naturel zadel crime

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: naturel zadel crime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:41

@diphranil : er is meer onder de boomloze zon als alleen de BareFoot Knipoog
Ik heb van minstens net zoveel mensen gehoord dat hun boomzadel niet past, maar gooi ook niet alle bomen op één hoop.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:28

diphranil schreef:
Wil je persé een boomloos zadel? Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het toch niet zo perfect bleek te passen als ze gehoopt hadden. Vooral niet op brede paarden. Tenzij je de pommel en alles eruit sloopt en daarmee dus ook de stevigheid. Mijn paardje is helemaal niet extreem breed maar de barefoot arizona paste niet en drukte bij de schoft. Osteopaat heeft mij een Massimo zadel aangeraden en daar rijd ik nu met veel plezier mee en mijn paardje is ook happy LachenZe zijn echt tot zeer breed te krijgen.
Zie http://www.bluebalance.nl
De mijne heb ik gekocht bij Green Distance. Het is echt een heerlijk zadel. Haha!

Ook ik heb een Massimo (dressuur, boommaat 38) en ben daar erg over te spreken. Ik had ook veel moeite een passend zadel te vinden voor mijn rondgeribte paard en boomloos bleek geen goede optie.
Afgelopen zaterdag is er een osteopaat langs geweest en zij was ook te spreken over de pasvorm van het Massimo zadel.
Ik heb het zadel laten aanmeten door Herman van de Countrymill in Nijkerk. Hij is erg goed.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:18

Wendy schreef:
Tsja, voor mij en mijn paard bleek een barefoot uiteindelijk niet te werken. Nu ben ik uitgekomen op een continental equiflex.
Er zijn weinig dingen zo persoonlijk als een keuze voor een zadel denk ik.

Hier precies hetzelfde verhaal. De Equiflex gaat ook niet meer weg, topzadel!
Nu de Barefoot nog zien te verkopen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:29

Oh, maar dat is niet zo moeilijk Lachen
Cheyennes verkopen goed Lachen

Ik ga me nu orienteren op een Massimo Dressuur.

dekoezegtboeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 07:55

ik heb nu een barefoot om dat mijn tinker (4,5 jaar) nog groeit, als hij ooit uitgegroeit is en een beetje spieren heeft wil ik ook kijken voor de massimo... of de pagaso, die kan je ook aanpassen.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:03

de parrelli zadels met die speciale pads zijn ook niet je dat hoor.
Een vriendin van me had na lang wikken en wegen op aanraden van parelli mensen een nieuw parelli zadel gekocht.
Kort uit gelgt,het staat te koop,dus als iemand een parelli zadel zoekt,nauwelijks gebruikt! met speciale pad!!

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:54

savath schreef:
de parrelli zadels met die speciale pads zijn ook niet je dat hoor.
Een vriendin van me had na lang wikken en wegen op aanraden van parelli mensen een nieuw parelli zadel gekocht.
Kort uit gelgt,het staat te koop,dus als iemand een parelli zadel zoekt,nauwelijks gebruikt! met speciale pad!!

Misschien kun je vertellen waarom het niet beviel?
De mensen die ik ken die een parelli-zadel hebben, zijn er helemaal weg van. Is dus weer een kwestie van smaak en de bouw van je paard Knipoog

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:54

ze maken hem extra breed en dan moet je het met de pad met chimps aanpassen,ligt de pad wat scheef(vandaag cm ,naar links,morgen naar rechts)
kan je net zo goed een scheef zadel kopen,doet de rug ook niet goed!
en 10% recht legt bijna niemand hem hoor.

Ze gaat nu een zadel op maat laten maken.