[AR] Die dikke voorpluk onder het hoofdstel duwen van je haf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiss

Re: Die dikke voorpluk onder het hoofdstel duwen van je haf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:43

Wij maken ook altijd een vlecht, anders krijg je nooit mooi de voorpluk er tussen door.
Daarna maken we de vlecht ook vaak weer los, zodat ze een mooie voorpluk heeft hangen.
wel vlechten we met een klein vlechtje het hoofdstel weer vast, zeker met het tweespan, voorkomt het afvallen van het hoofdstel. Haha!

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:15

Waar ik mijn tweespan tuig gekocht heb, hadden ze andere oplossing voor de dikke voorpluk van ons shetjes.
De tuigmaker heeft de stukken tussen de frontriem en kopstuk weggehaald. En de oogkleppen zitten nu vast aan de frontriem.
Het is nu meer als een normaal hoofdstel, waardoor je alle ruimte hebt voor dikke voorplukken Lachen.

Het ziet er echt heel netjes uit en het is heel handig om de hoofdstellen zo om te doen!
Met een leren veter maken we de hoofdstellen vast aan het begin van de manen, zodat ze niet af kunnen gaan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:13

Mirjam; Kun je daar eens een foto van maken? Ben benieuwd hoe het eruit ziet!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:36

de windriempjes zitten aan de frontriem vastgenaaid, en lopen niet verder door naar het kopstuk? Ik heb het wel eens eerder gezien, maar kun je dan de oogkleppen nog wel voldoende "verstellen"?