[AR] Mennen voor de jeugd: dat valt tegen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:31

Divine schreef:
En de opmerking:"ik wil gewoon rijden tegen kinderen die net zo goed zijn als ik, want anders vind ik het winnen gewoon niet leuk" vind ik van dat kaliber dat ik zou zeggen: vraag een startkaart aan en stort je in het wedstrijdgeweld om alle oranje lintjes weg te kapen en binnen een paar jaar kl.4 te rijden, want ik denk dat IJsbrand nu wel heel nieuwsgierig wordt ;).

zal eens een balletje opgooien :P

en dan nog een vraag, wat versta je onder jonge menners? 7 tot 10 of reken je mensen tot de 35 ook nog mee, daar zit nogal een verschil. kan het ook anders vragen, vanaf hoe oud ben je dan een oudelul?

als jij trouwens zo goed bent en commentaar op ijsbrand heb dat hij al 20 keer ned kampioen is wil ik jou nog wel spreken als je 48 bent.. hoevaak jij wel niet ned. kampioen bent geworden, hoeveel wk's je hebt gewonnen en hoevaak je in aken hebt gewonnen, hoeveel world cup's je hebt gewonnen en ga maar even door, ben bang dat het antwoord op alle vragen 0 is..

maargoed, we houden wel van een wedstrijdje, dus nodig hem eens uit

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:35

palousa_boy schreef:
maargoed, we houden wel van een wedstrijdje, dus nodig hem eens uit

Ben bang dat dat voor weinigen financieel is weggelegd. ;)

palousa_boy

Re: Mennen voor de jeugd: dat valt tegen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:04

ze kan natuurlijk ook hierheen komen :P ze hoeft hem niet perse zaterdag voor het publiek uit te dagen in amsterdam :P mag je het ook nog proberen tegen iemand van jou leeftijdsgroep want bram wil vast ook wel mee doen..

nee laten we dat maar niet doen, beetje zonde van mn tijd ook aangezien ik alles weer klaar mag maken en opruimen.

maar om een beetje dichter bij het onderwerp te blijven, bij ijsbrand komt het ook allemaal niet aanwaaien, hebben we in mechelen weer kunnen zien, ook hij heeft weleens pech.

maar ook hij moet elke dag trainen, we beginnen al jaren van te voren met trainen. misschien heeft hij wat betere paarden tot zijn beschikking dan menig menner van zou kunnen dromen maar ook hij moet het er maar net uit zien te krijgen.

je kan nog zulke goede paarden hebben, als je er zelf niks van kan kom je er ook niet, de andere kant van het verhaal, als je zelf wel talent hebt maar de paarden niet, dan moet je er iets meer moeite voor doen.

om succesvol te zijn moet je hard werken en gedreven zijn

melanie3230

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:10

Heey!
Ik ben ook fanatiek marathonmenner!
wij hebben op onze marathons wel jeugdrubrieken hoor!
Ik rijd zelf met de volwassenen mee, maar we hebben vaak ook een leuk gevulde jeugdrubriek!
Ik weet niet waar je woont?
Je kunt misschien is een kijkje nemen?
De vraagprogramma's zijn te vinden op stratlijsten.nl onder de naam betuwe cup;)
Zou leuk zijn als je een keer mee komt doen!!
Ik ben zelf nu 16 en het is bij ons altijd super gezellig!
We hebben echt een soort clubje:p

Sanniej_

Re: Mennen voor de jeugd: dat valt tegen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:12

Ligt er idd ook precies aan waar je woont. Ik zelf start niet maar op de onderlinge wedstrijd doen soms wel kinderen mee.
Kan helaas niet starten de middelen niet voor. Dat is denk ook voor sommige een reden.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:36

palousa_boy schreef:
zal eens een balletje opgooien :P

en dan nog een vraag, wat versta je onder jonge menners? 7 tot 10 of reken je mensen tot de 35 ook nog mee, daar zit nogal een verschil. kan het ook anders vragen, vanaf hoe oud ben je dan een oudelul?

Hee, dit biedt perspectieven om misschien toch een jongerenrubriek te maken! < 35 jr, dat gaat hier ook nog lukken! Sorry voor de rekenkamermensen hier: er komt nog een rubriek bij! :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:03

MMMMMMMMMMMMMMMm 48 is toch nog errug jong dus Ijs is een broekie :D :D
Sannie en Melanie op officiele wedstrijden waar ts wil rijden is dat niet..
Waar is ts trouwens.....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:34

Echwel schreef:
Waar is ts trouwens.....

Aan het oefenen natuurlijk!!

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:28

Sanniej_ schreef:
Kan helaas niet starten de middelen niet voor. Dat is denk ook voor sommige een reden.

Dat is inderdaad één van de redenen waarom ik niet aan wedstrijden deelneem. Het materiaal is niet goedkoop (degelijk paard, goede wagen, vervoer), waardoor je als jongeling je ouders mee moet hebben of moet wachten tot je 't zelf kunt betalen. Ik droom ervan om mettertijd ook aan een occasioneel wedstrijdje deel te nemen, amar eerst moet ik de nodige ervaring opdoen...

Jeugdrubrieken lijken mij niet echt nodig; zoals gezegd zijn kinderen niet echt in het nadeel wat betreft het mennen op zich. Verder is het wat onzinnig om jaloers te zijn op iemand die al veel bereikt heeft. Wil je dat ook, dan moet je maar goed je best doen...

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:49

Echwel schreef:
MMMMMMMMMMMMMMMm 48 is toch nog errug jong dus Ijs is een broekie :D :D
Sannie en Melanie op officiele wedstrijden waar ts wil rijden is dat niet..
Waar is ts trouwens.....

Dan kunnen we eigenlijk allemaal in de jeugdrubriek gaan rijden, en dan wordt het uiteindelijk misschien ook nog makkelijk voor de rekenkamer:
rubriek 1: tot 65 jr.
rubriek 2: ouwe****** en > 65 jr.

:z :z

TS is een startkaart aan het aanvragen ;)

Wal_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:02

Ik ben zelf 12 jaar en ik vind een jeugdrubriek onzin .
hoeveel tegenstanders heb je dan ? een stuk of 4 ?
het is alleen maar mooier als je van ouderen wint !

DRSun_NDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:26

bij indoormarathons wordt er minder vaak een jeugdrubriek georganiseerd omdat er daar te weinig vraag naar is .. als er 3 kinderen in de buurt rijden is het al onzin.. verder is het zo dat er minimale leeftijden zijn en je dispensatie (?) nodig hebt om anders te mogen rijden.. dat is moeilijk te verkrijgen..
dit zijn de leeftijd ongeveer
enkelspan pony: 14 jaar
dubbelspan pony: 16 jaar
enkelspan paard: 14 jaar
dubbelspan paard: 16 jaar
vierspan pony/paard: 18 jaar.
plus ; het is een vereisde dat de groom minimaal 18 jaar is.
op wedstrijden die officieel zijn is het dus moeilijk om te starten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:32

Ahhh en in het nieuwe reglement staat hetzelfde dus ehh gewoon vanaf de leeftijd dat je officieel met een spansoort mag rijden tussen alle andere rijders rijden

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 18:20

Afgelopen weekend hebben we met de menverenigingen in de achterhoek een indoormarathon georganiseerd met daarin ook een jeugdrubriek.
Het levert toch wel leuke plaatjes op;

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's zijn hier te bekijken

irisjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:54

ik vind geen jeug rubriek. de jeugdige menners komen zo ook wel mee in de "normale" klasse! als je voor je lol graag keer wil starten gewoon leuk met de indoor s mee doen zo als op de foto's hier boven! hartstike leuk :D

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 07:49

irisjeh schreef:
ik vind geen jeug rubriek. de jeugdige menners komen zo ook wel mee in de "normale" klasse! als je voor je lol graag keer wil starten gewoon leuk met de indoor s mee doen zo als op de foto's hier boven! hartstike leuk :D

Ben benieuwd of Nigel het zondag nog steeds zo leuk vind }> , hij is nu al hartstikke zenuwachtig :D, de eerste keer 2 span is toch wel spannend. Maar idd. de jeugdrubrieken (en dan heb ik het over de twente cup) zijn hartstikke leuk om je eerste wedstrijdervaring op te doen. Iedereen krijgt een lintje en een klein kadootje en ze hebben een geweldige dag.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:40

hafjelinger schreef:
Hey paardenlovers!

Ik ben zelf 13 en druk aan het mennen. Ook wedstrijden, marathon en vaardigheid en ik wil ook SGW gaan doen. Maar wat me opvalt, er zijn maar weinig jeugdrubrieken. Ook zijn er weinig jeugdige menners. Bij onze menclub bijvoorbeeld: 150 leden, waarvan 3 kinderen. Daarom staat de mensport bij mensen die er niks van weten ook bekend als 'de ouwe-banketstaaf.' En dit is niet de enige menclub.

Kinderen moeten gemotiveerd worden: Méér jeugdrubrieken of speciale jeugdwedstrijden en jeugdmenclubs. De volwassenen die het nu in stand houden, stoppen er een keer mee en dat is het afgelopen met de mensport. Nog een voorbeeld: Ijsbrand Chardon is al 20 keer Nederlands Kampioen geweest. Ik vind dat niet kunnen. Daardoor is het minder interessant. Er moeten gewoon méér jonge menners komen! En dat lukt zo niet.

Met andere woorden: De mensport kinderen gaan aansporen.Wat vinden jullie?

groetjes hafjelinger

Ik heb een mooie school-opdracht voor je:

Reken uit wat het kost om een vier paarden zover te brengen dat ze als vierspan aan de top mee kunnen en je hebt je antwoord.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:14

Ik was 12 toen ik mijn koetsiersbewijs haalde. Ik ben toen met mijn fjord zelf gaan mennen, dressuur hobbyklasse, dit omdat hij toen hengst was en je toen nog niet met een hengst mocht starten als je geen winstpunt in de L had.
Reed toen ook indoormarathons, maar toen had je al die regels nog niet, we reden met een pet op, zwaaide naar de jury en je mocht gaan rijden.
Toen ik 14 was heb ik koetsiersbewijs voor 2 span gedaan. Heb jaren allemaal wedstijden gereden alleen maar hobby-dinge n omdat ik met een hengst reed. En toen ik reed was er 1 meisje die ook mende, en verder alleen maar mannen!!!
Nu zie je al veel meer vrouwen, en veel meer jongeren. Vooral bij de indoormarathons.
Rijd zelf nog steeds dressuur, ondertussen Z met 4 winst, in 4 jaar (rijdt alleen zomers wedstrijden en niet elk weekend..)
Maar bij de dressuur rijdt ik nog steeds tussen allemaal mannen, of gewoon alleen ;(
Maar het went wel.

En ik vind een jeugdrubriek supper!!! Aparte regels voor die kinds, zodat het veilig blijft, en de kids die bij ons in de buurt rijden, die krijgen allemaal wat leuks, en dat motiveerd. Want om als kind altijd onderaan de lijst te staan is niet leuk, dan gaat de lol er snel af.
Dus vooral doorgaan met de jeugdrubrieken, laat die kids lekker tegen elkaar rijden, leuk houden voor hun, dan blijven ze rijden en dan wordt de sport ook jonger!