[AR] 5 jarige welsh A voor het eerst les..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwetsloot

Re: 5 jarige welsh A voor het eerst les..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:07

melanie20 schreef:
Juin: He! jah je had het idd nog niet eerder gezien!
ze loopt idd super!! Ben ook heeell benieuwt hoe sky het gaat doen naast haar!
denk wel dat ik daar mee meetestellen ga krijgen..
maar hij mag eerst nog ff een paar jaar 'baby'zijn bij jullie!

Gaat het allemaal goed??
Gedraagt tie zich een beetje?

Het gaat super, bij het enten laatst kon mijn super stagiaire hem zo in de paddock het halster omdoen! is het geen braverd!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:15

prachtig welshje!
ziet er ook goed uit allemaal zeg!

ik ben het er wel mee eens dat je jezelf erin moet oefenen rechtop te blijven zitten,
ik zou zelf ook geneigd zijn scheef te gaan zitten, heb met rijden ook gemerkt dat ik dat doe, rare gewoonte Tong uitsteken

ik vraag me wel af, als je als leek en zonder hulp (?) de pony hebt beleerd, heb je dan zelf 'uitgevonden' hoe het tuig om moet enzo?
ik heb nu ook tuig bij mn shet, maar ga wel even een kenner erbij vragen om haar uiteindelijk in te spannen enzo,
want ik heb er geen kijk op, weet niet eens zeker of het tuig compleet is Vork

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:10

Ik vind het ook onzin als mensen opperen dat een kruisriem net iets naar voor of achter hoort te zitten. Als het goed is komt hier geen enkele kracht op en het doet mentechnisch helemaal niet ter zake.
Voor het oog kan het soms beter zijn maar je hebt ook mensen die een hele hoge kar achter hun pony knopen en dat ook geen probleem vinden... Tong uitsteken

Verder een leuke pony en je hebt m al aardig aan het lopen!
Pony zou voor het oog nog iets dichter op de kar kunnen staan.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 13:25

Juin: Wat een sukkel is het afentoe he... ene keer kan je hem zo pakken en de andere keer verdomt tie het...!
Gelukkig was tie toen braaf!

Marigold: Met het tuig afstellen heb ik wel iemand erbij gehaald... Maar het beleren heb ik samen met hulp van mede stalgenoten wel zelf gedaan.... moet daarbij ook zeggen dat we er zeker 8/9 maanden over gedaan hebben. Gewoon heeellll rustig gedaan..
En moet ook zeggen we hebben bijna of geen problemen gehad... het enige probleem alleen was dat ze zelfstandig naar voren moest en dat snapte ze niet.
Daar wist ik verder ook niks van!

BlackDivels: Bedankt voor je leuke reactie!
Idd ze kan wat dichter op de wagen, alleen dat hebben nog niet gedaan.