[AR] Goed advies over degelijke marathon wagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Re: Goed advies over degelijke marathon wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:51

Sjonniej schreef:
Ook mijn wagen komt uit dezelfde fabriek als de Lemerij; te herkennen aan de letters 'ZK' op de zweepkoker en de rondjes aan het frame, tussen de voor- en achterwielen.

Op de website staan niet alle wagens. Kwestie van gaan praten en je eisen op tafel leggen. Grote kans dat ze je wel kunnen leveren wat je zou willen.
Het rondje ben ik tegen gekomen bij meerdere fabrikanten. Waarschijnlijk gewoon na-apen.
De letters ZK kan ik zo niet plaatsen.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:55

Wat voor rondje?

Inderdaad kun je je eisen/wensen op tafel leggen en die gaan dan per fax naar de fabriek in Polen en dan komt er een offerte terug. In ons geval dan.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:37

Afbeelding

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:42

Het wagentje van Kraaij!

Wij krijgen dan ook zo'n rondje vrees ik....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:43

Ja dat rondje bedoel ik inderdaad Ja Met name bij de Lemerij zie je die terug.
ZK wordt tegenwoordig steeds vaker vervangen door 2-3 biesjes en zie je daardoor niet zo vaak meer.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:49

Sjonniej schreef:
Ja dat rondje bedoel ik inderdaad Ja Met name bij de Lemerij zie je die terug.
ZK wordt tegenwoordig steeds vaker vervangen door 2-3 biesjes en zie je daardoor niet zo vaak meer.

Wij rijden ook met een lemerij wagen,en hebben geen rondje,hangt van het type af.
Ook geen ZK.
De wagen bevalt prima en de service is super.
Je kan zelf bepalen wat je wel of niet aan je wagen wil hebben.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:10

Rosiewozie schreef:
Hey Lieke!!
Ja Clever sprak mij ook wel aan ja.
Ik ga gewoon binnenkort eens lekker langs een aantal dealers en dan horen we wel wat daaruit komt rollen.
Het heeft ook geen haast voorlopig staat ie nog lekker op het land. Maar vast voorbereiden is altijd goed he!

Clever schijnt niet fijn rijden te zijn,
als je in je eentje erop zit stuiterd de achterkant.
ik heb bij smederij dirksen mijn karretje gekocht
en mijn moeder heeft hem in een maat groter.
Afbeelding

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:25

Wij hebben op Paard en Koets een wedstrijd wagen van de Lemerij besteld en mijn man is hem net op wezen halen, of dat snel is.......
Hij is ook stad en land afgeweest en deze was echt naar zijn zin, onze oude wagen was een Leon wagen,prima wagen, waar heel veel mee gereden is, maar die ook erg aan slijtage onderhevig was.
Deze is helemaal naar eigen zin gemaakt met een aantal xtra's die hij er graag op wilde, uiteindelijk geen stuurvertrager erop, heeft met 2 shetten niet zoveel nut, wel molenrem.
Hoe hij gaat bevallen, zal blijken, 3 Januari weer de 1e indoormarathon, heeft hij nog ff om te wennen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:03

hey leuk dat jullie ook een niewe kar hebben. Wij hebben een dekkers. een enkelspan wagen heb ik met molenrem en adaptor voor dubbelspan. Weegt 180 kg. is voor mijn welshsjes goed te doen.

Tot 3 januari dan maar !!!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:38

Maisie schreef:
hey leuk dat jullie ook een niewe kar hebben. Wij hebben een dekkers. een enkelspan wagen heb ik met molenrem en adaptor voor dubbelspan. Weegt 180 kg. is voor mijn welshsjes goed te doen.

Tot 3 januari dan maar !!!

Hoi,
Hij is vandaag vor het eerst ermee wezen rijden, maar dat is wel wennen, volgens hem, of hij volluit zal durven de 3e, ben benieuwd.....
Tot de 3e, wordt weer een (lange) leuke dag!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:42

Maisie schreef:
een enkelspan wagen heb ik met molenrem en adaptor voor dubbelspan.

Wat is een adaptor??

Je merkt met een nieuwe wagen gauw genoeg of het gaat of niet. Vergeet alleen ook niet dat de groom weer moeten wennen aan de nieuwe wagen, dus ook al voelt het voor je man veilig aan, laat hem even overleggen met zijn groom of die het bij kan houden als hij een tandje harder gaat. Maar wel snelle levering!! Veel plezier ermee.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:59

dat ik mijn enkelspan kar in 5 minuten heb omgebouwd naar 2 span. ik zal wel eens foto's maken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:00

Ohhhh op die manier. Is dat niet gewoon je lamoen vervangen voor een langboom?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:04

aangezien ik hier iets over i.m. langs zie komen.
stel ik weet er 2 die binnenkort zijn, hebben jullie op AR
daar ook ergens een post voor? Die ik blinde kip niet kan vinden?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:11

i.m. = indoormarathon?
We hebben geen kalender op AR, als je dat bedoeld.
(Moest je post wel even 3x lezen voordat ik er iets van kon maken Knipoog )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:16

Sorry, gebruik op mijn werk ook altijd afkortingen.
Betekend i.m. alleen wel iets heeeeeellll anders!

En zelfs ik beginner ben het met je eens dat het lamoen vervangen voor langboom is.

Ik ken verder alleen de adaptor van mijn telefoon en die
die je aan je strengen kunt maken, voor het geval je nog stroppen hebt.

Ga kalender openen!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:48

ja lamoen vervangen voor langboom. alleen de zweng blijft zitten. de wagenbouwer noemde dat een adaptor dus vandaar dat ik het ook zo noem.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:11

hallo, ik ben naar volle tevredenheid met mijn 2e Clever wagen bezig, in Brabant (zundert) zit een Clever dealer www.clever.eu deze wagens zijn betrouwbaar en betaalbaar. er is ruime keus, er kan alles op of eraf wat jij wilt.

Rosiewozie schreef:
Ja heb er inderdaad al een aantal in de buurt gevonden. Kelders en van den Heuvel zijn dichtbij. In loon op zand zit m. Aars nog en in Schijndel zit er ook nog een.
Van de site's van van de heuvel had ik ook het idee dat die alleen de top doen en dat je dus de hoofdprijs betaald, idem Kelders.
Kijk ik wil een goede wagen maar hoef niet te tippen aan de FEI wagens bijvoorbeeld.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:23

bestel je standaard of stel jij vragen over hoe de wagen moet worden geveerd/ uitgevoerd, er kan zoveel worden aangepast, als je er maar naar vraagt. rijd al 5 jaar met Clever wagens stel deze in overleg zelf samen met mijn wensen. je kunt het net zo gek maken als je wilt vering onafhankelijk. bladvering 1,2 of 3 bladveren? des te meer des te stugger! maar ook niet te weinig. hoe vaak zit je allen op de wagen? wat weeg je zelf (is niet onbelangrijk) enz. suc6

suikermeisje schreef:
Rosiewozie schreef:
Hey Lieke!!
Ja Clever sprak mij ook wel aan ja.
Ik ga gewoon binnenkort eens lekker langs een aantal dealers en dan horen we wel wat daaruit komt rollen.
Het heeft ook geen haast voorlopig staat ie nog lekker op het land. Maar vast voorbereiden is altijd goed he!

Clever schijnt niet fijn rijden te zijn,
als je in je eentje erop zit stuiterd de achterkant.
ik heb bij smederij dirksen mijn karretje gekocht
en mijn moeder heeft hem in een maat groter.
Afbeelding

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:34

Van de verschillende leveranciers in Nederland zijn er minimaal 5 die hun wagens van dezelfde fabriek in polen hebben. hooguit zit er verschil in de modellen, maar kwaliteit is gelijk. of de lasser spuiter werkt aan een merk X of Y het is en blijft de zelfde (vak)man de gebruikte lakken worden in het groot in gekocht voor elk merk een ander proces? dan wordt het onbetaalbaar kan er dan kwaliteits verschil zijn/ lijkt mij stug! suc6

BlackDevils schreef:
Sjonniej schreef:
Ook mijn wagen komt uit dezelfde fabriek als de Lemerij; te herkennen aan de letters 'ZK' op de zweepkoker en de rondjes aan het frame, tussen de voor- en achterwielen.

Op de website staan niet alle wagens. Kwestie van gaan praten en je eisen op tafel leggen. Grote kans dat ze je wel kunnen leveren wat je zou willen.
Het rondje ben ik tegen gekomen bij meerdere fabrikanten. Waarschijnlijk gewoon na-apen.
De letters ZK kan ik zo niet plaatsen.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 13:08

er zwaar uit zien en zijn is een verschil! als zij te zwaar bouwen snijden ze zich zelf in de vingers. een goed kennis had bij kelders een tweespanwagen voor zijn welch pony's was hen verkocht als zeer geshikt. de goed getrainde pony's hadden echt moeite met deze wagen, dus even op de weegbrug. het verschil tussen het opgegeven gewicht en het werkelijke gewicht was enorm in het nadeel wel te verstaan. en Kelders die was even niet thuis. zij hebben nu een Clever.
Sjonniej schreef:
Houd wel even het gewicht van de wagens in de gaten. Ik vind de wagens van Clever er altijd zo zwaar uit zien.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:51

haarlem schreef:
er zwaar uit zien en zijn is een verschil! als zij te zwaar bouwen snijden ze zich zelf in de vingers. een goed kennis had bij kelders een tweespanwagen voor zijn welch pony's was hen verkocht als zeer geshikt. de goed getrainde pony's hadden echt moeite met deze wagen, dus even op de weegbrug. het verschil tussen het opgegeven gewicht en het werkelijke gewicht was enorm in het nadeel wel te verstaan. en Kelders die was even niet thuis. zij hebben nu een Clever.
Sjonniej schreef:
Houd wel even het gewicht van de wagens in de gaten. Ik vind de wagens van Clever er altijd zo zwaar uit zien.

Feit is dat Clever wagens standaard meer wegen dan ze opgeven, zeker 3-4 jaar geleden.
Wij hebben zelf de Solo Cob gehad, opgegeven gewicht 260-280 kg.....maar in de praktijk woog de wagen gewoon 320 kg!! (volgens 2 weegbruggen, want we konden het niet geloven).
Dus overweeg je een Clever EIS dan voordat je betaald dat je de wagen ZELF mag wegen.

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:01

Dit is em geworden!
200 kg.
Afbeelding

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:03

Ik ben nog op zoek naar een weegbrug, dus eerlijk is eerlijk. Het opgegeven gewicht is 200 kg.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:30

Mooie wagen Rosiewozie, waar heb je hem nu vandaan?