Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Nee, zij zijn "natural" terwijl er niets natuurlijks aan paardrijden is. Ik heb ooit een hele hoop mensen over me heen gekregen op een NHforum omdat ik bepaalde problemen met mijn paard had die ik op een gegeven moment niet (meer) op een NHmanier kon behappen. Ik werd er gewoon agressief van zoals ik werd benaderd
(en ik word echt niet snel boos). Ik ben zelf ook voorstander van paardvriendelijke omgang met paarden, heb Voestcursussen gevolgd, heb interesse in andere methodes, mijn paard staat in een kudde 24/7 buiten, maar ben van mening dat men wel open moet staan voor allerlei methoden . Je kan van elke manier van rijden/omgang de beste dingen oppikken. Eleonoor schreef:Iedereen houdt zijn/haar paard voor het doel waar die hem/haar voor het aangeschaft. Bij dat doel hoort een bepaald onderhoudt bij. Zo zal je bij een GP paard niet een NB principe werkwijze zien en je bij een NB-er geen paard op stal met stalbandages en altijd deken op. Nou en, boeiend, laat de ander! Geniet van de manier zoals je het doet, probeer te leren van anderen en hou het daarbij.
Zo klinkt het alsof ieder GP paard standaard met stalbandages op stal staat. Ik denk dat er ook op dat grote verschillen zijn in de manier van met paarden omgaan en houden.
En over dingen waarvan ik nu denk dat ze geweldig goed werken kan ik over een jaar wel heel anders denken. Eleonoor schreef:Hier een mooi voorbeeld.Zo zullen ook niet elk paard die 24/7 buiten staan op NB wijze bekapt worden. Wilde gewoon een statement maken, om wat duidelijk te maken.
Ik heb zo ook bepaalde ideeen over houden van paarden, maar dring ze nooit op. Men mag mij advies vragen en dan krijgen ze mijn advies ook te horen, maar niet ongevraagd.
Tinkerloos schreef:Ik dring ook mijn mening niet op aan mensen,maar als het er in een topic over gaat of je je paard 23/7 op stal houd of dat je het moet scheren omdat je dat nou eenmaal mooier vind dan reageer ik daarop,en geef ik mijn mening.