het beste bitloos hoofdstel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Goldie

Re: het beste bitloos hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:17

Maar hoe kom je er nou achter wat het beste bij jou en je paard past?
Ik ben de laatste tijd ook een beetje aan het rond aan het kijken en wil misschien ook overstappen op bitloos. Ik rijd op de engelse manier en wil dit ook blijven doen alleen dan misschien dus zonder bit Lachen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 06:46

Hoe je er achter komt?
Gewoon uitproberen! Haha!

www.bitloos.nl heeft diverse hoofdstel die je kunt huren tegen een bepaald bedrag.
Zelf heb ik een bitloze hoofdstellen passervice, maar Den Helder ligt niet echt in de buurt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:17

Uitproberen is de enige manier....... Want nogmaals, wat voor de een fantastisch werkt, hoeft bij de ander dus niet fantastisch te werken. Dat geldt overigens voor ruiter EN paard. Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:23

Twiggy2008 schreef:
Uitproberen is de enige manier....... Want nogmaals, wat voor de een fantastisch werkt, hoeft bij de ander dus niet fantastisch te werken. Dat geldt overigens voor ruiter EN paard. Lachen

Klopt helemaal, mijn pony reageert juist weer wel super op ruitersportshop hoofdstel met kruislingssysteem, terwijl ze met een touwhalster helemaal niet fijn loopt. Ik wil zelf nog eens een bosall proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 18:53

ik rijd met de norton, dus het kruislings systeem. ik vidn dit erg fijn en mijn paardje loopt er ook super op. Ik wil ook een side pull gaan nemen, met touwhalster heb ik ookw el eens gereden maar dat vind ik niet alles Lachen

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:05

bij mij op stal hebben ze een cross-link en dan soort kunstof, he kan ff niet op het woord komen ,maar iedergeval weer en wind bestendig zeg maar..geen leer ,maar tis heel stevig en soepel,
ben alleen even kwijt waar ze hem besteld hebben ,maar ik dacht ook uit amerika(ik ga het navragen lijkt me slimmer)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:21

annebe schreef:
Hoe je er achter komt?
Gewoon uitproberen! Haha!

http://www.bitloos.nl heeft diverse hoofdstel die je kunt huren tegen een bepaald bedrag.
Zelf heb ik een bitloze hoofdstellen passervice, maar Den Helder ligt niet echt in de buurt.

Den Helder ligt nooit in de buurt Clown Al kan het altijd nog erger, bijvoorbeeld Texel ROFL
wel handig dat je hoofdstellen kunt lenen, staat ook mooie uitleg bij op de site over de werking en waar het voor geschikt is Lachen Alleen wel onhandig dat je eerst weer lid moet worden Nagelbijten / Gniffelen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 21:45

"Den Helder ligt nooit in de buurt Al kan het altijd nog erger, bijvoorbeeld Texel"
@Goldie: je weet het he? Den Helder heeft 2 goeie dingen: de boot naar Texel en de trein naar Amsterdam!!!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:42

Haha ja, die heb ik vaker gehoord Knipoog
Texel zelf is best leuk, lijkt me alleen zo onhandig dat je altijd met die boot zit Nagelbijten / Gniffelen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 03:11

Lique@ bedoel je een crosslink van biothane?
Afbeelding

Het is super materiaal!
Sterk, soepel, ideaal wasbaar.
Maar om deze als crosslink te gebruiken is dit vreselijk! (de release is waardeloos)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:10

Ik ben persoonlijk voor het Glucksrad. te gebruiken als sidepull of met lichte hefboomwerking. Gebruik daarbij het boek en je hebt een paardvriendelijke optoming.
Van de systemen met gekruiste riemen ben ik niet gecharmeerd. Als je beide teugels tegelijker tijd naar achter beweegt snoer je je paard in en heb je op de neus, achter kaak en vaak ook achter de oren druk. Wat moet je paard daar nou mee. Het is zeer onprettig en geen duidelijk signaal. Wat dat betreft lijkt het me dus niet werken.
PS
Ruitersportshop heeft de slechte kwaliteit ooit (en service).

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:28

Ik heb een heel goede ervaring met het crosslink systeem.
Ik denk dat lique inderdaad de biothane hoofdstellen bedoelt, wss die van Running bear, die komen inderdaad uit Amerika.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 04:38

Ik wilde graag een crosslink... maar omdat ik niet wist of mijn paardje dat óók wel wilde, heb ik een Marylot biothane crosslink aangeschaft. Da's een hoofdstel wat je kunt gebruiken als halsterhoofdstel, crosslink èn sidepull ... van alle markten thuis dus *LOL*

Ik heb alles uitgeprobeerd en uiteindelijk rij ik het meest met de sidepull, afgewisseld met het zelfde hoofdstel maar dan met het bit eraan geklikt.

De release van mijn biothanecrosslink is overigens prima.. ik heb dan ook de betha (matte) biothane.. toch wel een verschil met het minder soepele translucent wat je op de foto hierboven ziet!

(overigens ben ik Marylotdealer, http://www.mzm-geestig.nl Cool )

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 06:09

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:19

Laatst bijgewerkt door SIEMxFUNNY op 24-10-08 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:35

zelf rijd ik met het biothane halster hoofdstel sidepull van beta biothane

die bevalt ONS (= mijn paarden in combi met mij) het best
voorheen reed ik de anda altijd met een kruislinks systeem
daar vind ik momenteel de BF versie het fijnst van
en buiten reed ik hem op een hackemore

nu heb ik m retour (is tijdje weggeweest) en hij heeft erg lang stilgestaan
en hij reageerd nu niet meer fijn op het kruislinkse systeem
(terwijl vroeger dat voor hem het beste werkte)

is vriendelijker dan een halster met 2 touwen (door de extra druk van de klips vd touwen)

verder rijden de meeste paarden makkelijk weg met een bosal
de western versie , en veel klanten zijn erg te spreken over de indian bosal
(in tegen stelling tot te naam is dit combi sidepull en soort kruislinks systeem)

voor iedere combi (paard-ruiter) is er een ander ideaal
kwestie van uitproberen
Laatst bijgewerkt door Djilna op 28-10-08 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1e zin aangepast ivm sluipreclame