[AR] [VD] Vrijheidsdressuur met shet...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:35

het is een kwestie van dat ik vast weet waar ik mee bezig ben. ik graag weten (nu al) wat ik moet doen bij welke trucjes en als jullie me niet willen helpen dan haal ik er wel een boek over.

pongo is mijn pony en ik weet heus wel wat ik doe en doe alles stapje voor stapje en ik heb alle tijd ,maar ik wil gewoon die dingen graag weten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:39

Ik val je niet aan hoor, je hoeft niet gelijk in de verdediging te schieten...
Citaat:
pongo is mijn pony en ik weet heus wel wat ik doe

Anyway, over steigeren zal je geen info vinden in boeken (althans, ik heb ze nog niet gezien) En ik denk ook zeer zeker dat de auteurs daar wijs aan doen.

pongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:43

ik bedoelde het ook niet zo van in verdediging schieten.. maar wil je tips geven?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:44

over het steigeren? Nee. Dat lijkt me duidelijk.
Dingetjes als buigen en een pasje, alla, maar steigeren waag ik me niet aan (dan heb ik het straks gedaan als het fout gaat)

pongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:47

haha dan vind ik een beetje raar hoor. ik vraag gewoon tips en dan ga ik heus niet een ander de schuld geven

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 12:55

Heey,
Ik ben het helemaal met stef eens , want ik heb ooit ook eens een hele grote fout gemaakt! Frusty Een aantal jaartjes geleden heb ik mijn shet leren steigeren op commando en dat was rampzalig!! Elke keer als hij z'n zin ff niet kreeg, begon hij tegen mij op te steigeren. Gelukkig heb ik hem dat weer helemaal afgeleerd... Lachen Maar Pongo, ik kan je helaas geen tips geven... Ik ga me eerst maar eens helemaal verdiepen in het VDgebeuren. Veel succes!
Groetjes Jessie

pongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 12:59

pongo is heel leergierig.. en dat wat fout gegaan is bij jou kan altijd fout gaan.. maar als jullie geen tips willen geven prima hoor.. maar ga niet lopen doen alsof ik niet weet waar ik mee bezig ben. (en dit is niet aanvallerig over verdedigend bedoelt)

lovelygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 13:36

hallow k heb een vraagje me pony ken al buigen! maar k zouw d'r ook graag willen laten stijgeren maar kunnen jullie me anders tips geven via pb??
-xxx- eleni

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 18:43

Ik vraag me af waarom iedereen hun pony trouwens wil leren steigeren? Verward
Maar jah, ik weet het niet Haha!

Jessie88: Leuke shet heb je! Succes met buigen, de tips zijn al gegeven...

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 19:10

Evy schreef:
Jessie88: Leuke shet heb je! Succes met buigen, de tips zijn al gegeven...

Haha! Thnx Evy!
Ik snap ook niet wrm iedereen zijn pony zo graag zou willen leren steigeren... mja, ik begin er in ieder geval niet meer aan, haha Knipoog

Groetjes!

pongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 19:50

ik vind het gewoon leuk om hem te leren steigeren en veel mensen op stal zijn het me eens Haha!:D:D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 19:54

je wil nog lang niet aan steigeren beginnen zeg je net. Waarom wil je het dan toch nu al weten? Beetje tegenstrijdig, vind je niet?

pongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:00

ik wil het gewoon vast weten jeetje als ik dat wil dan wil ik dat en als jullie helpen fijn en als jullie dat niet toen jammer dan dan moet ik me paard waarschijnlijk verpesten omdat niemand me wil helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:14

pongo schreef:
jammer dan dan moet ik me paard waarschijnlijk verpesten omdat niemand me wil helpen

whahahaa je MOET niets.. en als je weet dat je m verpest waarom begin je er dan aan?? Verward beetke rare opmerking Lips are sealed

pongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:22

deze site is toch gemaakt zodat je elkaar tips kan geven?? nou als niemand mij er mee wil helpen dan niet maar ik ga het toch proberen te leren straks met of zonder hulp en iedereen heeft het er hier over dat het fout kan gaan enzow dus vandaar die opmerking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:26

pongo schreef:
deze site is toch gemaakt zodat je elkaar tips kan geven?? nou als niemand mij er mee wil helpen dan niet maar ik ga het toch proberen te leren straks met of zonder hulp en iedereen heeft het er hier over dat het fout kan gaan enzow dus vandaar die opmerking

je bent dus een gewaarschuuwd mens.. en weet dat t fout gaat als je het aleen doet.......

een gewaarschuuwd mens telt voor 2...

pongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 20:30

huh? er zijn meer mensen op de wereld die hun paard kunnen laten steigeren dus als ik de tips hier niet krijg dan krijg ik ze ergens anders wel ik dacht dat paarden lief hebbers elkaar altijd hielpen? haha fout gedacht dus

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 23:10

pongo schreef:
huh? er zijn meer mensen op de wereld die hun paard kunnen laten steigeren dus als ik de tips hier niet krijg dan krijg ik ze ergens anders wel ik dacht dat paarden lief hebbers elkaar altijd hielpen? haha fout gedacht dus

Blijf hier dan niet de hele tijd op in gaan... Als je het echt zo gaag wilt weten, ga je toch gewoon naar een ander forum ofzow?

pongo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:12

al gedaan hoor en heb de tips al dus bedankt voor alles

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:49

mooi hoor pongo
ik zou niet weten waarom anderen hun paard wel steigeren zouden kunnen leren en jij niet.
als je het rustig opbouwt dan kan jij het ook met je pony, leuk beesje trouwens !

skoebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:11

Ik wil een shet graag leren om "dood" te liggen. De helft heeft hij al geleerd. Gaan liggen dus, maar hij staat steeds meteen weer op. Hoe kan ik hem duidelijk maken dat hij wat langer moet blijven liggen? en dan ook nog op zijn zij? Iemand een tip?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:50

Kom op mensen, hier is bokt iig NIET voor! Boos!

Stef, als je niet wilt vertellen hoe je een pony leert steigeren is dat voor de volle 100% jou keuze, maar laat dat dan aub rusten... Ze schiet er niets mee op als je steeds blijft zeggen dat het niet slim em gevaarlijk is.

Volg je eigen woorden op: "al hak ik hem in mootjes het is mijn pony", zo mogen hun ook denken.. Als het fout gaat is dat HUN verantwoording, daar hoef jij niet wakker van te liggen....

Misschien is het verstandig als je jou shet eerst de basis aanleert Pongo. Als je de volgende keer een duidelijker bericht plaatst (bv: 'dit en dit heb ik geprobeerd maar dan doet hij dat, is daar een oplossing voor?) zullen veel meer bokkers je helpen. Steigeren is nou eenmaal een truucje dat beter niet iedere pony kan leren. En vaak ligt dit meer aan de baas dan aan de pony. Dus zorg aub dat jullie er helemaal klaar voor zijn. Succes ermee

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:51

skoebie schreef:
Ik wil een shet graag leren om "dood" te liggen. De helft heeft hij al geleerd. Gaan liggen dus, maar hij staat steeds meteen weer op. Hoe kan ik hem duidelijk maken dat hij wat langer moet blijven liggen? en dan ook nog op zijn zij? Iemand een tip?

Als ik jou was zou ik even een eigen bericht starten. dit bericht gaat over het leren steigeren van een shet... Het is wel zo duidelijk als je dit in een ander topic vraagt. Ook voor jezelf, want dan zie je precies wie op jou gereageert heeft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:08

Pinky_girl schreef:
Kom op mensen, hier is bokt iig NIET voor! Boos!

Stef, als je niet wilt vertellen hoe je een pony leert steigeren is dat voor de volle 100% jou keuze, maar laat dat dan aub rusten... Ze schiet er niets mee op als je steeds blijft zeggen dat het niet slim em gevaarlijk is.
daar gaat het mij niet om. Ze zegt zelf dat ze er nog niet aan toe is, waarom wil ze het dan met alle geweld weten??
Volg je eigen woorden op: "al hak ik hem in mootjes het is mijn pony", zo mogen hun ook denken.. Als het fout gaat is dat HUN verantwoording, daar hoef jij niet wakker van te liggen....
zijn niet mijn woorden, heb ik van sonja geleent Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:05

Inderdaad Stef, als je weet dat je er nog niet aan toe bent moet je de tips ook nog niet weten.
Das even risicovol als een kat leren om enkel maar naar de muis te kijken.