! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
!
. Ik kreeg haar niet zo goed nageeflijk, maar sturen en overgangen rijden ging super. Ik ben enthousiast! Alleen denk ik er wel over om het hoofdstel vooral voor de buitenritjes te gebruiken. Dat is naar het huis van mijn ouders toe, elke keer dezelfde rustige route. En dat ik dan 1 keer in de week het normale hoofdstel in doe voor de goede lengtebuigingen. Omdat ze daar nog wel wat moeite mee lijkt te hebben zonder bit (Of dat is wennen!).
). Hij was bang en was met geen beweging verder te krijgen.
. Madam wordt immers al 28 in april. Maar dat het goed en wat minder goed gaat kan zich dus ook afwisselen. Hoop dat het bij ons gewoon blijft gaan zoals vandaag.
teve schreef:Ik ben zelf sinds een paar weken regelmatig bitloos aan het rijden, dit gaat heel soepel, hij reageert prima. Wat ik wel vind (maar dat is ook wel met bit) is dat hij meer ontspannen loopt, maar daardoor minder voorwaarts is. Hoe kan ik dit het beste oplossen.
teve schreef:Mijn vriendin met wie ik mijn paard samen rijdt wil niet bitloos rijden, dat vindt ze niet prettig, hierdoor switchen we regelmatig van bit naar bitloos en anders om. Mijn vraag hierbij is kan dit een probleem voor het paard worden, heeft iemand hier ervaring mee?
danneke80 schreef:dat ken ik ja. bij mij op stal ook enkel dresuur en westernruiters. Ze vinden het wel heel leuk dat ik alles ook onder bit kan.
hoef ik met mijn ' oudje' niet te proberen. die wordt echt vervelend als ze niet even mag sprinten.
. Toen Trix 20 was reden we nog volop wedstrijdjes, en trok ze ook nog heel graag een sprintje. Nu nog steeds, maar ik houd haar op dat gebied een beetje in. Wil geen ongelukken. Als zo'n flinke fjord aan de grond gaat hou je er niets meer aan
.