zul je nooit de signalen van je paard goed kunnen interpreteren.
Je slaat de spijker op zijn kop. Zou dat de reden zijn dat er zo weinig wedstrijdruiters bitloos rijden? Puur omdat een paard niet zo moeilijk doet over een trens en die barriere in ons hoofd zit?
Het wordt zo vaak aangekaart: een bit is zo hard als de handen die het hanteren. Soms is het even zoeken naar het geschikte bit. Wie die zoektocht niet wil afleggen en meteen naar bitloos grijpt slaat in mijn ogen een stukje over.
moonprayer schreef:aj aj aj
ik moet toch mijn excuus aanbieden, ik las het compleet verkeerd ^^
ik las "Ik kan je met zekerheid vertellen dat een paard haar trensje verkiest boven de hackamore"
ooh wat stom![]()
Soms ben ik een beetje beeldbuis dislectisch, denk ik..
Citaat:Dat is wat mij betreft dus echt de omgekeerde wereld! Eerst bitloos!
randalinpony schreef:Laura 1986;Citaat:Dat is wat mij betreft dus echt de omgekeerde wereld! Eerst bitloos!
Laat ik nou altijd groene paarden eerst op halster/neusriem rijden...![]()
En totdat ze terugkomen op mijn stem/zithulpen en weten dat linksaf ook echt linksaf betekent, en niks anders, komt er geen teugel aan het bit hoor....