Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjonniej schreef:Het is onduidelijk beschreven, dus iedereen kan daar zijn eigen invulling aangeven. Persoonlijk vind ik het ook levensgevaarlijk om me zo langzaam te bewegen op een snelle weg. Op een slingerende 50 km/h weg, wijk ik ook liever uit naar het naastgelegen fietspad. Als ze achterop klappen kun je het niet meer na vertellen.
Hessie20; Ik geloof dat je in onze regio een bekeuring van rond de 25 euro krijgt als je op plaatsen komt waar je niet mag rijden. Bijv. fietspad naast een ruiterpad welke onbegaanbaar is of het bos waar het verboden is voor paarden (Jaja, dat is nog het mooiste hierhet enige stukje bos wat we hebben is verboden voor paarden)
Peachy schreef:Of ze moeten gewoon zeggen dat je met aanspanningen altijd uiterst rechts moet rijden. Ongeacht of dat een fietspad is of niet. Als fietsers voor bij willen dan kan dat gewoon met links inhalen ipv rechts inhalen als je op de autoweg zou rijden.
Sjonniej schreef:Maar Arretje, dan zouden ze ruiters/menners/begeleiders van vee apart moeten opnemen en moeten toestaan op een fietspad? Ik geloof ook niet dat dat echt prioriteit heeft. Maar moet zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met politie of iets wat erop lijkt als ik op het fietspad rijd. Het is maar een enkeling die er moeilijk over doet, de meeste zijn er wel van te overtuigen dat het veiliger is.
Ik stel hierbij dan ook meteen voor om de voetgangers te bekeuren die op het ruiterpad lopen. Mag ik 's zomers al niet op het strand komen, denk je een ruiterpad in de duinen te pakken, stuit je ineens op een wandelaarsfile op het ruiterpad :s
Peachy schreef:Ik heb eigenlijk ook nooit commentaar gehad van fietsers ed gelukkig. En het is een goed plan om voetgangers ook te gaan bekeuren, want ik kom zo vaak wandelaars met honden tegen op het ruiterpad dat ik de meeste van de tijd of stilsta zodat ze hun hond kunnen aanlijnen of in stap zit.
Het is een moeilijk punt allemaal!
Peachy schreef:Nogmaals in enkele gevallen mag het wel:
Letterlijk vertaald vanuit het koetsiersbewijs:
"Als het uit oogpunt van verkeersveiligheid is vereist, kan het op 80 km wegen buiten de bebouwde kom voor zowel koetsiers, ruiters als geleiders van een paard veiliger zijn om naar het fiets/bromfietspad uit te wijken. In die gevallen laat u fietsers en bromfietsers altijd voorgaan."
Peachy schreef:Ik heb eigenlijk ook nooit commentaar gehad van fietsers ed gelukkig. En het is een goed plan om voetgangers ook te gaan bekeuren, want ik kom zo vaak wandelaars met honden tegen op het ruiterpad dat ik de meeste van de tijd of stilsta zodat ze hun hond kunnen aanlijnen of in stap zit.
Het is een moeilijk punt allemaal!
Peachy schreef:Of ze moeten gewoon zeggen dat je met aanspanningen altijd uiterst rechts moet rijden. Ongeacht of dat een fietspad is of niet. Als fietsers voor bij willen dan kan dat gewoon met links inhalen ipv rechts inhalen als je op de autoweg zou rijden.