Citaat:
Overigens heb je die materialen helemaal niet nodig om goed met je paard om te kunnen gaan. De mensen die denken dat het om materialen gaat, hebben de hele filosofie van NH uberhaupt niet begrepen.
Het enige dat je nodig hebt, is een paard en wat logisch denkvermogen....
Amen !!
Citaat:
Met zelfgemaakte spullen kunnen niet de finesse bereiken die je met spullen van hem kunt bereiken. Een leadrope die nog even doorwiebelt en signalen doorgeeft terwijl jij dat nou net niet meer wilde. Een carrot stick die doorbuigt als je teveel druk geeft, maar dat nou net niet zou moeten. Een touwhalster dat te dik en net niet de inwerking heeft die het zou moeten hebben. Noem eens wat
Je kunt ook prima bruikbare materialen zelf maken of elders goedkoper aanschaffen. Het spul van parelli is écht niet noodzakelijk om fijn te kunnen werken met je paard. Als je goed communiceerd met je paard maakt het geen moer uit hoe dik of hoe zwaar het touw is. En voor carrotsticks zijn ook prima alternatieven te bedenken.
Of gewoon je spullen bij touwhalster.tk bestellen, een vriendin van me heeft het ook en het is goede kwaliteit voor een betaalbare prijs.
Citaat:
Dat PP van de paketten, cursussen etc moet leven dat snap ik ook wel, maar de prijsverschillen tussen landen zijn gigantisch (150 dollar in VS, tegenover 279 euro in NL) . Ik bedoel het is niet eens vertaalt naar NL, we krijgen dus het orgineel, das dus alleen de invoerkosten.
Ergens van willen leven is wat mij betreft prima (en noodzakelijk). Het staat iedereen vrij om milionair te willen worden maar de prijs-prestatieverhouding is bij PNH een beetje zoek.
En inderdaad, zo belachelijk veel geld moeten betalen voor iets dat notabene nog niet eens in het nederlands vertaald is is echt absurt.