newton schreef:Wat doen de dressuur en springruiters dan met een slof e.d. een keer een kettingkje om de benen lijkt me dat het paard daar minder last van heeft dan van een slof.
Ze zijn inderdaad bedoeld om de paarden de benen wat hoger op te laten beuren dan normaal zodat ze de beenspieren wat extra gebruiken dan normaal, een tuiger heeft natuurlijk van nature ook de beweging mee maar moet net zoals alle andere atleten zijn spierkracht hiervoor wel op peil houden, ik gebruik hier altijd de vergezochte vergelijk van een sterken man die gewichten opdrukt om zijn spierkracht op peil te houden.
Wij hebben overigens een stukje binnenband van een fiets om de kettingkjes zodat het vel van de benen niet tussen de schakels kan komen.
Denk dat het paard er niet zo veel hinder van heeft?
Net als een goed gebruikte slof echt een hulpteugel kan zijn, kan zoiets ook prima werken.
Iedereen kan zo'n ketting verkeerd gebruiken, net als dat een slof verkeerd gebruikt kan worden. Maakt het spul op zich natuurlijk niet verkeerd
Het lijken net mislukte hanen... Volgends mij is dat niet normaal voor een paard om zo te lopen...

Ik had het ook eigenlijk over de ringen, en niet over de kettingen. Kettingen ben ik echt geen voorstander van
Of dat pijnlijk is of niet weet ik niet, maar 100% vind ik het niet.