Gaaf ben benieuwd, hier loopt pony ook netjes met buiging op te volte als ik het vraag (wel ernaast want rijd niet meer op haar, beetje te groot/zwaar geworden helaas..). In stap en in draf kan ik buiging en schouderbinnen vragen (idd de manier waarop Sabine het aangeeft, zo buigt je paard namelijk om jou heen, normaal om je been). Met lange lijnen doe ik het door de plek waar ik loop te veranderen, maar dat is lastiger dan ernaast.
Kijk eens aan, mijn theorie is dan zo slecht nog niet Nu eens zien of er ooit wat van in de praktijk komt
Ik heb me trouwens voorgenomen om nu even een tijdje alleen maar in vrijheid te werken, echt pure vrijheid dus ... Omdat hij momenteel héél veel jeuk heeft ( ) en hij heeft overal wondjes, ook op z'n hoofd enzo, en ik heb het idee als ik dan de kaptoom aan doe om hem te longeren bv. dat dit hem hindert, ookal komt het niet echt op de wondjes (tijdens het lopen of bij bepaalde bewegingen misschien wel), zou kunnen verklaren waarom hij de laatste keer zo moeilijk deed met longeren ... Dus ik ga het een tijdje met helemaal niks proberen .. Ben eens benieuwd (eerst morgen de DA, toch ook benieuwd wat zij ervan gaat zeggen...)
Belsje
Geplaatst: 21-07-11 17:50
Vandaag mijn eerste les bij Josephaa gehad, hoop dat ik paardlief volgende keer kan meenemen
SanneK
Geplaatst: 21-07-11 17:54
Ahh wat naar zeg, die jeuk! hopen dat het beter wordt! In totale vrijheid ben ik nu ook aan het doen, voelt zoveel leuker als je pony dan ook echt meewerkt, omdat je hem dan gewoon op geen een manier eigenlijk meer kunt dwingen!
Over dat trainen in een volle wei met gras kom ik trouwens even op terug mn pony is toch niet zo geïnteresseerd in mij als wat ik dacht. Gister met hem een stukje buiten de wei wezen wandelen tussen het hele hoge gras en kon echt heel erg moeilijk zijn aandacht erbij houden! Terwijl hij daar in de wei geen last van heeft, hoe hoog het gras ook is Zou het kunnen komen dat het in een 'nieuwe' omgeving is?
Anoniem
Geplaatst: 21-07-11 17:57
Wat leuk Belsje! Heb je veel bijgeleerd? (vast wel, maar ben nieuwsgierig wat je geleerd hebt )
Het gras is ergens anders altijd groener hé Toen ik hem de laatste keer uit de weide haalde moest ik ook door een stuk hoog gras, had me al voorbereid dat ik heel veel damage-control moest gaan doen (hij zou me toch te snel af zijn ) maar toen begon het te regenen en toen dacht ik en toen ben ik gaan lopen en hij liep gewoon mee! Nooit verwacht, maar ik was wel blij Dus toen heeft hij geen gras aangeraakt. Op de terugweg durfde ik niet goed lopen, omdat dit naar de weide toe was (en hij had z'n merries zo lang moeten missen ) en hij heeft me in het verleden al omver gelopen enzo .. maar achteraf gezien had ik het beter wel gedaan, had ik volgens mij minder miserie gehad Hij dook daar ook constant met z'n neus in het gras, terwijl hij dat in principe (zelfs als we langs de weg wandelen en er staat gras) niet doet, dus ja .. Paarden hé
Daar heb ik ook last van dat ik onbewust ook niet verwacht dat hij mee gaat doen. En inderdaad, dan doet hij ook niet mee nee :p Maar om die knop nou uit te kunnen zetten vind ik toch wel heel erg lastig! Die van mij is er ook wel zo'n eentje die buiten de wei ineens zn kop erop kan zetten en een paar meter in de lucht springt zonder reden. Dus dat speelt waarschijnlijk ook wel mee dat ik er toch bang voor ben dat hij het op een rennen zet of wat dan ook Ga het vnv nog maar eens proberen met een hopelijk andere instelling!
Hé Sabine, misschien blond hoor maar waarom train je niet met deken? Als het zo erg is zou ik hem lekker op laten, ik train eigenlijk altijd heel bewust alleen in de middag met mijn ZE pony omdat ze anders zo'n jeuk heeft..
Anoniem
Geplaatst: 21-07-11 18:30
Heb ik ookal aan zitten denken Maar langs de andere kant is het ook weer goed om die deken er eens af te hebben (kwestie van verluchting ) en om hem dan af te doen om hem te borstelen en daar weer op om te werken vind ik ook zo stom En verder is het volgens mij gewoon een acuut probleem, hoe hij de laatste weken reageert is niet normaal, heeft hij z'n hele leven nog niet gedaan ... Dus vandaar dat ik de DA eens laat komen, hopelijk kan die eruit halen wat de reden is
Vandaag had ik een kennismakingsles. We zijn begonnen met "mircoshaping" en daarna heeft ze mij de ramener en de zijwaartse flexoefening uitgelegd en heb ik mogen oefenen op haar paard . Daarna nog even met een kaptoom gewerkt, dat vond ik héél erg moeilijk. De oefeningetjes deze namiddag met mijn paardje uitgeprobeerd, hij nam het heel erg goed op! Ik wil dan ook graag een keer met mijn paard daar naartoe
Oh, leuk! Haha, ik herken het wel hoor Als je het juiste paard hebt dan merk je meteen wat je goed & niet goed doet Met welk paard heb je mogen werken?
Maybe Dingen wat hier op de laatste pagina bv. staan kunnen ook wel in een GVL-HK, toch? En dan kunnen hier echt specifieke dingen in terecht komen, vragen over DIV die je hebt enzo. Of moest er iemand een interessant stukje gevonden hebben (of zelf willen schrijven), dan kan dat hierin gepost worden, dat we zeg maar een soort naslagwerk krijgen waar iedereen eigen input in heeft (en anderen misschien weer van kunnen leren of ideeën opdoen ).
Ja sorry, die kon ik gewoon niet laten liggen Ik heb nog even bij de mod waar ik contact mee had voorgelegd of ik gewoon een HK-topic mag openen en of de beginpost van dit topic dan aangepast mag worden (meer algemeen, minder over mij ) en dat dit dan gewoon een centraal, informatief DIV topic blijft
Nu wel ja Maar de HK zal dan wel een algemene GVL-HK zijn, dus waar je ook over andere grondwerkdingen mag praten (maar daar zijn we hier toch ook allemaal mee bezig denk ik, dus dat loopt wel los ), een DIV-HK kan ook wel, maar dan is dit topic overbodig, dus vandaar die keuze. Denk dat dat het leukste is
E_Nalanta
Geplaatst: 21-07-11 19:27
Oooh nouja komt beide goed lijkt mij zo!
Nog even één foto hoor, deze wil ik echt even delen... Heb de rest overigens op hyves geplaatst, weet niet of er hier hyvers zitten maar dan zou je bij interesse daar ook nog even op kunnen kijken, om dit topic nu vol te gooien met foto's...
Nelleke_H
Geplaatst: 21-07-11 19:50
Ik denk dat ik na een poos meelezen we toch ook maar eens meld.
Ik ben Nelleke en ben de eigenaar van een nu 4 jarige Tinker ruin Jonas. Ik heb hem nu een jaar en lekker fanatiek op de grond bezig en ook dressuur in vrijheid. Als zie ik dit niet al los onderdeel maar als onderdeel van de training. En combineer dan ook alles.
Jonas heb ik nu een jaar en na wat pech wil Jonas enorm hard werken en leert heel erg snel. Voor mij is het dan ook altijd de tak niet te snel te gaan. Op de grond kan ik hem veel verschillende dingen vragen hij loopt mee in stap en draf beide kanten om waarbij hij lekker nagevelijk loopt en ik hem ook naar oprichting kan vragen dit vind ik voor hem en zijn training tot nu veel te vroeg. Ik werkte eerst met helemaal geen hulp als stick of neckrope maar vooral rechtsom de kant die we beide moeilijk vonden kon ik mijn hulpen niet goed overbrengen met alleen mijn lichaam dus even wat hulp erbij gepakt om makkelijker te kunnen oefenen. Toch streef ik er straks weer naar om de neckrope en stick weer aan de kant te leggen.
Hier heb ik een filmpje van van de week niet heel bijzonder en vooral heel rommelig. Zal binnenkort eens goede filmpjes laten maken. Maar dit geeft een beeld. Let niet op onze kleine schaduw
Ik hoop dat ik mee mag praten en hoop hier nog het een en ander te leren.
Anoniem
Geplaatst: 21-07-11 19:59
Stoere foto! E! (ik noem je even E, is wat makkelijker ). Volgooien is inderdaad niet de bedoeling, maar een paar foto's mag volgens mij best hoor (ik heb trouwens geen hyves).
Nelleke! Wat leuk dat je er ook bent! Filmpje ziet er ook best leuk uit! Ik vind je schaduw super Ben trouwens jaloers op die spagaat op het einde, zo snel & goed!