Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xchanelle schreef:hoe kan je rijden zonder poetsen?
sorry, beetje domme vraag misschien
scoopje schreef:Wilde paarden zouden zich niet zo in het zweet lopen.
vooral met die wintervacht. Is gewoon erg warm.
scoopje schreef:Ik wil niet zeggen dat iedereen die hier in het topic zn paard zomaar buitenzet goedkoop doet, maar dit lijkt me toch een beetje een voorbeeld waar het woord 'natural' gebruikt wordt om voor het gemak van de baas de normale verzorging aan de kant te schuiven....
En verder niets mis mee! scoopje schreef:Ik heb nog nooit een paard zien 'spelen' totdat-ie helemaal kletsnat was, zoals bij het rijden wel gebeurt. Als ik mn paard zo aantref in het land zou ik eerder denken dat er wat mis was.
Prachtig gezicht! En ja, daarna stonden ze puffend en drijf van het zweet bij te komen van het spel.
scoopje schreef:Een paard in het zweet rijden is gewoon niet natuurlijk.
Dus ik vind het dan hypocriet om onder het motto 'alles natuurlijk' geen zweetdeken te willen gebruiken, maar je paard wel in het zweet te rijden.
Het is misschien minden handig voor de baas, maar je bent het imo wel aan je paard verplicht om het eerst te laten drogen voor je het weer het land in jaagt.

Sizzle schreef:nogmaals, hoe nat is nat.
Ik spreek bij een nat paard in zijn wintervacht over dikke witte plakaten onder het dekje, op de hals en tussen de benen.
, maar een nat paard in de wei met een dikke wintervacht, ja dan bedoel ik nat over het hele lijf en tussen de billen.
. Krijgt het paard te veel eiwit binnen? Wordt het te zwaar getraind? Wordt er te veel gevraagd? Levert het rijden/trainen stress/spanning op bij het paard? Allemaal zaken om over na te denken.
Sizzle schreef:Dat vind ik echt geen eerlijke situatie voor het dier.
scoopje schreef:Inderdaad Sizzle, das wat ik bedoel. Doet een normaal paard heus niet uit zichzelf op de weide.

). Is dus ook alleen maar voordeel voor het paard en natuurlijk ook voor mij!