dit is mijn persoonlijke mening
ik weet hoe verleidelijk alles is.Luister niet naar "de andere" maar luisteren naar je hart, wat jij denkt dat goed is!
De ene zegt 7 jaar, de andere zegt 1.5 ! geloof me! voor drie jaar vind ik dat je niet moet beginnen!
je hebt hem aan de longe, gebruik een dubbele longe, aangezien je hem ook al bit- mak hebt, en leer hem alle commando's al, Zonder tuigje. Het tuigje op zicht weegt niets (als je geen leder neemt tenminste) maar ik wéét dat de neiging gaat komen.
als hij bijna 3 is (2jaar 10maand) ofzo dan zou ik beginnen met optuigen en aan de hand wandelen, en dan opleren zoals nu in het bitnummer staat. Niet leren slepen meteen erin zetten, maar met latten oefenen (zit BIT)
xxx zonder haat hé lotte
je kent me , kheb enkel goed voor jou en romeoCitaat:Even over het tuig: maakt het gewicht van het tuig iets uit? Of zijn de meeste tuigen goed draagbaar voor een welsh van 1.20m? Over tuigen heb ik niet veel verstand, ik weet meer af van het optuigen en het mennen zelf..(wat ik toch wel iets belangrijker vind )
ik zou een tuigje kopen van nylon x seculeder
voordeel is dat het zeer licht is (zie ettienne tuig) maar een super voordeel is dat seculeder NOG STERKER is dan gewoon leder én je hebt géén onderhoud eraan, nou ja, een emmer water, spons erover en ophangen maar. Zeker als je besluit hem toch te trainen en hij mocht ergens van schrikken zal het tuigje niet zo snel overknappen als een leder tuigje. en hoe lichter hoe prettiger!
Als ik het tuig van woest opneem, krijg ik alles gedragen, als ik het leder tuig neem, dan krijg ik enkel het borstriem opgehoffen
wandel met dr in het bos en heb haar vorige maand eens voor het eerst een hoofdstelletje ingedaan,nog niks met bet bit gedaan hoor, gewoon dat ze t om heeft..