Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Aqua8horse schreef:kan je nou echt niet iets beters verzinnen? je waarde van instructrice staat al op weinig als je niet de weg kan uitleggen naar verzameling of andere basale rijtechnische onderwerpen maar dit slaat alles. ik wil je erop wijzen dat als jij dergelijke instructie geeft, is er sprake van leiding en machtspositie. dat houdt in dat jij er alles aan moet doen om er voor te zorgen dat waar jouw leerling mee werkt veilig is. heb je dat niet gedaan, ben jij persoonlijk aansprakelijk voor alle schade veroorzaakt door een vrolijke hengst die onverantwoord behandeld is.Waarom ga jij er iedere keer vanuit dat dat niet zou kunnen![]()
Ilkkah"]
[quote="Lovely schreef:Zozo, dus omdat een of andere nono zijn paard te strak bijzet, zullen we dat allemaal wel doen?? Hoebedoelu de wereld vol vooroordelen??? En dan nog iets, ik had mijn paard nooit zo aan de dubbele longe laten lopen als op jouw foto's, dan maar geen gastlongeur terwijl ik zo nodig kiekjes moet schieten. Beetje raar dat jij dat wel goed vindt met al je principes.
SuperPepeijn"]kan je nou echt niet iets beters verzinnen? je waarde van instructrice staat al op weinig als je niet de weg kan uitleggen naar verzameling of andere basale rijtechnische onderwerpen maar dit slaat alles. ik wil je erop wijzen dat als jij dergelijke instructie geeft, is er sprake van leiding en machtspositie. dat houdt in dat jij er alles aan moet doen om er voor te zorgen dat waar jouw leerling mee werkt veilig is. heb je dat niet gedaan, ben jij persoonlijk aansprakelijk voor alle schade veroorzaakt door een vrolijke hengst die onverantwoord behandeld is.
[quote="Aqua8horse schreef:Waarom ga jij er iedere keer vanuit dat dat niet zou kunnen![]()
SuperPepeijn"]
het tegendeel dat je weet waar je mee bezig bent is inmiddels in dit topic een aantal keer bewezen
dat je veilig bezig bent daar zijn de meningen over verdeeld. dat je jezelf op een dergelijke manier het ziekenhuis in helpt prima, maar een ander...
[/quote]
[quote="Aqua8horse schreef:Dus met andere woorden: wij weten heel erg goed waar we mee bezig zijn, wat automatisch inhoudt dat je verantwoord bezig bent.
SuperPepeijn schreef:het tegendeel dat je weet waar je mee bezig bent is inmiddels in dit topic een aantal keer bewezen
dat je veilig bezig bent daar zijn de meningen over verdeeld. dat je jezelf op een dergelijke manier het ziekenhuis in helpt prima, maar een ander...
SuperPepeijn"]vind je niet dat een instructrice dat moet kunnen?
dat hoef ik niet, dat doet ze zelf al nl.
[quote="Sjonniej schreef:Niet iedereen is een goed spreker/schrijver en kan dus met woorden goed uitleggen hoe hij/zij te werk gaat.
Ilkkah"]
[quote="Ilkkah"][quote="Lovely schreef:Zozo, dus omdat een of andere nono zijn paard te strak bijzet, zullen we dat allemaal wel doen?? Hoebedoelu de wereld vol vooroordelen??? En dan nog iets, ik had mijn paard nooit zo aan de dubbele longe laten lopen als op jouw foto's, dan maar geen gastlongeur terwijl ik zo nodig kiekjes moet schieten. Beetje raar dat jij dat wel goed vindt met al je principes.
nescio schreef:Ik heb trouwens nu 2 weken goed gelongeert met touwtjes op de lammert haanstra manier en nescio is er zeker veel beter van geworden
ps. ik had maar even een boekje van hem gehaalt
Lovely"]
[quote="Ilkkah"][quote="Ilkkah"]
[quote="Lovely schreef:Zozo, dus omdat een of andere nono zijn paard te strak bijzet, zullen we dat allemaal wel doen?? Hoebedoelu de wereld vol vooroordelen??? En dan nog iets, ik had mijn paard nooit zo aan de dubbele longe laten lopen als op jouw foto's, dan maar geen gastlongeur terwijl ik zo nodig kiekjes moet schieten. Beetje raar dat jij dat wel goed vindt met al je principes.
Miffie"]
[quote="nescio schreef:Ik heb trouwens nu 2 weken goed gelongeert met touwtjes op de lammert haanstra manier en nescio is er zeker veel beter van geworden
ps. ik had maar even een boekje van hem gehaalt
Sjuimpje schreef:Assiej, oncomfortabel hoeft nog niet slecht te zijn,
sommige paarden zijn verkeerd bespierd en om de juiste bespiering erop te trainen moet je ze wel de goede kant op begeleiden. Als ze in hun eigen verkeerde houdinkje blijven lopen zullen ze zich juist verkeerd belasten en hierdoor blessures oplopen.
Ik heb zelf maandenlang 1 op 1 training van verschillende fysiotherapeuten gehad, en reken maar dat dat meest van tijd echt niet lekker was hoor. Maar ik kon wel in een mum van tijd weer redelijk normaal lopen. Als ik was verder gegaan met hoe het voor mij prettig was geweest had ik nu nog steeds met 1 been over de grond gesleept en was waarschijnlijk een hernia rijker geweest.