play_coy schreef:het commentaar kan best vriendelijker, ik denk dat de ts beter slotje kan aanvragen,
Ontgaat mij iets?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
play_coy schreef:het commentaar kan best vriendelijker, ik denk dat de ts beter slotje kan aanvragen,

Kukkie schreef:Ik vind het eerlijk gezegd alles behalve fair tegenover het paard. Die moet het rijden onder de man leren van een echt ervaren iemand. Niet van iemand die het ook allemaal nog moet leren.
Manegepaarden zijn niet voor niets de helden van de paardensport. Ze leren ons hoe het moet, zodat wij weer andere paarden kunnen beleren.

TigerBD schreef:Ik was zelf groen en mijn Draver ook, en dit heeft goed uitgepakt, ik zou het zo weer doen, we hebben samen veel
geleerd, veel meer dan dat ik op de Manege geleerd heb, dat was niet veel, alleen beetje basis enzo...
Maargoed het zal niet bij iedereen zo uitpakken natuurlijk, maar als je hun vertrouwen heb doen ze veel voor je. En goeie begeleiding maar dat is bij alle paarden zo.

Ragdollcat schreef:Sorry, zo krijg je een probleem paard, jammer genoeg wordt er veel aan gerommeld en geprobeerd en dan gaat een onervaren iemand die enkel een uurtje op een mak manegepaard gereden heeft een jong en groen draver verpesten.

Maar nogmaals ben super blij met hem, maar het ras is zeker niet voor iedereen aan te raden hoor

Woogy schreef:Ik vind het erg kort door de bocht om gelijk af te keuren dat iemand wat gaat rommelen met zijn/haar eigen paard.
Ragdoll schreef:Sorry, zo krijg je een probleem paard
crazygirl1 schreef:Hallo,
Ik zou graag eens julie mening willen. Ik zelf heb nog nooit paard bereden, ja een paar keer op een manege in de vakantie waar we dus ongeveer 1 uurtje de makste paarden bereden.
Mijn papa (en eigenlijk ons gezinnetje: lees: papa+mama+ik:d) is/zijn zeer goed bevriend met mensen uit de drafsport. We brengen zelfs onze vakantie met hun door (in Cagnes-sur-Mer, Frankrijk). Na de vakantie zijn we in september nog steeds bij de trainer geweesd die eigenlijk niet ver van ons woont. Na een tijdje vroeg ik aan mijn papa of ik er een paard zou kunnen berijden. hij vroeg het aan die meneer en hij zei dat het mocht. Hij zei dat ik Splendide Mauve (merrie van 3j) zou mogen nemen, ze was wel nog nooit bezadeld ofz maar wel al met sulky bereden dus het bit enz was ze gewoon.
Ze heeft me veel getest maar dat gaat nu al veel beter. Ik berijd haar tijdelijk niet omdat de paarden door omstandigheden niet buiten komen maar wel nog hun normale voeding krijgen waardoor als je er mee naar buiten gaat dat ze superactief doen en Splendide begint dus te bokken uit vreugde, voor haar is het alsof ze in de wei staat wat natuurlijk net iets te veel risico's nemen voor niets. Dus nemen mijn papa en ik haar attelé (dus sulky, 2 plaatsen)
Nu lees ik zeer vaak bij een verkoop van een draver: 'heeft karakter dus niet voor beginnende ruiters..' Een draver heef zoizo karakter (of toch de meesten) dus zijn dravers nooit goed voor beginnende ruiters?
Wat vinden julie hievan?
Ik persoonlijk ben zeer blij dat ik met een paard leer rijden dat karakter heeft en dat ze dus niet zo mak is als een schaapje. Ik vind dat ik veel meer leer met haar, zo leer ik heel goed mijn knieën vasttezetten zodat wanneer ze ineens in een zotte bui is ofz dat ik er niet afvlieg + ik leer zeer recht te zitten want als ik dat niet doe dan vlieg je er gewoon met de minste beweging die er niet bij moet (zoals struikelen, ineens willen omdraaien..). Je leert veel maar je hebt natuurlijk de risico's dat je er snel afvalt (gelukkig nog maar 1x gebeurt:d) maar we leren zeer veel samenIk ben trouwens zo fier dat ze vanalles begint te begrijpen en wanneer we samen dingen berijken
.
Ze heeft haar karaktertje maar ze is een schatje!!