Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nu eens zien of er ooit wat van in de praktijk komt 
) en hij heeft overal wondjes, ook op z'n hoofd enzo, en ik heb het idee als ik dan de kaptoom aan doe om hem te longeren bv. dat dit hem hindert, ookal komt het niet echt op de wondjes (tijdens het lopen of bij bepaalde bewegingen misschien wel), zou kunnen verklaren waarom hij de laatste keer zo moeilijk deed met longeren ... Dus ik ga het een tijdje met helemaal niks proberen .. Ben eens benieuwd
(eerst morgen de DA, toch ook benieuwd wat zij ervan gaat zeggen...)
hopen dat het beter wordt!
mn pony is toch niet zo geïnteresseerd in mij als wat ik dacht. Gister met hem een stukje buiten de wei wezen wandelen tussen het hele hoge gras en kon echt heel erg moeilijk zijn aandacht erbij houden! Terwijl hij daar in de wei geen last van heeft, hoe hoog het gras ook is
Zou het kunnen komen dat het in een 'nieuwe' omgeving is?
)
) maar toen begon het te regenen en toen dacht ik
en toen ben ik gaan lopen en hij liep gewoon mee! Nooit verwacht, maar ik was wel blij
Dus toen heeft hij geen gras aangeraakt.
) en hij heeft me in het verleden al omver gelopen enzo .. maar achteraf gezien had ik het beter wel gedaan, had ik volgens mij minder miserie gehad
Hij dook daar ook constant met z'n neus in het gras, terwijl hij dat in principe (zelfs als we langs de weg wandelen en er staat gras) niet doet, dus ja .. Paarden hé
dat ik onbewust ook niet verwacht dat hij mee gaat doen. En inderdaad, dan doet hij ook niet mee nee :p Maar om die knop nou uit te kunnen zetten vind ik toch wel heel erg lastig! Die van mij is er ook wel zo'n eentje die buiten de wei ineens zn kop erop kan zetten en een paar meter in de lucht springt zonder reden. Dus dat speelt waarschijnlijk ook wel mee dat ik er toch bang voor ben dat hij het op een rennen zet of wat dan ook
Ga het vnv nog maar eens proberen met een hopelijk andere instelling!
Maar langs de andere kant is het ook weer goed om die deken er eens af te hebben (kwestie van verluchting
) en om hem dan af te doen om hem te borstelen en daar weer op om te werken vind ik ook zo stom
En verder is het volgens mij gewoon een acuut probleem, hoe hij de laatste weken reageert is niet normaal, heeft hij z'n hele leven nog niet gedaan ... Dus vandaar dat ik de DA eens laat komen, hopelijk kan die eruit halen wat de reden is
. Daarna nog even met een kaptoom gewerkt, dat vond ik héél erg moeilijk.
Dat was dus ook mijn eerste les 
, dus vast niets moeilijks, maar ik kon het paard alleen laten stilstaan

Als je het juiste paard hebt dan merk je meteen wat je goed & niet goed doet
Met welk paard heb je mogen werken? 
*trekt aan teugels* HUUUH!
Dan houden we dit topic echt voor de belangrijke DIV punten/problemen/oplossingen etc.
Dingen wat hier op de laatste pagina bv. staan kunnen ook wel in een GVL-HK, toch?
). 
) en dat dit dan gewoon een centraal, informatief DIV topic blijft

), een DIV-HK kan ook wel, maar dan is dit topic overbodig, dus vandaar die keuze. Denk dat dat het leukste is

(ik noem je even E, is wat makkelijker
).
(ik heb trouwens geen hyves).
Wat leuk dat je er ook bent!

hij kan nog veel sneller en verder.
vind hij erg leuk