[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:44

Veel plezier Dani!

Gelukkig worden Sam zn hoefjes beter! Ik geloof dat ik bij Rock ook eindelijk vooruitgang zie, volgens mij zag ik een nieuw stukje hoef ZONDER scheur :D

Sonjim, wat fijn dat Candy al zo braaf mee gaat! Scheelt toch een hoop stress en gedoe met zo'n klein ding.

Ik ben nog nooit naar pinkpop geweest en zal ook niet gaan denk ik. Niet echt mijn muziek en dan vind het het geld zo zonde! Dit jaar staat bij mij graspop (belgie) in de planning, dat kost me al genoeg geld :D

liljebo

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:25

ik ook niet. Ik hou niet zo van drukte... Daarom woon ik ook in zweden, denk ik.

Maar voor degene die wel gaan... veel plezier.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:42

70000 mensen is toch niet zo heel veel of wel.. grapje. Ik hoe normaal ook van rust maar af en toe gek doen op een festival is ook wel gaaf.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:25

wij gaan af en toe naar een westernstadje hier in de buurt, wat drie maanden per jaar open is, en daar komt altijd veel volk opaf; cowboys, rockers, oud, jong, zweden, toeristen... Daar gaan we wel regelmatig naar toe, alleen om lekker ergens te gaan zitten en mensen te kijken. Hahaha... maar er is altijd plaats om rustig ergens onder een boom te zitten....

Speelt natuurlijk mee dat we als inwoners van de ' kommun' hier gratis naar binnen mogen.
Er is ook vaak iets te doen. Dit weekend een bikermeeting, volgens weekend meeting van gepimpte vrachtauto's, twee weken daarna ranch horse classics, enz enz enz... dat vind ik dan weer gaaf.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:59

klinkt superleuk liljebo! Zoiets lijkt me ook wel gaaf om eens te zien.

Vandaag weer lekker met rock bezig geweest. Voor het eerst vastgezet (wel zo dat hij zo los kan, handig truukje) en hij vond het op de poetsplaats zoooo spannend! Hij kent het eigenlijk alleen van de smid, komt daar verder niet echt. Dus alles was gelijk spannend en leuk, maar hij wordt daar zo schrikkerig van. Dan raak je hem aan en hij stuitert zo een meter opzij. Ook kan hij van zichzelf schrikken, knap he? Toch kon ik nog best goed zn voetjes uitkrabben! Maar je moet echt wel op je strepen gaan staan dat hij even stil moet staan, anders huppelt hij overal heen. Zijn aandacht erbij houden lukt nog maar korte momentjes maar ach hij gaat hard vooruit! Toen lekker losgewerkt om de spanning eruit te krijgen. Hij heeft zich heerlijk uitgeleefd voor zijn doen en dat levert leuke foto's op!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:19

Dames, wat een stilte hier! Iedereen op vakantie ofzo?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:17

Geen vakantie, maar wel erruhg druk! Net begonnen met een nieuwe baan ... :)

Leuke foto's Zwerte! Fijn dat het zo goed gaat tussen jullie. Hij ziet er goed uit hoor. Lekker levendig!

Vandaag lekker de hele dag tussen de paarden gehangen. Qua weer zou het een slechte dag worden, maar daar heb ik niets van gemerkt! Ik heb Reina lekker twee uur lang bijgevoerd dmv laten grazen op een stuk land met kniehoog gras. Dat land grenst aan 'ons eigen' land, echt heel gemeen voor de andere paarden dus, haha, die waren me een partijtje jaloers :D.

Ik hoog gras kun je altijd zo lekker liggen, niemand ziet je, en het is er zo stil, je hoort alleen de geluiden van de natuur met al zijn dieren. En het geluid van een tevreden grazend paardje naast je. Ik ben weer eens verbrand .. }:0

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:35

Ik ben mijn stal aan het verbouwen voordat het hooi komt, moet het af zijn, dus druk maar wel lekker de hele dag bij de paardjes.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:24

Speciaal voor de tantes hierzo nieuwe Candy foto's
Afbeelding
Afbeelding

En Jimmy heeft het zo slecht nu hij op rust staat dat zie je meteen:
Afbeelding

En Billy nu een jaar en al zeg ik het zelf al een hele kerel.
Afbeelding

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:19

Zwerte... fijn dat het goed gaat met rock. Superpaardje hoor. Erg leuke foto's

Sonjim... wat een heerlijk veulen.En leuke jimmy en billy. Inderdaad... een hele vent.
En jimmy heeft het echt zwaar. Zie je zo. hahaha

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:50

De kroel foto zijn Wieneke en Jimmy samen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:52

Dani, wat voor nieuwe baan? Bevalt het een beetje?
Dat hoge gras is inderdaad heerlijk, maar ik vind gras sowieso al heerlijk :D Afgelopen maandag heb ik ook in het weiland half liggen slapen, heerlijk met grazende paardjes om je heen!

Sonjim, Candy is ook de perfecte naam voor zo'n snoepie! Wat een ontzettend schattig ding zeg!
Arme, arme jimmy toch. Ziet er duidelijk uit als een verwaarloosd paardje hoor, dat kan echt niet! :P

Tnx voor de complimentjes! Afgelopen maandag was hij weer supergoed bezig. Ok hij leert nog erg traag maar we gaan toch elke keer weer vooruit! Hij doet ook zo hard zn best!
Ik heb maandag ontdekt dat hij los balkjes lopen makkelijker vind dan wanneer ik hem leid... Draf gaat sowieso supergoed, dan gaan die beentjes omhoog en huppelt hij er zo overheen. In stap is het aarzelend en onhandig... de mafkees! Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat hij in stap nogal sloom is en in draf heel erg al zn voetjes optilt, hij begint echt friese gangen te krijgen. Maar komisch is het wel!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:38

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:08

Hallo :wave:
ik zou me ook graag willen melden :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:49

@ Zwerte: héle leuke baan, hetzelfde als dat ik al deed alleen dan bij een ander bedrijf. Alleen vertel ik op internet liever niet waar ik werk/woon etc. als je begrijpt wat ik bedoel ;).

@ Bandida: dat topic had ik al gezien ja. Thanks! Ik ben er nu niet zo mee bezig, maar over een aantal jaar als mijn paard volwassen wordt moet ik me er ook op storten ... :Y)

@ Billyboy: welkom hier! Vertel eens iets meer! Vooral over je paard(en) willen we alles weten :)!

@ Sonjim: wat ontzéttend schattig :+: .........

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:52

ik ben priscilla
ben 15 jaar
woon in Edam
heb een bijrijdpaardje van mijn vrienddin die ik nu een week rij !
we zijn vandaag begonnen met bitloos rijden voor de aller eerste keer
nou we dachten we beginnen met wat stappen
maar we hebben ook meteen gedraaft en gegalopeerd
en zelfs al buiten uitgestapt ! :))
her ging echt super goed +:)+
en ben nu helemaal van het nature hahaa vind het zo leuk en heerlijk relaxt !!8-)
die pony is een arabiesche volbloed uit mijn profiel !

morgen gaan we bitloos buitenrit maken :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:55

Leuk paardje! Knap van je, vaak is dat ook gewoon het beste om het gewoon maar te doen ja. Welkom in ieder geval, en veel succes en plezier morgen op de buitenrit.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 17:02

Bedankt ! :D
gat wel lukken hij deed buiten ook helemaal niks vandaag niet eens een zuchtje omkijken dus ben heel blij dat het zo goed gaat ! :) hij liep ook al lekker met zijn hoofd naar beneden .
ik wil nu ook heel graag proberen met natuurlijk longeren alleen dat vind ie nog wel wat moeilijker maar dat komt goed lukt niet allemaal op 1 dag ! :=

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 01:21

hoihoi even midden in de nacht een reactie omdat ik bij zat te lezen....

Dani, als je het kwijt wil, ik ben altijd geinteresseerd in anderen dus ik wil graag weten wat je nou eigenlijk doet! Mag uiteraard via pb of gewoon helemaal niet als je dat niet wil. Wat dat soort dingen betreft ben ik supermakkelijk!

@billyboy: welkom! Super dat je op een natuurlijke manier naar paarden wil kijken! Hoe meer mensen dit ontdekken, hoe beter! Wat bedoel je met natuulijk longeren? Bedoel je daar loswerken mee, dus gewoon lekker los, zonder lijn, in de bak en voornamelijk met lichaamstaal? Ik begin dat namelijk net met mijn paardje Rocky (3 jarige fries x kwpn die je hierboven ziet) te ontdekken en dat bevalt ons goed! Mijn tip wat dat betreft: vooral veeeeeeeeel lichaamstaal! Nou heb ik ook een lichtelijk autistisch en lastig paardje, maar hoe meer je met je lichaam aangeeft, hoe duidelijker het voor het paard is. Dat is althans mijn ervaring tot nu toe, ik weet niet hoe de rest daarover denkt?
Mooi voorbeeld: vorige week was de 4e keer dat ik hem op die manier liet bewegen. Dus longeren, maar dan zonder lijn. ( voor jou even de geschiedenis: ik ken het paardje al vanaf een half jaar leeftijd maar zeer weinig mee gedaan tot 2.5 jaar. Zeer wantrouwend, onzeker en angstig paardje.) Wel met zweep maar enkel als signaal. De eerste drie keer had hij er duidelijk moeite mee (maar het is een paard die al met balkjes lopen moeite heeft...hou dat in gedachte ;) ) maar afgelopen week deed hij het geweldig! Ik was zelf heel overdreven in mijn lichaamstaal en dit pakte hij moeiteloos op. Ineens kon ik zelfs schakelen in draf! Simpelweg wat meer door je knieen heen te gaan, en meneer snapte dan meteen dat ik een middendraf bedoelde! Dat zijn echt zulke mooie momenten! Dat zo'n groot paard zoveel moeite voor je wil doen.... ik blijf het echt fascinerend vinden!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 01:45

Even kort tussendoor (ik ga zo slapen, was op de bank in slaap gevallen, maar nou is mijn ene kat nog niet binnen, dus moet even wachten tot ze weer in de tuin zit om haar naar binnen te halen ;) ).

Welkom, Billyboy!!! Leuk je je zo open stelt voor het natuurlijke omgaan met paarden. Leuk is dat, he? Voor ons allen hier niets anders meer, hoor. :D
Succes met het buiten rijden!!!

Zwerte; ik werk Sam ook regelmatig los en vooral op lichaamstaal inderdaad. Ik heb een leadrope ter ondersteuning en kan tegenwoordig zelfs een galopwissel doen op afstand. :+
Gaaf he, hoe ze op het lichtste signaal kunnen reageren, mits je het maar juist doet. Ik vond dat in het begin (en nu nog wel eens) best pittig, hoor. Nu vind ik het een fijne manier van samen werken en je paard weer op jou te laten richten. En ik kan hem zo ook heel goed beweging geven, als ik niet ga rijden.

Dani, ik heb jouw Reintje vanmiddag nog lang geknuffeld. :+:
De nieuwe Shet is er en staat een dagje apart met Cooky, maar morgen gaan ze de groep in. Komt helemaal goed, het is een heel nieuwsgierig, niet echt verlegen beestje. Een ukkie, hahahaha......

En nu ga ik slapen... Tijgertje is in aantocht, gelukkig. Gaaaaap...... :O :wave:

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:39

@Zwerte jaa idd wat jij zegt over dat longeren !
lijkt me heel gaaf omhem dat ook te leren met lichaamstaal enz.
we hebben het gister gedaan met touwhalster dat ging nog redelijk alleen dat vond ie nog wel even wennen :)
en op stem reageren doet ie super daar kan ik niks anders over zeggen !
want met het bitloos rijden kon ik mijn haden van mijn teugel af helen en toen zei ik : ho of draf en hij maakte zijn overgang ! +:)+ ik ben echt blij voor je dat je paardje er zo goed op reageert !
hopen dat hij het zo goed blijft doen !

Twiggy2008 :bedankt ! :)
ik ben al een tijd op google aan het zoeken en lezen en ook bokt over botloos enz. en ik vond het gewoon zo goed :o
hopen dat het vandaag gaat lukken met buiten rijden
maar daar ben ik zeker niet bang voor dat het verkeert gaat ! :)

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:40

als je goed kijkt naar mijn ava ( is heel onduidelijk te zien hoor!)
maar ik heb daar mijn handen van de teugels af in galop :)

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:01

Leuk dat je de stap hebt genomen Billyboy. Mijn ervaring met mijn arabier is dat ze er onwijs fijn op reageren. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat :)

Mijn dame staat alweer 3 weken op de nieuwe plekje en heeft het enorm naar haar zin! De buik groeid er wel aan, dus ze moet binnenkort weer wat fanatieker in training (dat wordt wat als ik 3 weken op vakantie ben..). In het begin mocht ze het schuilstalletje niet in van de andere pony, maar tegenwoordig is dat anders en dutten ze vooral 's nachts veel binnen, genietend van een pluk hooi ;)
Ik ben heel blij dat ik deze stap heb genomen en ik heb echt een heel ander paard.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:03

heb net mijn profiel even aan gepast staan nu nog 3 bitloose foto;s in ! :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:57

Erg leuk dat het zo goed gaat billyboy! Voor mij was het toen ook echt een verademing om bitloos te gaan, omdat mn paardje er echt veel beter op reageerde.

Twiggy: ik vind het nu ook nog erg lastig! Ik heb het al wel jarenlang geoefend met twanneke maar rocky is toch wel eventjes wat anders! Het is nog even uitvogelen waar hij nou het beste op reageert. Ik was wel helemaal blij gister dat hij echt direct omdraaide toen ik dat van hem vroeg (van voren blokkeren), het was echt bijna een pirouette! Hoezo, superbraaf?

Nou was dat gister wel zo ongeveer het enige wat echt goed ging! Ik merkte het al toen ik hem uit de wei haalde: dat gaat em niet worden vandaag! Soms is hij gewoon niet in staat om zijn aandacht bij je te houden. Het is maar een klein stukje naar de bak (20 meter ofzo?) en hij heeft een paar keer stil gestaan. Dan staat hij gewoon in de verte te staren en ben je hem volledig kwijt. Erg apart! Dus maar weinig gedaan, alleen weer lekker laten lopen en balkjes laten draven omdat hij dat ook zo leuk vind. En hij was inderdaad niet in de stemming om op te letten. Heel afwezig en schrikkerig (logisch gevolg van afwezig he). Maar ach, het blijft mijn kindje en iedereen heeft wel eens een mindere dag!

En dames, sorry maar ik moet weer even spammen met 2 foto's:
nummer 1, goh je zou haast denken dat hij half fries is!!!
Afbeelding

Nummer 2 is gewoon een prachtig voorbeeld van zijn continu gevraag naar bevestiging. Hier had ik de balk net neergelegd en liep net weg (let niet op mijn rare houding, geen ideeeeeee wat ik daar deed), meneer stapt dus echt demonstratief erover, want dat is tenslotte wat je doet met balken :D Zie dat koppie naar mij toe! Dit soort acties smelt ik echt van, zoooo schattig!
Afbeelding