de winter voor naturals

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: de winter voor naturals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:10

Bij Anouar is de wei nog steeds redelijk droog. Natuurlijk wel een beetje nat, maar geen modder en plassen.

Ik heb ook slecht geslapen vanacht. Alles klappert en doet dus ik schrok steeds wakker

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:15

Cowgirl schreef:
Ik dacht vannacht: Heerlijk paardjes staan buiten...kunnen schuilen als ze willen en hebben dan nog eten ook.

Wow heb me in tijden niet zo goed gevoeld Haha! (en toch slecht geslapen Duivel )

Overigens viel het me ontzettend mee hoe nat alles is bij ons. Die hevige regen die 2 weken geleden viel was erger.

Wow dat ik dat ook kon denken! Maar die van mij kan nergens schuilen...hoop dat ze lekker tegen elkaar aan hebben gestaan en de wind getrotseerd hebben (hij stond er trouwens goed bij hoor vanmiddag!).

Mijn bijrijdpaardje stond vanmiddag in een hagelbui en ze was echt niet blij, ze heeft echt een vreselijke hekel aan regen (ook niet veel gewend). Ik heb haar toen toch maar op stal gezet met vers stro en wat kuil. Daar doe ik haar wel een plezier mee, maar mijn jaarling blijft gewoon lekker buiten in weer en wind.

Hagel of sneeuw
Onweer, wind of regen
deren ons niet
we kunnen er wel tegen!
Lach er maar om
en stap er flink doorheen
T is pech maar zeg (en toen wist ik de tekst niet meer... Clown )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:26

Er lagen hagelsteentjes op Anouar z'n rug Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:07

Lenneke_ schreef:
Bij Anouar is de wei nog steeds redelijk droog. Natuurlijk wel een beetje nat, maar geen modder en plassen.

Ik heb ook slecht geslapen vanacht. Alles klappert en doet dus ik schrok steeds wakker

Ik had dat dus ook, terwijl ik best diep slaap. Tis nu rustig, qua wind.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:16

Mmm, ik ben niet zo natural, mijn fjordenbeest staat nl 's nachts wel gewoon binnen. Ik zou geen plek in de buurt weten, waar hij fatsoenlijk zou kunnen staan met schuilgelegenheid en andere dingen zoals een bak ed.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:18

Met die hagelbui vanmiddag snelde knollie wel naar binnen.
Voor die tijd stond ze buiten uit te waaien.
Terwijl binnen hooi in de ruif aanwezig was, ha, ze vond het buiten dus even fijner!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:21

Rena gaat morgen verhuizen gelukkig , dan kan ze dag en nacht buiten staan , zelf kiezen of ze in de wei loopt , de bak of gaat schuilen onder het genot van een pluk hooi.

Jammer alleen dat ik haar vandaag nog even uit de wei viste met een bloederige winkelhaak , lap van 10 cm huid die loshing Boos!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:26

He bah pmarena..
Moest het gehecht worden?
Is dat door een ander paardenbeest gedaan,of door bijv. een hek?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:50

pmarena schreef:
Rena gaat morgen verhuizen gelukkig , dan kan ze dag en nacht buiten staan , zelf kiezen of ze in de wei loopt , de bak of gaat schuilen onder het genot van een pluk hooi.

Jammer alleen dat ik haar vandaag nog even uit de wei viste met een bloederige winkelhaak , lap van 10 cm huid die loshing Boos!

jeetje wat is er gebeurt? Scheve mond

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:45

Geen idee , hele rare plek....binnenkant bovenbeen , linksvoor.
Hele losse punt huid , je zag de spieren eronder bloot liggen , halve cm dik vel maar gelukkig spieren en vlees eronder niet echt beschadigd zo te zien. Ja uiteraard gehecht , was flinke jaap... hele rare wond , waar het van komt ?? Enige dat ik kan bedenken is vrij vergezocht , misschien achter draadje blijven hangen , schrikdraad en dan hetmetaaldraadje daarvan , dat dat er zo doorheen gesneden is ?

Nergens wat raars te zien aan de wei , scheef paaltje of loshangend draadje ofzo , en van een ander paard lijkt me ook raar. Wel zijn er 4 nieuwe paarden bij dus er is best onrust natuurlijk.

Nouja Rena staat nu net 2 uurtjes op haar nieuwe stekje Party!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:24

pmarena schreef:

Heftig!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:24

Kan best door een ander paard gekomen zijn. Ff stoeien en net even achter een huidplooitje blijven hangen...of wat dacht je van bijten.

Maar erg vervelend is het wel natuurlijk.

succes met je verhuizing.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:20

M'n achternaam is geen Holmes , maar bijten lijkt me zo onwaarschijnlijk , niet echt een plek waar een ander paard makkelijk bij kan komen...en ook erg puntig die flap huid die losgekomen is , van tanden verwacht je iets ronders , op een dikke reet of flank ofzo , niet binnenkant bovenbeen Lachen

Maarja het zij zo.

Rena staat te overnachten nu op haar nieuwe stekkie.

Ze kan onder de overkapping van het stalgebouwtje staan , ik heb daar wat stro uitgestrooid waar ze evt. op kan gaan liggen , zal ze toch wel niet doen denk ik , maar is maar voor het idee dat het iig KAN Knipoog

Hooi in ruif , speciekuip water erbij....ze kan op het erfje voor de stal lopen , van daaruit de bak in , en van daaruit weer de wei in. Achterkant wei sluit aan op de andere wei waar haar toekomstige holmaten staan. Ze zoekt er weinig contact mee , loopt wat heen en weer te draaien maar is vooral in de bak wat grasjes aan het opsnubbeken Lachen

Is een beetje onwennig en onrustig maar ze ziet er wel wat in , is echt een plekje dat wat voor haar is , maarja het is nog wel nieuw natuurlijk.

Ze staat er vanaf even 12 uur vanmiddag , was een paar uur erg roeperig , als ze me maar zag lopen dan brulde ze al even elke keer. Nu is dat ook aardig voorbij , ze begint al te settelen.
Wel wat onzeker en ronddrentelen maar ze geeft niks aan van : wanneer gaan we terug ?

Dat ze meeloopt naar het hek ofzo alsof ze weg wil van die rare plek , (neem me mee) dat doet ze totaal niet OK dan!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:31

pfff de mijne zijn flauwerikken aan het worden... nu kunnen ze lopen waar ze willen, gaan ze toch wel heel de dag gezellig tegen mekaar aan in de stal staan zeker Koe
en als het regent... ja dan gaan ze eens een rondje wandelen en dan meteen die stal weer in *LOL*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:41

Hihi leuk is dat he , ze doen toch altijd iets anders dan dat je verwacht *LOL*

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:45

Ik poets nog toch maar weer braaf elke dag zodat de haren niet aan elkaar geplakt zitten (wie zei dat ook alweer?)
Anouar is echt een lekkere zachter beer met hele dikke harige benen. Aan z'n hoofd kan je nog een beetje zien dat hij een arabier is, verder heeft hij meer weg van een robuuste pony Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:10

Harige benen zijn wel fijn nu , zie je die gemene wond niet zo Bloos

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:33

Karim heeft in no time een heerlijke vacht aangemaakt! Nu ben ik gerust dat hij goed de winter doorkomt!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:35

Anouar heeft aan een kant boven z'n mond een plukje haar zitten. Heeft ie altijd al gehad. Zomers is het een heel klein plukje, maar nu is ie heel dik geworden. Als je van de voorkant kijkt zit er echt een bosje haar aan de zijkant van z'n neus *LOL*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:09

Hihi een soort wrat ofzo ? Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:11

Nee, echt een kuifje, een bosje haar
Ik zou eens kijken of ik een foto heb

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:15

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:17

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:43

Geinig Haha!

Net zoiets als bij m'n collega dan , jong ventje van net boven de 20 , viel 2 jaar geleden ineens op dat hij 1 haar midden op z'n voorhoofd heeft als een soort 1-hoorn , hihi , toevallig scheen de zon er precies zo schuin op , heel stom , ding komt ook steeds terug Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:57