Voor het eerst VD met Moonlight :)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:19

Mischien als het 100 x herhaald word dat het dan ook een x gedaan word :):)

@Illusion
Doe ookeven vijandig?
Nee hoor ik hoop dat het gewoon beter gaat , voor ruiter maar vooral ook voor het paard ;)
Want het rijden gaat nu al beetje beter en dat vind ik leuk om te volgen.
Dus AUB zo reactie vind ik ook erg overdreven naar mij toe :')

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:21

Illusion schreef:
Citaat:
Moet het dan wel 100x herhaald worden over hoe slecht ze voor haar paard is en dat mensen medelijden hebben met haar paard en dat ze irritant is?
Wees dan gewoon straight en doe dat dan ook niet. laat dit topic sluiten en we houden erover op.
Niet dat ik dat van haar goedpraat, zeker niet. alleen ik kan nog beter commentaar geven over voorpoten dan me gaan bemoeien met hoe anderen met hun paard omgaan terwijl ik weet dat er toch niks mee word gedaan.

zeg ik dat? Nee.
heeft de ts er iets aan, hetzelfde ''commetaar'' wat al vaak niet onderbouwd wordt hier steeds aan te horen? nee.
wat schiet je daar mee op?
en als je weet dat ''er toch niks mee wordt gedaan'' reageer dan niet.

Waarom reageer jij dan eigenlijk?
Als er al 100 mensen zijn geweest met onderbouwend commentaar
en nogmaals, we dwalen een beetje af. volgens mij ging het hier over het steigeren en niet over dat ze voorpoten zegt....dus dwalen we allebei af...waarom reageer jij dan op mij?
Hopenlijk zie je nu zelf in dat dit een beetje kinderachtig is..en dan oordeel ik niet alleen over jou...misschien moet ik hier ook niks meer op reageren maar ik reageer daar niet op omdat iemand die een hart voor zijn diertjes heeft gaat zowieso al niet zijn paard laten steigeren tussen 2 hekken in,,,en dan kan je mij niet wijsmaken dat er ''voldoende'' ruimte is...wanneer het paard schrikt....wanneer jij zo iets wil gaan doen zoals steigeren kies je echt wel een veilige plek uit en als ze zegt dat hij het al kan en weet ik veel wat dan had ze dat allang al moeten doen als ze het zo goed weet. vandaar dat ik daarop niet reageer wand het is niet der 1ste keer VD

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:22

Citaat:
Doe ookeven vijandig?
Nee hoor ik hoop dat het gewoon beter gaat , voor ruiter maar vooral ook voor het paard
Dus AUB zo reactie vind ik ook erg overdreven naar mij toe

voel je je nu aangevallen?
fijn dat je hoopt dat 't beter gaat maar door te zeggen dat je ''medelijden'' heb met haar paard.. wat bereik je daar mee? >;)
imo niet echt stimulerend voor de ts, laat staan dat ze er wat aan heeft.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:24

mang schreef:
Silkaay schreef:
Ik zeg niet dat je ergens overleest ;) maar jij zegt dat ik meteen ben begonnen met steigeren. dit is basis, maar het is VD.)

men wat ben jij irritand bezig zeg.
vooral geen commentaar aannemen hoor. gewoon jezelf er lekker uit blijven praten. leer je niet veel van kan ik je vertellen hoor ;)

Ik vind jou ook niet bepaald vriendelijk overkomen, maar aangezien je leeftijd moet je nog veel leren over omgangskunde en communicatie :Y)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:24

tja, de beste stuurman staan aan wal ;) as always.

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:25

als we helemaal niets meer mogen zeggen van je, kan beter dit topic sluiten :j

Chaos

Nou zeg! Wat een discussie weer!
Illusion, het is ook een beetje zielig voor het paard, ik heb de discussie al achter de rug, maar heb het ook precies zo gezegd. Waarom zouden andere Bokkers dat dan niet mogen? En wat bereik je ermee, de ogen openen?

En kom nou toch zeg, Muiske, jij bent zelf ook nog maar 20. :')
Laatst bijgewerkt door Chaos op 27-10-10 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Buffelo

Illusion schreef:
Citaat:
Doe ookeven vijandig?
Nee hoor ik hoop dat het gewoon beter gaat , voor ruiter maar vooral ook voor het paard

fijn dat je hoopt dat 't beter gaat maar door te zeggen dat je ''medelijden'' heb met haar paard.. wat bereik je daar mee? >;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:26

:= Ik heb al even getemt...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:26

Illusion schreef:
Citaat:
Doe ookeven vijandig?

Jha ik voel me zo aangevallen ja als je bijna woorden op me ''afgooit''
Jou reacties (sorry..) zou nou ook niet echt bepaald onderbouwend hoor ? Je reageert op iederen met best vijandige toon en dit heeft ook geen enkel nut voor TS?
Ook dwalen we idd erg af.

En volgens mij ben jij gewoon beetje aan het rellen? gezien ook je andere reacties op andere?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:27

emily_olle schreef:
Moet het dan wel 100x herhaald worden over hoe slecht ze voor haar paard is en dat mensen medelijden hebben met haar paard en dat ze irritant is?
Wees dan gewoon straight en doe dat dan ook niet. laat dit topic sluiten en we houden erover op.
Niet dat ik dat van haar goedpraat, zeker niet. alleen ik kan nog beter commentaar geven over voorpoten dan me gaan bemoeien met hoe anderen met hun paard omgaan terwijl ik weet dat er toch niks mee word gedaan.
zeg ik dat? Nee.
heeft de ts er iets aan, hetzelfde ''commetaar'' wat al vaak niet onderbouwd wordt hier steeds aan te horen? nee.

en nogmaals, we dwalen een beetje af. volgens mij ging het hier over het steigeren en niet over dat ze voorpoten zegt....dus dwalen we allebei af...waarom reageer jij dan op mij?
Hopenlijk zie je nu zelf in dat dit een beetje kinderachtig is..en dan oordeel ik niet alleen over jou...misschien moet ik hier ook niks meer op reageren maar ik reageer daar niet op omdat iemand die een hart voor zijn diertjes heeft gaat zowieso al niet zijn paard laten steigeren tussen 2 hekken in,,,en dan kan je mij niet wijsmaken dat er ''voldoende'' ruimte is...wanneer het paard schrikt....wanneer jij zo iets wil gaan doen zoals steigeren kies je echt wel een veilige plek uit en als ze zegt dat hij het al kan en weet ik veel wat dan had ze dat allang al moeten doen als ze het zo goed weet. vandaar dat ik daarop niet reageer wand het is niet der 1ste keer VD

Persoonlijk vind ik jou enorm aanvallend overkomen naar de TS, ik vraag me af wie jij bent om te laten overkomen dat zij geen hart voor haar paard heeft?
Dat zet je wel neer in je laatste bericht.

Omdat de TS uitzoekt en fouten maakt heeft ze geen hart voor haar dier en is ze er maar gemeen tegen?
Straffe uitspraken zou ik zeggen ^^
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 27-10-10 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:27

Citaat:
Illusion, het is ook een beetje zielig voor het paard, ik heb de discussie al achter de rug, maar heb het ook precies zo gezegd. Waarom zouden andere Bokkers dat dan niet mogen? En wat bereik je ermee, de ogen openen?

ik denk dat de ts er wel van bewust is wat ze fout doet, immers laat ze in haar 2de filmpje zien dat ze niet meer langs het hek oeffent en dus wel degelijk iets met het commetaar doet.
het is prima als er commetaar gegeven wordt maar jammer dat d'r ook een heleboel zijn die niet fatsoenlijk commetaar kunnen plaatsen zonder het te onderbouwen. ook hoeft commetaar ook niet 100x herhaald te worden als je ziet dat de ts er wel degelijk iets mee doet.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:30

Citaat:
Jha ik voel me zo aangevallen ja als je bijna woorden op me ''afgooit''
Jou reacties (sorry..) zou nou ook niet echt bepaald onderbouwend hoor ? Je reageert op iederen met best vijandige toon en dit heeft ook geen enkel nut voor TS?
Ook dwalen we idd erg af.

En volgens mij ben jij gewoon beetje aan het rellen? gezien ook je andere reacties op andere?

nou prima, wat moet ik verder onderbouwen? ik leg mijn antwoorden uit, en daarbij ook waarom ik het niet nodig vind dat dit (vaak niet onderbouwd) commetaar alsmaar op de ts afgevuurt wordt, en soms nogal hard is(medelijden paard, geen hart hebben enz.) sorry maar DAT vind ik pas vijandig.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:31

Ik denk dat veel commentaar niet onderbouwt hoeft te worden, omdat het voor zich spreekt. Je gaat niet steigeren langs een hek. Je gaat niet steigeren als je paard de basis nog niet kent. Je gaat niet beginnen met steigeren en direct 100x herhalen.

En wat dat betrefd. De TS zegt het storend te vinden dat alles herhaald wordt. Ditzelfde doet zij met haar paard, daarom denk ík dat het juist wel zin kan hebben.

Er is al gebleken dat de eerste 20 mensen in dit topic met goedbedoelt commentaar afgewimpeld werden, zo niet erger. Daarom denk ik dat herhaling heel goed kan zijn. Zeker omdat ze het dus met haar paard ook doet, nu weet ze hoe het is. :)

En ze is er mee bezig ja, na een hoop tegenstribbelen ed. En nog steeds ben ik geen fan van de filmpjes, en dat weet de TS ook. En dat hoeft ook niet.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:31

muiske07 schreef:
emily_olle schreef:
zeg ik dat? Nee.

Persoonlijk vind ik jou enorm aanvallend overkomen naar de TS, ik vraag me af wie jij bent om te laten overkomen dat zij geen hart voor haar paard heeft?
Dat zet je wel neer in je laatste bericht.

Omdat de TS uitzoekt en fouten maakt heeft ze geen hart voor haar dier en is ze er maar gemeen tegen?
Straffe uitspraken zou ik zeggen ^^

nu ik mijn berichtje zo doorlees heb je wel gelijk dat het aanvallend kan overkomen maar niet mijn bedoeling.
Tuurlijk zal ze gerust van der diertjes houden maar ik wil het gewoon raar dat je zoiets doet terwijl je dondergoed kan weten dat het niet veilig is.
wat te overdreven van mij gezegd maar de boodschap is duidelijk toch? zal; het even veranderen hoor

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:32

Mischien is het dan beter niets te typen dan maar op bokkers dingen af te vuren ?

En voor je iets zegt over vijandigheid van een ander denk ik dat u eerst (of jij ) bij u (of jij xd) zelf moet kijken. ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:33

Chaos schreef:
Ik denk dat veel commentaar niet onderbouwt hoeft te worden, omdat het voor zich spreekt. Je gaat niet steigeren langs een hek. Je gaat niet steigeren als je paard de basis nog niet kent. Je gaat niet beginnen met steigeren en direct 100x herhalen.

En wat dat betrefd. De TS zegt het storend te vinden dat alles herhaald wordt. Ditzelfde doet zij met haar paard, daarom denk ík dat het juist wel zin kan hebben.

Er is al gebleken dat de eerste 20 mensen in dit topic met goedbedoelt commentaar afgewimpeld werden, zo niet erger. Daarom denk ik dat herhaling heel goed kan zijn. Zeker omdat ze het dus met haar paard ook doet, nu weet ze hoe het is. :)

En ze is er mee bezig ja, na een hoop tegenstribbelen ed. En nog steeds ben ik geen fan van de filmpjes, en dat weet de TS ook. En dat hoeft ook niet.

Precies! Amen! _/-\o_

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:35

chaos, niet voor iedereen is alles ''vanzelf sprekend'' imo moet ieder commetaar gewoon onderbouwd worden wil je dat de ts er iets mee doet. het is namelijk heel makkelijk om zomaar commetaar af te vuren op de ts, ja lekker met z'n alle zeggen wat ze niet goed doet, en dit vooral blijven herhalen! :D
Ts geeft aan dit storend te vinden, en vervolgens gaan jullie gewoon door en zeggen jullie dat ''ze niet luisterd'' nou pardon, maar misschien werkt ze d'r wel kei hard aan, dat blijkt ook maar weer uit het 2de filmpje, ditmaal niet langs een hek.

niemand is perfect, en iedereen moet leren.
zomaar commetaar met z'n alle op 1 iemand afvuren is heel makkelijk, maar is imo vrij nutteloos als het niet normaal onderbouwd wordt, zodat de ts er ook iets mee kan! dan weet ze ook meteen hoe ze het beter aan kan pakken bijvoorbeeld.

gelukkig dat bokt zo overvol zit met de perfecte vrijheidsdressuur beoefenaars.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:37

Illusion schreef:
chaos, niet voor iedereen is alles ''vanzelf sprekend'' imo moet ieder commetaar gewoon onderbouwd worden wil je dat de ts er iets mee doet. het is namelijk heel makkelijk om zomaar commetaar af te vuren op de ts, ja lekker met z'n alle zeggen wat ze niet goed doet, en dit vooral blijven herhalen! :D
Ts geeft aan dit storend te vinden, en vervolgens gaan jullie gewoon door en zeggen jullie dat ''ze niet luisterd'' nou pardon, maar misschien werkt ze d'r wel kei hard aan, dat blijkt ook maar weer uit het 2de filmpje, ditmaal niet langs een hek.

niemand is perfect, en iedereen moet leren.
zomaar commetaar met z'n alle op 1 iemand afvuren is heel makkelijk, maar is imo vrij nutteloos als het niet normaal onderbouwd wordt, zodat de ts er ook iets mee kan! dan weet ze ook meteen hoe ze het beter aan kan pakken bijvoorbeeld.

gelukkig dat bokt zo overvol zit met de perfecte vrijheidsdressuur beoefenaars.

Amen! _/-\o_

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:40

Elin_ schreef:
Mischien is het dan beter niets te typen dan maar op bokkers dingen af te vuren ?

En voor je iets zegt over vijandigheid van een ander denk ik dat u eerst (of jij ) bij u (of jij xd) zelf moet kijken. ;)

Het is jij geen u hihi
aan de ene kant zal ik even beter moeten nadenken over wat ik zeg maar zo erg vijandig vind ik het niet zo. Als het als storend word ervaren wil ik het best anderers formuleren. Het is toch ook zo dat als je van je diertje houd dat veiligheid gewoon heel belangrijk is?
Als ik het op een andere manier typ, maakt dat dat dan de hele situatie minder erg?
Ik heb ondertussen al genoeg andere mensen vijandigere dingen zien typen hier in dit topic.
Maargoed, hij is getemd dus zal er wel verder niet op door gaan..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:43

Illusion: :')

Heb jij aandelen in de TS en haar paard? Ik val niemand af, zoals ik al zei, ik ben klaar met deze discussie, TS en ik hebben gewoon normaal contact gehad.

Maar om jou even te ontkrachten:

- Commentaar werd onderbouwt, ook door mij. Dat is gewoon een kwestie van teruglezen. Echter was de TS het er niet mee eens, met het gegeven commentaar, en dát zorgt voor problemen.
- Als TS geen herhaling wil moet ze óf geen topic openen, óf het topic laten sluiten na enkele reacties, óf wat met de reacties doen, en dan heb ik het niet over terugschreeuwen, maar er wat mee doen!!!
- Als de TS dat niet zelf had kunnen bedenken, en het voor haar niet vanzelfsprekend is, dan is dat het teken om met dergelijke praktijken vooral nog NIET te beginnen.
- Er werd ook niet geluisterd, en dat hoeft ook niet. Maar verwacht dan niet van ons dat wij zeggen Okee, jij wilt je paard verpesten, en wij staan allemaal achter jouw keuzes. Nee, wij proberen haar te helpen, en dat dit soms niet helemaal netjes gaat, is te weerleggen op TS. Wij reageren normaal, wij verwachten dit ook terug te krijgen. Evenals groupies als jij, ik reageer normaal, dat kun jij vast ook!
- Neem een leescursus, en stop met posten. Je valt zelf ook contstant in de herhaling hier, dat wilde de TS toch niet?

En JUIST omdat er op Bokt zoveel dingen fout gaan, en JUIST omdat er op Bokt mensen zijn die klaarblijkekelijk meer verstand hebben van paarden dan sommige andere Bokkers, posten wij hier. Voor het welzijn van het paard.

Door te gaan roepen van kijk eens naar alle anderen op Bokt, bereik je niks mee natuurlijk. Begin bij jezelf.

En ik ben niet eens een VDer, en toch weet ik sommige dingen beter... Dat zij zo.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:44

Ik geloof dat in dit topic alles wat gezegd kan worden gezegd is. Verder wordt de discussie steeds persoonlijker en zoals ik eerder heb gemeld in een moderatoropmerking is dit niet de bedoeling. Daarom hier een slotje voor overleg.