[AR] Gelderse ruin opnieuw voor de wagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuSEQ

Re: Gelderse ruin opnieuw voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:41

BlackDevils schreef:
Jawel, het eerste stukje komt dan gewoon zoals normaal horizontaal te lopen.

Het gaat mij over de hoogte van het opstaande stuk... Als dit het originele lamoen is, zal dat zeker lukken, anders kan dat wel een probleem zijn en misschien ook de reden waarom het er ooit omgekeerd aan gehangen is.

Groeten, SuSEQ

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:56

ik vind het lamoen ook gtypisch en het karretje te klein voor dit paard
verder ziet het er rustig uit al vind ik het niet slim om alleen aan het werk te gaan
ik vind het veiliger om 1 extra man er naast te hebben lopen (paard aan halstertouw vasthouden)
en 1 die de leidels beheerd
heel veel menplezier

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:21

Afbeelding

hij wou zien hoe hij reageerde ??? wat zou er gebeurt zijn als hij wel gereageert had ? dan had ie gigantische op mijn bek gegaan !

maar je paard doet het wel supper , kan je trots op zijn ! Haha!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:39

Wat doet hij met die touwen? Als hij gaat rennen en springen dan valt hij toch door die touwen? Verward

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 20:55

hij heeft niet gelijk die touwen om dat paar dheen gewikkeld hoor. hij is begonnen met 1 lijn longeren, daarna dubbele lijn, en dus het paard zo laten draaien dat de lijnen ook achter het paard langs gaan en daarna rustig om het paard heen lopen, hij trekt verder niet oid.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:04

XxSultanxX schreef:
Afbeelding

hij wou zien hoe hij reageerde ??? wat zou er gebeurt zijn als hij wel gereageert had ? dan had ie gigantische op mijn bek gegaan !

maar je paard doet het wel supper , kan je trots op zijn ! Haha!

Ik hoop voor jou dat ie op zijn bek gaat, en niet op de jouwe Knipoog

Ik vind dit idd ook nogal een gevaarlijk iets, het is nu allemaal goed gegaan, maar het paard had eens in paniek moeten raken, je hebt geluk dat je zo'n braaf paard hebt.
Verder kan ik niet echt spreken over een vakkundig iemand , sorry Bloos

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 21:07

ik moet zeggen, dit vond ik niet erg, want ik wist dat mau eht niet erg vond, maar vorige week is hij erbij geweest met inspannen, en toen heeft ie mijn paard flink over de zeik weten te krijgen, dus nu doen we het zonder hem en is Mau opeens lief, onstpannen en doetie keihard zijn best, dus we laten eht zo. Als ik weer problemen krijg of het niet weet etc kan ik Hans Heus bellen, die heeft al aangeboden om te helpen. Ik ga me ook aanmelden bij de koetsenclub, dan kan ik ook bij Hans lessen.

maar nu gaat het goed, zonder "deskundigen"

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 21:10

o ja, de lamoen is omgedraaid en zit nu veel beter!

Afbeelding

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:13

Zonder de deskundigen van dat kaliber gaat het vast veel beter!
Het hoeft nog niet eens verkeerd bedoeld te zijn van het paard maar als er op da moment iets mis gaat als ie in de lijnen staat dan wordt de hele mond uit elkaar getrokken.

Aanspanning ziet er goed uit zo met het lamoen;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 21:17

ik heb wel hulp, van een afstand (hans heus) en als ik het niet meer weet, durf of wat dan ook mocht ik het paard komen brengen. Maar nu gaat het super, deze foto is van vandaag, we zijn nu al een keer of 4 door het dorp gegaan, vrachtwagens, treinen, kinderen en kruispunten, het doet hem niet meer, hij loopt gewoon lekker rustig (soms iets té). alleen het bit is wel wat scherp, dus hans daoet daar morgen een bit-bandage omheen (hij kan heel heftig met zijn hoofd gooien en echt er tegein komen) zodat het wat zachter word.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:33

Laat Hans dan maar eens een keer mee gaan. Hij kan je vast nuttige tips aan de hand doen...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 22:02

hij heeft niet/nauwelijsk tijd...eigenlijk wil ik hem wel een keertje mee hebben. ik ga toch (als ik een trailer kan regelen) naar diue menlessen toe

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:39

Mooi paardje is het!
Heel veel succes ermee! Lachen

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:44

Ik ben heel blij dat het paard zo braaf is!
Want ik vind dit alles behalve deskundig
Bij het beleren in je eentje náást het paard lopen...... Je hebt geen reet te zeggen naast een paard dat er met wagen en al vandoor gaat, door een binnenbak, in je eentje!
Zo deskundig dat hij het lamoen én tuig niet goed heeft voordat hij gaat beginnen met beleren...

Sorry, maar ik vind dit niet echt geen goed voorbeeld van beleren Bloos
Ik ben wel blij voor jullie dat alles goed is gegaan en ik hoop dat jullie kunnen genieten van het mennen!
Want het is zeker een leuke sport Lachen

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:37

Wat fijn, het ziet er al een stuk beter uit.
Maar je streng loopt wel erg raar.
Deze hoort in een rechte lijn te lopen en zo te zien, heb je deze nu door je broekriem lopen.
Dat hoort niet zo.
Daar heb je strengdragers voor (kan heel simpel hoor met een rubberen vast zet ding, kom even niet op de naam, maar zie je veel bij aanhangers en zo om b.v. een net/zeil vast te zetten of b.v. een strotouwtje).
Ook lijkt het of je rugriem te lang is, zit niet bij de staartaanzet, maar bij/op de staart zelf.
Ook zou ik de zweep niet zo neerleggen, nu kun je er niet bij, als dat zou moeten, plaats hem dan in de mzweepkoker als je die hebt of anders zodanig dat je er gelijk bij kunt, mooiste is natuurlijk als je op de bokt zit, hem vast houdt.
Maar heel mooi dat hij echt zo rustig is en dat Hans je wil helpen.
Succes met je lessen en veel menplezier!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:48

Commentaar is allemaal al wel gegeven.
Zinloos om dat te herhalen.

Vind wel dat jullie een prachtig tuig hebben en een leuk paard.
Veel plezier op menles. (ga ik ook aan doen vanaf komend weekeind)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:03

He gelukkig jullie het lamoen gekeerd. Voor de duidelijkheid; de zweng (de balk waar je de strengen aanvast maakt) hoort onder de balk en niet erboven.
De kar blijft te klein, want de koetsier moet óm het paard naar voren kijken en hij kan er niet overhéén kijken. Voor dit paard is een kar nodig met een andere inchmaat wielen. Dit is een kar goed passend voor een fjord of halfinger.
Ik zou de strengen nog wat inkorten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:06

De kar is inderdaad bedoeld voor formaat Cob, maar daar heb ik niet zoveel moeite mee, ik heb meer moeite met de strengen die erbij hangen als waslijnen.
Verder kun je, als je beslist wilt, wel wielen van 23 inch kopen voor deze kar, je zit dan aan een extra uitgave van rond de 300 tot 400 euro maar het is voorlopig echt geen noodzaak, hoor.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:00

Op de laatste foto staat het paard dan ook uit de strengen en in de broek. De lichtogen hangen ook naar voor... Eventueel kan de borek iets korter gemaakt worden, zodat het verschil niet zo groot is?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 12:01

we hebben wel ziiten klieren met de broek, dat is nog een beetje lastig om goed op maat te zetten. De wagen zal voor eht mooie te klein zijn, maar de lamoen hebben we voor hem aangepast, daar past hij prima tussen, met genoeg ruimte over. Zelf vinden we een kleinere wagen gewoon wat fijner.